Gå til innhold

Endometriose og graviditet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er en jente på 17 år som kanskje har fått endometriose og skal derfor operere.

Jeg vet ikke 100% om jeg har det før jeg blir operert, men jeg lurer uansett på en ting; er sannsynligheten mindre og mindre for å bli gravid for hvert år som går om man har endometriose? Jeg lurer altså på om det blir verre og verre?

For jeg har utrolig lyst å bli mamma etterhvert. Kan ikke engang beskrive hvor knust jeg hadde blitt om jeg ikke kunne fått barn. Derfor så tenker jeg at om sjansen blir mindre og mindre for å kunne bli gravid, så bør jeg kanskje bli gravid tidligere enn "planlagt" da? Jeg tenker uansett å gå ferdig VGS, og planen var jo å ta høyere utdanning og få meg jobb før jeg engang skulle tenke på å bli gravid, men nå er jeg ikke så sikker lengre. Jeg vet at om jeg nå hadde blitt gravid uten at det var planlagt, så er jeg ikke så sikker lengre på om det hadde blitt abort, siden 1 av 3 med endometriose sliter med å bli gravide.

(vet selvsagt at det er noe kjæresten også hadde måttet vært med på. Jeg er veldig reflektert til å være 17 så det er ikke noe å bekymre seg for).

Så jeg lurer på om det er noen her inne som vet hvordan det er? Blir endometriosen verre og verre for hvert år som går?

Anonym poster: f8e5dd9e9afe1f85cf09ce2438911145

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

http://www.endometri...r endometriose1 Egen forening, meld deg inn og få svar på alt du vil. :)

Jeg vet, men vet at det er flere her på Kvinneguiden som også vet mye om det, og her får man raskt svar.

Hilsen TS

AnonymBruker
Skrevet

*dytt*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...