M0niq Skrevet 2. juni 2013 #1 Skrevet 2. juni 2013 Jeg og min søster har tenkt oss til Amsterdam i juli. Noen tips til hotell, da spesielt beliggenhet? Tips til hva som må oppleves?
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2013 #2 Skrevet 2. juni 2013 Kunstmuseum. Både nasjonalmuseumet og Van Gogh-museum. Kanaltur Heineken-museumet (selv om det var veldig kommersielt) Gode shoppingmuligheter også. De Bijenkorf er et stort kjøpesenter med dyre varer. Ellers finner du også mange andre butikker som er billigere. Anonym poster: c8f3e5e14e242ec26f14b6c58b9712e1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2013 #3 Skrevet 2. juni 2013 Og Anne Franck-museumet, selv om det er mye kø. Dro ikke dit selv, men det er veldig mange som besøker det. Anonym poster: c8f3e5e14e242ec26f14b6c58b9712e1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2013 #4 Skrevet 2. juni 2013 Rijksmuseum, som nasjonalmuseumet heter, ble nettopp åpnet etter en stor renovering, så tror at det er veldig flott. Sikkert mye flottere enn da jeg besøkte det i fjor. Glemte å skrive det i stad Anonym poster: c8f3e5e14e242ec26f14b6c58b9712e1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2013 #5 Skrevet 2. juni 2013 Vi bodde i Harleem, en liten by utenfor Amsterdam. Det var bare en kort togtur borte så vi kunne dratt til Amsterdam hver dag om vi ville, men Harleem var mye mer behagelig.. I Amsterdam var det så overfullt med turister så vi tilbragte kun en dag der. I Harleem er det også flotte museer, og nydelige kanaler Anonym poster: 5c7d2fc42096b676146d1ae62eeda2ee
Gjest Katee Skrevet 2. juni 2013 #6 Skrevet 2. juni 2013 Anne Frank museumet bør oppleves. Det ligger Tours and Tickets sjapper (tror jeg de het?) overalt hvor du kan kjøpe utflukter - jeg reiste til Rotterdam, Haag og Delph, itillegg til en liten by der de hadde utstilling av en miniatyrby. Tror vi betalte 300,- per pers for en dagstur. Veldig greit opplegg. Mange gode shoppingmuligheter i gåten Kalverstraat og området rundt Dam
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2013 #7 Skrevet 3. juni 2013 Jeg ville valgt et hotell ved en kanal som er sentral men rolig. Jeg har bodd i Amsterdam lenge, og når jeg er tilbake på besøk, velger jeg gjerne området Haarlemmerstraat. Hotellet jeg bodde på sist, het Singel hotel (http://www.singelhotel.nl/en/index.html). Det ligger sentralt til, er rimelig, men litt rolig, rett ved kanal. Og som bonus - merket jeg da jeg skulle hjem siste dagen med stappfulle shoppingbager - er det veldig kort å gå til togstasjonen, hvor man kommer seg til flyplassen. Kommer til å velge dette hotellet neste gang også. Hvis prisene fortsatt er lave. Men det er et lite hotell, med knøttsmå rom (i allefall var mitt det). Prøvde ikke frokosten der, gikk heller ut og spiste. Er nok mange hoteller i samme sjanger og med fin beliggenhet, men dette var i allefall ett som jeg har prøvd. Anonym poster: fd204d39c56519d0bc18b5ce5ad048b5
gustav Skrevet 3. juni 2013 #8 Skrevet 3. juni 2013 Pleier å bruke hotell i nærheten av Rembrandtsplein eller Leidseplein (10 min spasertur fra hverandre). Grunnen er at i dette området er det masse-masse å gjøre på kveld og natt, og når vi vil sove er det bare noen få minutter å gå. På dagtid går det trikker uansett, til shopping eller severdigheter. Selv om det aller meste uansett kan nås til fot. Veldig fin gåby, men husk gode sko. Stilletter er ugunstig på brostein
Marionette Skrevet 3. juni 2013 #9 Skrevet 3. juni 2013 Det er veldig hyggelig i Artis Zoo. Går trikk fra Amsterdam
Gjest Emmanuelle Skrevet 4. juni 2013 #10 Skrevet 4. juni 2013 Dere må spise pannekaker i Amsterdam! Åh, verdens beste pannekaker! Anbefaler også at dere tar dere en togtur litt utenfor Amsterdam, ofte er 30 min alt som trengs for å komme til noe helt nytt!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå