Gå til innhold

Katten har vært vekke en uke


DGAS

Anbefalte innlegg

Hei!

Katten vår har nå vært vekke i minst en uke. Har vært å ropt etter henne flere ganger, og lett under biler og i busker (i tilfelle syk/død). Finner henne ikke. Får så vondt i magen av å tenke på at hun kanskje ikke kommer hjem igjen. Hun pleier ikke være borte så lenge. Hun er veldig mye ute men kommer alltid hjem igjen i løpet av dagen. Hun får p-piller.

Har noen vært borti det samme, og hva kan det være? Del gjerne erfaringer.

Er klar over at hun kan være død.

Håper fine, gode katten min kommer hjem igjen snart :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Løpetid tenker jeg. Det er ikke uvanlig at de kan være borte i opptil flere uker i strekk. Hadde jeg vært dere så hadde jeg sterilisert katten. P-piller er ikke bra i lengden. Om dere ikke har rasekatt og driver avl da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løpetid tenker jeg. Det er ikke uvanlig at de kan være borte i opptil flere uker i strekk. Hadde jeg vært dere så hadde jeg sterilisert katten. P-piller er ikke bra i lengden. Om dere ikke har rasekatt og driver avl da?

Nei vi driver ikke avl, så om hun kommer tilbake blir det nok sterilisering ja.

Takk for råd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Murica

Gamle katten min kunne finne på å være borte i en uke eller to på vår og sommerstid.

Hun var sterilisert da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Hva det kan være?

Det kan være at katten er påkjørt, altså død, tatt av rovdyr, altså død, stengt inne hos noen (bod/garasje og lignende), at den har stukket av til et annet hjem og eter der, at den er på vift og kommer tilbake (eller ikke), at den sitter fast oppi et tre eller andre steder.

Det kan det være. Eller at den er kidnappet osv. Muligheten er mange.

Vi på KG vet ikke hvor katten din er.

Du har hengt opp lapper? Hørt med naboer? Lett overalt? Ringt dyrlegekontor og hørt om de har fått inn en katt som passer beskrivelsen?

Da kan du ikke annet enn å vente og se om katten kommer tilbake igjen. Forhåpentligvis gjør den det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva det kan være?

Det kan være at katten er påkjørt, altså død, tatt av rovdyr, altså død, stengt inne hos noen (bod/garasje og lignende), at den har stukket av til et annet hjem og eter der, at den er på vift og kommer tilbake (eller ikke), at den sitter fast oppi et tre eller andre steder.

Det kan det være. Eller at den er kidnappet osv. Muligheten er mange.

Vi på KG vet ikke hvor katten din er.

Du har hengt opp lapper? Hørt med naboer? Lett overalt? Ringt dyrlegekontor og hørt om de har fått inn en katt som passer beskrivelsen?

Da kan du ikke annet enn å vente og se om katten kommer tilbake igjen. Forhåpentligvis gjør den det.

Totalt unødvendig å svare spydig på denne tråden, du vet veldig godt at jeg skjønner at dere ikke kan fortelle meg hvor den er. Jeg skulle kanskje lagt mer vekt på at det var erfaringer fra andre jeg ønsket, men regnet med folk skjønte det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Badebuksa

Totalt unødvendig å svare spydig på denne tråden, du vet veldig godt at jeg skjønner at dere ikke kan fortelle meg hvor den er. Jeg skulle kanskje lagt mer vekt på at det var erfaringer fra andre jeg ønsket, men regnet med folk skjønte det.

Du spurte hva det kunne være.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke de som slipper ut katten,for så å klage på at den ikke er kommet hjem.Enda de godt vet at reven er flink til å spise katter,flere blir påkjørt hvert år /mange lider etter påkjørsel.

Syk mennesker som skyter /piner /forgifter katter.

Men å ta ansvar og holde katten INNE,neeei det gidder vi ikke.For da må en ha katteleker og faktisk leke med katten.

TS ,ikke bli sur på Badebuksa som faktisk er helt ærlig og lister opp muligheter som kan ha skjedd med katten. Fakta svir ikke sant!?

Anonym poster: e3c8b0c6b40315cf0a62709af8a5dd5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff.... Er aldri morro når kjæledyr blir borte :(

Hun er nok ute på vift. Så senest i dag to katter i full gang :fnise:

Heng opp lapper i nabolaget med bilde og beskrivelse.

Legg ut etterlysning på savnet sider på nettet og facebook.

Ring veterinærer, evnt dyremottak og hør om de har fått inn noen katter i det siste.

Når katten kommer til rette; steriliser og chip! :blomst:

Håper pus dukker opp snart :hug:

Anonym poster: 3b5f7ab720cd8b1376f8b019fe35500e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker #9 : Jeg velger heller å la katten leve livet sitt, enn å sperre den inne i frykt for å miste den. Det ville vært dyremishandling. Skjønner ikke hvordan dere klarer å bruke denne tråden til å prøve å få meg til å føle meg dum. Det syns jeg er veldig respektløst.

Anonymbruker #10: Takk for støtte, satser på at hun dukker opp snart. Om ikke har jeg iallefall hatt flere fine år med henne! :hjerte:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker #9 : Jeg velger heller å la katten leve livet sitt, enn å sperre den inne i frykt for å miste den. Det ville vært dyremishandling. Skjønner ikke hvordan dere klarer å bruke denne tråden til å prøve å få meg til å føle meg dum. Det syns jeg er veldig respektløst.

Anonymbruker #10: Takk for støtte, satser på at hun dukker opp snart. Om ikke har jeg iallefall hatt flere fine år med henne! :hjerte:

Mange som får huden full inne på kjæledyrforumet når de selvutnevnte ekspertene våkner til liv :) Tror ikke du skal ta det så tungt. Synes selv at det er uansvarlig å ikke kastrere/sterilisere kattene sine, men jeg får ikke noe ut av å kjefte deg huden full av den grunn. Vil dog absolutt anbefale og oppfordre deg til å få det gjort når/hvis katten dukker opp :)

Anonym poster: 3b5f7ab720cd8b1376f8b019fe35500e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som får huden full inne på kjæledyrforumet når de selvutnevnte ekspertene våkner til liv :) Tror ikke du skal ta det så tungt. Synes selv at det er uansvarlig å ikke kastrere/sterilisere kattene sine, men jeg får ikke noe ut av å kjefte deg huden full av den grunn. Vil dog absolutt anbefale og oppfordre deg til å få det gjort når/hvis katten dukker opp :)

Anonym poster: 3b5f7ab720cd8b1376f8b019fe35500e

Ja, det vil bli gjort dersom hun vender snuten hjemover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...