AnonymBruker Skrevet 3. juni 2013 #1 Skrevet 3. juni 2013 Har en Golden Doddle uten at jeg tror det har noen betydning?! Men altså hun er så fæl til å slikke meg på føttene - det er skikkelig rengjøring mellom tærne og over hele foten. Dette skjer som regel i senga på kvelden før vi sovner. Er dette normalt og hvorfor gjør hun det?? Jeg synes da faktisk at det er veldig godt også - men er det noen grunn til at jeg ikke skal la henne gjøre det?? Anonym poster: aa4d08ab284027671aa682aec0f105a9
Alina X Skrevet 3. juni 2013 #2 Skrevet 3. juni 2013 Kanskje den har fotfetisj? Jeg hadde en barndomsvennine som hadde en hund som likte å gjøre det samme. Bare at den var litt mer spesiell da. Den lukta på skoene folk hadde brukt og slikka føtter hvis man gikk barbein.Tror jeg sparket til den(ikke med vilje)fordi jeg er så kilen på føttene.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2013 #3 Skrevet 3. juni 2013 Du har vel seriøst ikke hunden sammen med deg i senga...??? Anonym poster: 497eb49fac1f9a8e8e3566343d24a8b6
Platitude Skrevet 3. juni 2013 #4 Skrevet 3. juni 2013 Så fin hunden din er. Det er helt normalt, har selv hatt og kjent hunder som gjør dette. Et raskt google-søk forteller at hovedgrunnene er at hunden vil indikere nærhet og underdanighet til deg, og at den ved å slikke føttene dine samler informasjon (smak og lukt). Så lenge det ikke plager deg er det ingen grunn til å forsøke å forandre atferden dens. 1
Alina X Skrevet 3. juni 2013 #5 Skrevet 3. juni 2013 Du har vel seriøst ikke hunden sammen med deg i senga...??? Anonym poster: 497eb49fac1f9a8e8e3566343d24a8b6 Er det noe galt?????? 7
Gjest Naria Skrevet 3. juni 2013 #6 Skrevet 3. juni 2013 Hunden vi hadde da jeg vokste opp gjorde det samme. Rev av sokkene og slikket føttene, men han gjorde det bare på menn av en eller annen grunn. De liker vel smaken av fotsvette da..
Gjest TinaT Skrevet 3. juni 2013 #7 Skrevet 3. juni 2013 Min gjør det på leggene mine - ikke helt enkelt for jeg er ekstremt kilen.
driftaway Skrevet 3. juni 2013 #8 Skrevet 3. juni 2013 Så fin hunden din er. Det er helt normalt, har selv hatt og kjent hunder som gjør dette. Et raskt google-søk forteller at hovedgrunnene er at hunden vil indikere nærhet og underdanighet til deg, og at den ved å slikke føttene dine samler informasjon (smak og lukt). Så lenge det ikke plager deg er det ingen grunn til å forsøke å forandre atferden dens. Så flott - da går jeg for dette svaret her, for jeg synes jo at det er rene fotmassasjen jeg :-) Skikkelig deilig etter en lang dag på beina, rett og slett :-)
driftaway Skrevet 3. juni 2013 #9 Skrevet 3. juni 2013 Er det noe galt?????? He he he - sier jeg også: er det noe galt. Vi koser oss i senga - hun får en godbit og jeg leser bok. Også når hun synes det er nok kos eller det blir for varmt så hopper hun ned på gulvet og legger seg og sover :-) 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2013 #10 Skrevet 3. juni 2013 Min gjør det samme, ser ut som han koser seg skikkelig! Nå er jeg hverken kilen eller fisefin, så jeg lar han nå bare gjøre det. Han sover også i senga, tar ikke store plassen med sine 10kg, og ligger alltid ved fotenden. Siden han er valp enda synes jeg det er greit å ha kontroll på han på morgenen, slik at han ikke finner på at han skal tisse i et hjørne hvis jeg enda sover, for han gjør ikke fra seg der han sover. Anonym poster: b92e2dd6bcf67be61a2b028df5e23789
Gjest bustyvel Skrevet 3. juni 2013 #11 Skrevet 3. juni 2013 Er det noe galt?????? Bare husk at hunder lett får allergiske reaksjoner mot midd når de sover i senga
Minya Skrevet 3. juni 2013 #12 Skrevet 3. juni 2013 Svette menneskeføtter lukter helt likt en tispe i løpetid, så det er ikke noe rart at hunden slikker deg på føttene. Du lukter jo superinteressant Katter kan også få sansen for menneskeføtter, og er kjent for å elske armhulesvette.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2013 #13 Skrevet 3. juni 2013 Svette menneskeføtter lukter helt likt en tispe i løpetid, så det er ikke noe rart at hunden slikker deg på føttene. Du lukter jo superinteressant Katter kan også få sansen for menneskeføtter, og er kjent for å elske armhulesvette. Hahaha.. Uffda. Testet på katten min nå, siden jeg har vært på jobb i natt og ikke lukter særlig godt. Hun fikk store øyne og løp vekk Anonym poster: b92e2dd6bcf67be61a2b028df5e23789 1
Portvinpiken Skrevet 3. juni 2013 #14 Skrevet 3. juni 2013 Bare husk at hunder lett får allergiske reaksjoner mot midd når de sover i senga Er det ikke midd i hundedyner i sengene til hundene også da?
Minya Skrevet 3. juni 2013 #15 Skrevet 3. juni 2013 Hahaha.. Uffda. Testet på katten min nå, siden jeg har vært på jobb i natt og ikke lukter særlig godt. Hun fikk store øyne og løp vekk Anonym poster: b92e2dd6bcf67be61a2b028df5e23789 Prøv å tilby armhulene for snusing når du er supersvett i stedet. XD Katta vår er ikke spesielt fan av føtter, men svette armhuler er reneste catnip'en for henne.
zse09 Skrevet 3. juni 2013 #16 Skrevet 3. juni 2013 Det er vel bare på kjøre på...? Det eneste jeg tenker på er hvor har tunga vært før den slikket føttene dine?
Gjest bustyvel Skrevet 3. juni 2013 #17 Skrevet 3. juni 2013 Er det ikke midd i hundedyner i sengene til hundene også da? Ja, men er gjerne enda flere i senger og sengetøy
Portvinpiken Skrevet 3. juni 2013 #18 Skrevet 3. juni 2013 Ja, men er gjerne enda flere i senger og sengetøy Interessant for dette har jeg ikke hørt om eller opplevd. Har du noen link eller evt. hvor en kan finne ut mer om dette? 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2013 #19 Skrevet 3. juni 2013 Det er mulig den gjør det fordi du smaker salt og godt, eller vil bare vaske deg. Jeg syntes den forøvrig er ekkelt- uansett om det er godt eller ikke å la hunden slikke deg. Den renser jo seg selv i rompa,spiser bæsj og andre ekle ting. Anonym poster: 695a8a43ea3a8143f077c5da3d9f47d6
Aurora M. Skrevet 3. juni 2013 #20 Skrevet 3. juni 2013 Dette er akkurat det Pusina mi driver med (altså pusen)! Men her er det om morgenen det skal skje. Og når jeg sier om morgenen, så mener jeg hver eneste morgen, uten unntak, i 6 år. Hun er avhengig rett og slett. Jeg har aldri blitt vasket av en hund så det vet jeg ikke hvordan er, men denne rue kattetungen.. vel, jeg kunne godt ha unnvært det for å si det sånn da. Det er ikke med måte på hvor grundig hun skal være heller. Mellom tærne, gnager og står i! Hun gjør det ofte ellers og, og også når jeg er helt nydusjet, så at det har så mye med smaken å gjøre tror jeg ikke. Og underdanighet kan jeg iallefall ikke forestille meg at det dreier seg om! Jeg tror bare hun koser seg med det på en måte, sånn som katter knytter bånd og føler trygghet når de vasker hverandre, sånn tror jeg det er. Jeg mener, jeg driver jo og klapper og klør henne, så kanskje hun føler hun vil kose litt med meg hun og da? Men om noe av dette kan overføres til hundeverdenen, det vet jeg jo ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå