AnonymBruker Skrevet 3. juni 2013 #1 Skrevet 3. juni 2013 Skal det lukte noe nedentil? Hva er vanlig at det lukter? Hos meg lukter det litt rekeaktig, ikke skikkelig ille og kraftig lukt da. Og noen ganger en blanding mellom reke og salmiakk. Ikke spesielt sterk lukt her heller, ikke sånn som lukter på avstand og sånn. Er det noe feil når det lukter sånn? Har bra hygiene, men uansett tar det ikke lang tid før denne lukten kommer etter jeg har vasket meg. Anonym poster: 76e32eaad909dcd620320cc1f6a2491d
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2013 #2 Skrevet 3. juni 2013 Alle lukter litt. Akkurat hva det lukter og hvor fort etter vask duften dukker opp er individuelt. Hvis du er redd for at du lukter unormalt nedentil kan du ta det opp med legen din, men hvis lukten ikke plager deg eller evt. partner(e) og du ikke har veldig mye utflod eller andre plager er det sannsynligvis ingenting. Anonym poster: d315884cb9342daf45e7b5266a2f2206 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2013 #3 Skrevet 4. juni 2013 Reke/fiskelukt er et tegn på bakteriell vaginose. Det kommer pga bakterieubalanse i skjeden. Da trenger du antibiotika på resept (flagyl eller Dalacin). Man kan også kjøpe kapsler reseptfritt på apoteket som kan hjelpe til å gjenopprette bakteriebalanse, men de tar ofte ikke knekken på den bakterielle vaginosen. Bruk mild såpe, men ikke overdriv vaskingen. Anonym poster: 826d60b154efbec0af0e096715fadc11
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2013 #4 Skrevet 4. juni 2013 Reke/fiskelukt er et tegn på bakteriell vaginose. Det kommer pga bakterieubalanse i skjeden. Da trenger du antibiotika på resept (flagyl eller Dalacin). Man kan også kjøpe kapsler reseptfritt på apoteket som kan hjelpe til å gjenopprette bakteriebalanse, men de tar ofte ikke knekken på den bakterielle vaginosen. Bruk mild såpe, men ikke overdriv vaskingen. Anonym poster: 826d60b154efbec0af0e096715fadc11 BV stinker mer som en haug med råtten fisk, man vil gjerne også få sterkere lukt og grålig utflod. Men at det lukter litt mildt av havets delikatesser er helt normalt, det er jo ganske vanlig å vitse om at det er rekesaft og det er ikke fordi alle kvinner har BV. Selv synes jeg bare det lukter ... kjønn. Kjenner ikke igjen reke i det, men det er kanskje bare meg. Litt surt er det av og til om jeg har utflod, pH-verdien skal jo være lav. Salmiakk-lukt kan jo høres ut som pH-verdien er for høy, det kan jo være en idé å gå til gynekologen for en check up. Vanskelig å sitte her på et forum og bedømme om du har BV eller sopp e.l. Men det er altså vanlig at det er lukt der nede, man bør vel bli litt kjent med sin egen lukt sånn at man vet når det er noe unormalt på gang. Anonym poster: f126f593ab8a7cb6134af5246d1a2e4a 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2013 #5 Skrevet 4. juni 2013 BV stinker mer som en haug med råtten fisk, man vil gjerne også få sterkere lukt og grålig utflod. Men at det lukter litt mildt av havets delikatesser er helt normalt, det er jo ganske vanlig å vitse om at det er rekesaft og det er ikke fordi alle kvinner har BV. Selv synes jeg bare det lukter ... kjønn. Kjenner ikke igjen reke i det, men det er kanskje bare meg. Litt surt er det av og til om jeg har utflod, pH-verdien skal jo være lav. Salmiakk-lukt kan jo høres ut som pH-verdien er for høy, det kan jo være en idé å gå til gynekologen for en check up. Vanskelig å sitte her på et forum og bedømme om du har BV eller sopp e.l. Men det er altså vanlig at det er lukt der nede, man bør vel bli litt kjent med sin egen lukt sånn at man vet når det er noe unormalt på gang. Anonym poster: f126f593ab8a7cb6134af5246d1a2e4a Er nå ikke så sikker på at det er normalt at det lukter reke/fisk, jeg. Det gjør det ikke av mitt underliv. Mer litt som det skal lukte (friskt, syrlig, kjønn). Selv har jeg merket det om jeg er på badeferie og ligger med våt bikinitruse og bader ofte. Da blir det litt ubalanse som går over. Men om det er der konstant, tror jeg det er BV altså. Had sjekket det hos en lege/gyn. Men er uansett ikke farligmeller smittsomt. Anonym poster: 826d60b154efbec0af0e096715fadc11
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2013 #6 Skrevet 4. juni 2013 TS her. Jeg har en del utflod også, men den er lysegul, og ikke grå. Vil ikke dra til legen. Er det bare kapsler kjøpt på apoteket som funker da? Hva heter de og hvordan funker de? Er det noen bivirkninger med de? Hva koster de? Finnes det flere typer kapsler? Anonym poster: 76e32eaad909dcd620320cc1f6a2491d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå