Gå til innhold

LASEROPERASJON til sjeløyde? Hjelp?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sjeløyd og har vært det siden jeg var født. Det har skapt problemer og irritasjon i ung alder. Øyemusklene mine jobber ekstra mye for å kunne fokusere på ting, og det skaper et trykk på det ene øyet (fordi det jobber så hardt for å holde seg på plass og kunne fokusere), og det kan bli vondt. Det er musklene som strammes, altså. I tillegg har jeg -2 på det ene øyet, og -1,25 på det andre.

Man kan ikke se at jeg sjeler, kun når jeg ser i en viss vinkel.

Jeg skal snart få nye briller som passer til øynene. Optikeren sa at de kommer til å hjelpe LITT. Men siden jeg er så sjeløyd som jeg er så kan de ikke lage de brillene jeg EGENTLIG skal ha for å kunne se perfekt, for det vil bli et så stort sjokk på øynene mine.

Jeg har søkt litt rundt på dette, men ikke fått et direkte godt svar på dette. Kan man ta laseroperasjon for å forbedre øyemusklene og muligens også nærsyntheten med det samme, for å fjerne sjelingen og det dårlige synet? Har noen slitt med dette og blitt kvitt det?

Håper noen har svar... jeg er lei av å ha vondt..

Anonym poster: fd3941db781c093a41bcf8514c0ad56b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du trenger en henvisning fra fastlegen til en spesialist i øyesykdommer. Tror det til en viss grad kan opereres. Det er i så fall musklene rundt øyet som må korrigeres.

Anonym poster: 9128f160aff6d119298d904948243fcf

Gjest Gjest
Skrevet

Det kan opereres, men du må innom øyelege og ortoptist (?) før du får henvisning til operasjon. Et alternativ til kirurgi er å sprøyte inn Botox, tror de gjør det på Haukeland, men det er ikke varig som en operasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...