Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er nybakt tobarnsmor med en nyfødt som "bor" på armen og en mann som jobber mye ettermiddag. Har kjøpt inn engangsformer jeg vil lage klart ovnsretter og fryse ned så det bare er til å slenge inn i ovnen, spesielt til dager jeg er alene med ungene. Må være barnevennlig til en kresen toåring.

Helst fullverdige måltid i en form.

Fiskegrateng, lasagne og mousaka er allerede tenkt på, men tar ellers imot alle tips med takk :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fiskegrateng og lasagne går fint å fryse ned :)

Anonym poster: 2000c87305cf34864ef8641072ec5912

AnonymBruker
Skrevet

Så først nå den nederste setningen..

Anonym poster: 2000c87305cf34864ef8641072ec5912

Skrevet (endret)

Finnes jo alt mulig rart i butikken, fiskeboller, kjøttkaker. Det går jo an å lage middag når det er tid, og fryse det ned i bokser i små middagsretter som bare er å ta opp å legge i mikroovnen. Har egentlig ikke flere tips :)

Endret av MLy92
AnonymBruker
Skrevet

Blomkålgrateng med hvit saus og bacon, evt skinkebiter.

Anonym poster: 2378e16636c7ebf5f7797cd823de20eb

Skrevet

Pølsegrateng, kjøttdeigsform m potetmos.

• 2 uker senere...
Skrevet

Lag en litt anderledes lasagne med hvit saus i stedet for tomatsaus, skinke, spinat, champignon og løk. Ost på toppen.

Gjest Vinglepetra
Skrevet

Pølsegrateng, skinkegrateng og hyrdepai regner jeg med at småbarn liker, det elsket i hvert fall jeg som barn :) Det funker fint å fryse dem ned også, og ikke minst dette er rimelige middager som metter og smaker godt.

AnonymBruker
Skrevet

Laksebiter med grønnsaker er lett å slenge inn i ovnen.
Samme med kylling og grønnsaker også.

Anonymous poster hash: caf53...391
Skrevet

Mange gode kylling- og gryteretter med ris du kan lage mye av og fryse ned. Jeg har hørt et sted at mat med mye stivelse, som pasta, ris og potet, skal man helst ikke fryse ned ove r lang tid, men aldri hørt noen begrunnelse for dette...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...