Gjest *kokos* Skrevet 2. juni 2013 #1 Skrevet 2. juni 2013 I går var jeg i et bryllup hvor alle kvinnene på ei bordrekke satt på ei side, og alle mennene på den andre siden. Dvs at jeg satt med mannen min overfor meg, og to vilt fremmede damer på begge sider. Dette var ikke noe hyggelig, synes jeg. Hvor vanlig er denne bordplasseringa?
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2013 #2 Skrevet 2. juni 2013 Det er ganske vanlig, og noen plasserer til og med par langt fra hverandre. Det er visst noe man må lære seg å like, for å være sjenert i bryllup går ikke. Det er fordi man synes det er så festlig å tvangssosialisere gjestene, du har jo alltid drømt å bli kjent med brudgomens tante Olga og brudens fetter Geir, som du aldri kommer til å treffe igjen, har du ikke? Anonym poster: 140002a787134a01220908a36d067024 5
SoftKitty Skrevet 2. juni 2013 #3 Skrevet 2. juni 2013 Hvorfor var ikke det noe hyggelig? Hva er regelen, at man "skal" sitte annenhver...? 2
Tallulah Skrevet 2. juni 2013 #4 Skrevet 2. juni 2013 Hvorfor er det værre å ha partneren ovenfor i stedet for vedsiden? 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2013 #5 Skrevet 2. juni 2013 I min familie pleier man i slike selskaper å plassere de menneskene man tror går godt sammen, sammen, og hvor praten går lett. Anonym poster: b5b5a0fcfc0ef272def9608163879525 4
LittleJ Skrevet 2. juni 2013 #7 Skrevet 2. juni 2013 Er ikke det ganske vanlig? Skal ikke skryte på meg å ha vært i altfor mange bryllup, men jeg ble putta på et bord sammen med kun venner av brudeparet (ungt brudepar). Hadde det kjempeartig jeg!
Marsipan Skrevet 2. juni 2013 #8 Skrevet 2. juni 2013 Om jeg har partneren ved siden av meg eller ovenfor meg spiller ingen rolle. Men de som på død og liv skal splitte par i sånne anledninger irriterer vanet av meg! Hva er greia? Det er ikke så ofte mannen og jeg er i "fint lag" så jeg syns det er hyggelig å få kvelden sammen når vi først har anledning! 2
Gjest *kokos* Skrevet 2. juni 2013 #9 Skrevet 2. juni 2013 Jeg hadde foretrukket at vi fikk sitte ved siden av hverandre. Om det blir annethvert kjønn er jeg ikke opptatt av, men jeg synes at middagen ble mindre hyggelig enn den kunne vært. Dette var vår første barnløse kveld på et halvår. Om vi hadde sittet sammen kunne vi snakka mer lavmældt sammen, strøket litt på hverandre osv. Mener ikke klining ved bordet her, selvsagt, men en hånd på ryggen til den andre innimellom, synes jeg er koselig. Er det virkelig så vanlig, altså?
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2013 #10 Skrevet 2. juni 2013 Jeg hadde foretrukket at vi fikk sitte ved siden av hverandre. Om det blir annethvert kjønn er jeg ikke opptatt av, men jeg synes at middagen ble mindre hyggelig enn den kunne vært. Dette var vår første barnløse kveld på et halvår. Om vi hadde sittet sammen kunne vi snakka mer lavmældt sammen, strøket litt på hverandre osv. Mener ikke klining ved bordet her, selvsagt, men en hånd på ryggen til den andre innimellom, synes jeg er koselig. Er det virkelig så vanlig, altså? Vel. Dere kan jo skaffe dere barnevakt og ta dere fri for deres egen del hvor dere kan være kjærester en annen gang. Dere er jo ikke invitert i bryllup for at dere skal få ha alenetid. Og man sitter vel bare ved bordet under middagen. Resten av dagen kan man vel danse sammen og kose på hverandre så mye man vil. Anonym poster: 4d6e61e2bd3630592d7f357a33ff2dd6 7
Pearl2.0 Skrevet 2. juni 2013 #11 Skrevet 2. juni 2013 Jeg synes ikke noe om å mikse gjester i bryllup. Bursdager, ok. Men i bryllup synes jeg par skal få sitte sammen og single få sitte sammen med noen de kjenner. Middagen i bryllup varer ofte lenge, og å sitte flere timer sammen med noen og tvinge frem en pinlig samtale er ikke det man vil at gjestene skal huske. 6
Gjest Kiara! Skrevet 2. juni 2013 #12 Skrevet 2. juni 2013 Mikse gjester må være helt lov, man ønsker en dynamikk i selskapet ikke det samme som det alltid. Tross alt to sider som kommer samme. Men at par kan sitte sammen er jeg helt enig i, jeg ser derimot ikke problemet med å bli satt ovenfor. De får benflørte mens de ser hverandre dypt inn i øynene under talene.
Gjest Marmot Skrevet 2. juni 2013 #13 Skrevet 2. juni 2013 Vel. Dere kan jo skaffe dere barnevakt og ta dere fri for deres egen del hvor dere kan være kjærester en annen gang. Dere er jo ikke invitert i bryllup for at dere skal få ha alenetid. Og man sitter vel bare ved bordet under middagen. Resten av dagen kan man vel danse sammen og kose på hverandre så mye man vil. Anonym poster: 4d6e61e2bd3630592d7f357a33ff2dd6 Man vil vel kanskje at gjestene skal kose seg under middagen også, og sånn egentlig spiller det vel ingen rolle for brudeparet om par får sitte sammen eller ikke? Jeg synes dette er en helt idiotisk greie. 2
CathFoto Skrevet 2. juni 2013 #14 Skrevet 2. juni 2013 Jeg tenkte at det var gjort nettopp fordi man skulle kunne snakke med partneren jeg, at man sitter ansikt til ansikt men også kan være sosial med de rundt. Uansett synes jeg det var lite å klage på, dere satt jo sammen. 2
Portvinpiken Skrevet 2. juni 2013 #15 Skrevet 2. juni 2013 Jeg har aldri vært bort i eller hørt om bordplassering med damer på den ene siden og menn på den andre. Aldri. Og jeg har jobbet med en god del selskaps og middagsarrangementer proffesjonelt også. 6
Gjest Adriane Skrevet 2. juni 2013 #16 Skrevet 2. juni 2013 Det jeg reagerte på her var ikke at par ikke satt ved siden av hverandre, men at kun kvinner satt på den ene siden av bordet, og kun menn på den andre. Det har jeg virkelig aldri verken sett eller hørt om, før nå. Det var litt... merkelig? Men ang det med å sitte sammen med partner, så kommer ikke vi heller til å splitte par. De får sitte ved samme bord (runde småbord), men ikke nødvendigvis ved siden av hverandre. Det blir gjerne litt mer dynamikk, og alle blir mer involvert, om man ikke kan sitte og hviske og tiske partneren i øret under hele middagen Jeg forstår at man ønsker å sitte nær hverandre, men man trenger vel ikke sitte helt oppå hverandre? 1
Gjest Oblivion Skrevet 2. juni 2013 #17 Skrevet 2. juni 2013 Jeg skjønner ikke poenget med bordplassering som er bestemt på forhånd jeg. At brudens nærmeste familie, forlovere og brudeparet selv sitter på forhåndsbestemte plasser er vel greit -men de andre? Kunne det ikke vært en smart idè å gi ut bordplasseringskort i det gjestene ankommer, så kan folk få sette seg hvor de vil og samtidig beholde plassen til senere? 1
Gjest Nigiria Skrevet 2. juni 2013 #18 Skrevet 2. juni 2013 Har også sittet slik du beskriver her, med kjæresten ovenfor. Ble en ekstremt kunstig setting følte jeg, da omtrent alle par ble plassert ved siden av ukjente par, og single ble plassert på en egen plass (snakk om å poengtere). Hvorfor ikke sette vennegjenger litt sammen? Eller folk du tror passer sammen? Er ganske laangt over et slikt bord, så muligheten for små kommentarer eller hvisking underveis forsvant helt for alle parene. Høres kanskje ut som en liten greie, men er faktisk ganske ok å ha den muligheten under en 5-6timers lang middag med taler m.m. Er jo ikke kun brudeparet som skal kose seg på den store dagen. 2
Gjest Nigiria Skrevet 2. juni 2013 #19 Skrevet 2. juni 2013 (endret) Hvorfor er det værre å ha partneren ovenfor i stedet for vedsiden? - Kan ikke stryke eller klappe på hverandre - Kan ikke gi kjæresten små kommentarer eller hviske underveis, altså si ting du ikke ønsker alle skal høre - Kan ikke gi en kort klem/kyss under middagen (som ofte varer leenge) - Hvis det er dårlig akustikk og bredt over bordet blir det ofte slik at man nesten bare kan høre de rett ved siden av Endret 2. juni 2013 av Nigiria 1
CathFoto Skrevet 2. juni 2013 #20 Skrevet 2. juni 2013 - Kan ikke stryke eller klappe på hverandre - Kan ikke gi kjæresten små kommentarer eller hviske underveis, altså si ting du ikke ønsker alle skal høre - Kan ikke gi en kort klem/kyss under middagen (som ofte varer leenge) - Hvis det er dårlig akustikk og bredt over bordet blir det ofte slik at man nesten bare kan høre de rett ved siden av Hvis man som par skal sitte å stryke, kysse og hviske under middag så tror jeg de færreste single hadde syntes det var stas å sitte sammen med par. Trodde forøvrig ikke at ansikt til ansikt ble ansett som splitting, men skjønner godt hva du mener om det er store bord og mye støy. Det med kvinner på ene siden og menn på andre siden har jeg aldri sett før. Vi skal ha runde bord og så langt det lar seg gjøre så sitter man på bord med folk man kjenner og selvfølgelig med partner. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå