mmaria Skrevet 3. juni 2013 #1 Skrevet 3. juni 2013 Hei! Har akkurat sagt opp jobben min i interiørbutikk etter å ha jobbet der i tre år. Skal begynne på sykepleien til høsten og ønsker derfor en mer relevant jobb fra august av - type sykehjem eller bofellesskap. Problemet er at idet jeg satt meg ned for å skrive min første søknad, er det så lenge siden jeg skrev en søknad sist. I tillegg går jeg utifra at det ikke er nødvendig å skryte om hvor bra jeg har gjort det i min nåværende jobb da den ikke har noe særlig til felles med et evt sykehjem eller bofelleskap. Så hva bør jeg få med- kun personlige egenskaper? Hva kan være med på å skille meg fra alle de andre søknadene som viser hvor ærlige, sympatiske og arbeidsvillige de er?
Hettemaake Skrevet 5. juni 2013 #2 Skrevet 5. juni 2013 * Trekk med relevant erfaring du har fått fra jobben din i butikken. Dette kan for eksempel være at du er serviceinnstilt, liker å hjelpe andre mennesker og liker å møte nye folk. * Si litt om hvorfor du nå vil jobbe i helsevesenet, nevn her at du også skal begynne på sykepleien. Nevn hvorfor du mener det er relevant å få jobb i helsevesenet nå som du skal bli sykepleierstudent. Vis at du er engasjert og at du virkelig ønsker å få en jobb innen helsevesenet. Dette er punkter en fremtidig arbeidsgiver vektlegger. Lykke til med studier og jobbsøking
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå