Gå til innhold

Hva er moderne konflikter? og hvorfor......


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg klarer bare å komme på en setning, står bom fast.

Spørsmålet er: hva forbinder du med moderne konflikter og hvorfor inngår dette i historiepensumet?

Kom med noen tips, eller link til noe... jeg finner ikke svaret...

På forhånd tusen takk ;)))

Anonym poster: 4c97fd93fb3d9374db4bb896826bda12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

KG er jo full av moderne konflikter, spesielt hvis du går inn på samliv og relasjon "Han er venn med ex'en sin på Facebook!" "Barnefars nye kjæreste dukket opp på foreldremøte!" "Jeg har sendt ham 5 sms den siste timen, men han har ikke svart på enda. Betyr det at han er utro?" "Han vil ikke være kjærester på Face!"

Men jeg har ingen god forklaring på hvorfor noe av dette skal inn i historiepensumet, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at det heller siktes til moderne konflikter som "Den arabiske våren" og lignende.

Anonym poster: 431db18e80f8100e72ef176403f2caa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at det heller siktes til moderne konflikter som "Den arabiske våren" og lignende.

Anonym poster: 431db18e80f8100e72ef176403f2caa4

Jeg tror det menes ting som har skjedd etter 2. verdenskrig. Men jeg finner bare mange konflikter, ikke svar på selve spørsmålet.

Anonym poster: 4c97fd93fb3d9374db4bb896826bda12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du virkelig ikke kan svare på dette spørsmålet, anbefaler jeg deg å begynne å følge bedre med i media. Det finnes mange eksempler, f.eks. "krigen mot terror" med angrepet på Afganistan, angrepet på Irak. Den aller viktigste er selvølgelig det som skjer i midt-østen.

Anonym poster: 8fdf4bb9b6f35a8a985e6a5a90cabcb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du virkelig ikke kan svare på dette spørsmålet, anbefaler jeg deg å begynne å følge bedre med i media. Det finnes mange eksempler, f.eks. "krigen mot terror" med angrepet på Afganistan, angrepet på Irak. Den aller viktigste er selvølgelig det som skjer i midt-østen.

Anonym poster: 8fdf4bb9b6f35a8a985e6a5a90cabcb3

Men det er ikke det som er svaret føler jeg. Eller mener du bare at jeg skal ramse opp moderne konflikter? Jeg tolket spørsmålet til å forklare hva som kjennetegnet moderne konflikter, hva som skiller de fra eldre, hvor langt tilbake kan moderne konflikter gå? Hva inneholder kriger/konflikter nå iforhold til før...

Anonym poster: 4c97fd93fb3d9374db4bb896826bda12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...