AnonymBruker Skrevet 2. juni 2013 #1 Skrevet 2. juni 2013 Jeg, og et par lærervenner, skal starte et firma. Vi skal drive med dette. I tillegg har vi både designere, forfattere, fotografer, økonomer, programmerere osv. på laget (veldig dyktige er de også). Så vi kan lage programmer, ta bilder på bestilling, illustrere, ordne opp i økonomi m.m. Blir en slags freelancefirma. Hva kan vi kalle dette firmaet? Tror noen har kommet med forslag (fra gjengen), men jeg ville høre om noen av dere har noen gode tips. Anonym poster: d1ffd3dd328b586a44dc2d6a2536b746
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2013 #2 Skrevet 3. juni 2013 Kunnskapshjelpen Kunnskapsbasen Superlærerne! hehe. Anonym poster: b2259fd0ae7ca7e9cee3dd798a91c732 1
Gjest Bud Skrevet 3. juni 2013 #3 Skrevet 3. juni 2013 Tror det er veldig viktig å appellere til "tigermødre" og andre økonomisk sterke. Dere vil jo ha godt betalte oppdrag og kynisk som det da blir så må dere satse på de som er villige til å betale for karakterer (for å dra en parallell til BI).
Portvinpiken Skrevet 3. juni 2013 #4 Skrevet 3. juni 2013 Tror det er veldig viktig å appellere til "tigermødre" og andre økonomisk sterke. Dere vil jo ha godt betalte oppdrag og kynisk som det da blir så må dere satse på de som er villige til å betale for karakterer (for å dra en parallell til BI). Kynisk? Dette er da vel ikke mer "kynisk" enn at det finnes private skoler i Norge. Personlig ser jeg ikke noe galt i å ta betalt for dette. Skulle da bare mangle. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2013 #5 Skrevet 3. juni 2013 Personlig liker jeg best elever som har rotet det til eller sliter med å stå, ikke de elevene som sikter etter kunkurransepoeng på 70. Tror det er forbedringspotensialet som er så givende og det å gi noen talenter de ikke visste de hadde. Kan man ha et firma med to avdelinger? Én som driver med opplæring og én som driver med freelanceoppdrag? Gode tips over her. Hadde kanskje blitt "Superlærererne" dersom det ikke inneholdt en "æ" (pga nettside). Anonym poster: 8485e8dfcf90741e9ea62841445d0902 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2013 #6 Skrevet 3. juni 2013 Synes ikke det er kynisk å drive slik. Er det kynisk å være lærer også, da? Vi kommer til å være betraktelig billigere enn Sonans og der får du ikke skreddersydd opplegg med egen lærer. Anonym poster: 8485e8dfcf90741e9ea62841445d0902
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2013 #8 Skrevet 3. juni 2013 Hva med ganske enkelt Hjelperne? Tror kanskje vi heller mot to firma eller to nettsider. Det blir for forvirrende for kunder, tror jeg. Anonym poster: 8485e8dfcf90741e9ea62841445d0902
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2013 #9 Skrevet 3. juni 2013 Men godt forslag! Domenet er opptatt og vi gidder ikke budrunder. Anonym poster: 8485e8dfcf90741e9ea62841445d0902
Gjest Adriane Skrevet 3. juni 2013 #10 Skrevet 3. juni 2013 Aha, skjønner Lykke til med oppstart og navn!
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2013 #11 Skrevet 3. juni 2013 Synes dere skal finne på noe selv. Tenk om noen søker opp firmaet deres på nettet, og så havner de her på kvinneguiden, for å se at dere måtte spørre her for å klare og finne på et navn... Anonym poster: 00e085d93bcf444cbd82b7b2709d6400
Gjest Bud Skrevet 3. juni 2013 #12 Skrevet 3. juni 2013 Kynisk? Dette er da vel ikke mer "kynisk" enn at det finnes private skoler i Norge. Personlig ser jeg ikke noe galt i å ta betalt for dette. Skulle da bare mangle. Kommer du til å ta mindre betalt av ressurssvake foreldre? Kommer du til å hjelp barn du vet at du ikke kommer til å få betalt for? Kynisk.
Portvinpiken Skrevet 3. juni 2013 #13 Skrevet 3. juni 2013 Kommer du til å ta mindre betalt av ressurssvake foreldre? Kommer du til å hjelp barn du vet at du ikke kommer til å få betalt for? Kynisk. Vel, nå er det ikke jeg som skal starte dette firmaet. Jeg synes fremdeles ikke det er kynisk. Det du sier her vil jo kunne sammenliknes med at en lærer ikke skal søke jobb ved en privat skole.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2013 #14 Skrevet 3. juni 2013 Satan's Little Helpers Anonym poster: ceacbf05be3e9f44cc1905091a8b8a34
Diafragma Skrevet 3. juni 2013 #15 Skrevet 3. juni 2013 Ville brukt et profesjonelt navn som ikke har klare hentydninger til dét dere skal bedrive. "Skolehjelpen", "Privatlærer1", "Skoleproffen", og alt sånt er fy. Velg et firmanavn som kan holde seg i årevis. Gode eksempler er: Lindorff (inkasso), Adax (elektrisk), Samsung (elektronikk), Intrum Justitia (inkasso), Homo Ludens (bøker), Sonans (privatskole)
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2013 #16 Skrevet 3. juni 2013 Kommer du til å ta mindre betalt av ressurssvake foreldre? Kommer du til å hjelp barn du vet at du ikke kommer til å få betalt for? Kynisk. Det gjør ikke lekebutikken heller, men så langt har vi ikke tenkt. Hvorfor er det mer kynisk å ta betalt for opplæring enn å ta betalt for varer eller andre tjenester? Ville brukt et profesjonelt navn som ikke har klare hentydninger til dét dere skal bedrive. "Skolehjelpen", "Privatlærer1", "Skoleproffen", og alt sånt er fy. Velg et firmanavn som kan holde seg i årevis. Gode eksempler er: Lindorff (inkasso), Adax (elektrisk), Samsung (elektronikk), Intrum Justitia (inkasso), Homo Ludens (bøker), Sonans (privatskole) Har hørt det helt motsatte. At man skal velge noe folk husker og som har med det du skal drive med å gjøre. Da er det større sjanse for at de husker nettadressen når de kommer hjem. Betyr dette at vi er unntatt fra merverdiavgiftsplikt? Anonym poster: d1ffd3dd328b586a44dc2d6a2536b746 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2013 #17 Skrevet 3. juni 2013 Jeg føler du beskriver to forskjellige firma, et med lærere/skolehjelp og et reklamebyrå. Jeg tror det kan bli forvirrende med et leksehjelpfirma som også driver med design eller omvendt. Med tanke på det dere skal drive med så er jeg ikke enig i det som Diafragma sier. Min personlige mening er at dere er avhengig av å ha et firmanavn som folk forstår hva er. Tenk litt over de syv navneparametrene: - Navnet må kunne oppfattes enkelt - Navnet bør ha relevans - Navnet må være lett å huske - Navnet må ha enkel stavemåte - Navnet må kunne uttales - Navnet kan med fordel ha et visuelt eller sansbart motstykke (som f.eks. Gule Sider eller Apple) - Navnet bør ha appell. Det betyr absolutt ikke at firmanavnet må oppfylle alle punktene men det er greit å ha i bakhodet når man skal eliminere firmanavn. Anonym poster: c1528acb48c2a90ff08f6214fcdea6ec Anonym poster: c1528acb48c2a90ff08f6214fcdea6ec
lurine Skrevet 4. juni 2013 #18 Skrevet 4. juni 2013 Bare hiver ned noen tanker, ledige domener eller får dere sjekke selv. ;-) Dere kan også ha domener med æøå i - det skal fungere, og spesielt siden markedet kun er nordmenn? skole eller kunnskap foran eller bak, og drodle videre på: kunnskapshjelperne orakelet kunnskapsguiden skole- eller kunnskapsmentor veileder - dinveileder etc kunnskapsguruene eller bare guruene auxilium - hjelp på latin tutor mentor - skolementor - kunnskapsmentor klokehoder klaraklok er jo opptatt, dessverre. abchjelpen abcmentor abcguiden abcnanny skolemester abcverkstedet klokebarn.no er ledig - løp og kjøp! skolesmart skolelys etc. 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2013 #19 Skrevet 4. juni 2013 Lærerdelen kan hete Cogito (betyr "jeg tenker" på latin) og den andre delen kan hete Adjuva (avledet av "hjelpe" på latin). Anonym poster: a1f7904026857ace41b5cf59aecce79d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå