Gå til innhold

Kjøpe bil. Hvilken?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg bør ha en bil til, da bil nr to begynner å skrangle.

Jeg har ikke mulighet til å legge veldig mye i det, kanskje rundt 40 tusen (litt opp om det er verdt det).

Jeg må ha litt plass, samt mulighet til å trekke hestehenger. Gjerne en suv-type.

Foreløpig har jeg sett mest på Honda cr-v, da den ser ut til å møte mine krav, samt er mulig å få i grei brukt stand for opplyste pris.

Er det noen som har noen forslag til andre biler som kan lønne seg å se på, som møter kravene, samt ikke er alt for dyr å kjøpe brukt? Evt om honda er en grei bil?

:)

Anonym poster: 77db99501f21ffc4c4769176e3ecbb02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en bekjent som jobber i Viking, som kjøpte seg Honda c-rv siden det var en av de bilene han omtrent aldri hadde hatt oppdrag på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har en bekjent som jobber i Viking, som kjøpte seg Honda c-rv siden det var en av de bilene han omtrent aldri hadde hatt oppdrag på.

Takk for svar! :)

Det høres jo veldig flott ut. :)

Har forstått det som om det skal være en god og holdbar bil ja. Og at den ikke er alt for dyr å kjøpe brukt, og at man ikke bare får dritt med mindre man legger 100 000 eller mer i det.

Tar gjerne i mot flere meninger og, både om honda, og om andre alternativer som kan være greie å kjøpe til den prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo fordi eierne bare går fra dem når de stopper.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo fordi eierne bare går fra dem når de stopper.

Så når andre bileiere av andre merker får problemer med bilen, ringer de viking, mens hondaeiere bare gir opp der og da, sukker "jaja", og forlater bilen på flekken? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så når andre bileiere av andre merker får problemer med bilen, ringer de viking, mens hondaeiere bare gir opp der og da, sukker "jaja", og forlater bilen på flekken? :klo:

Ja. For noen funker det å slå hardt på panseret mens man roper "DEEEJÅ!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Honda CR-V er et utmerket valg! Ta med en sjekkliste over typiske feil når du skal se på konkrete biler. Vær alltid obs på rust.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Honda CR-V er et utmerket valg! Ta med en sjekkliste over typiske feil når du skal se på konkrete biler. Vær alltid obs på rust.

Takk for svar. :)

Ja, det er den jeg er mest på nå. Hva pleier å være typiske feil på cr-v? :)

Er det slikt som feks toyota rav4 som er "konkurrent" til denne bilen? Er det noen annen type slik bil man får mer for pengene for? (Det viktigste er egentlig greit med plass, og at den kan trekke henger, så andre forslag tas gjerne i mot, selv om suvbil virker som en veldig ålreit type bil.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Reza08

Du kan f.eks få en brukbar Mercedes E-klasse til den prisen du vil gi. En bil av dette kaliberet kan fint gå mellom 450 til 600 000 km. Bare husk å se etter hvordan bilen ser ut med tanke på rust og slike saker. Prøv også finn ut om bilen har gått lengre enn det som er oppgitt. Serviceheftet er en grei dokumentasjon. Ta gjerne en titt på bilen før du eventuelt skulle kjøpe den, hvis du har mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...