Syden Skrevet 2. juni 2013 #1 Skrevet 2. juni 2013 (endret) Jeg reiser til Bulgaria i Sunny Beach i midten av Juli. Så lurte på har noen vært der? noen anbefalinger? Mat/restauranger? utfluktsplasser? shopping? barer osv? strender? Tips til noe en absolutt bør få med seg og oppleve når en er der? Og noen tips om gode spa plasser? om de har det tilbudet i Bulgaria? Noe jeg BØR pakke med meg hjemmefra? takker for tips, fra ei som bare har vært i syden 2 ganger før! Endret 2. juni 2013 av Syden 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2013 #3 Skrevet 2. juni 2013 Jeg var på en utflukt til Constanta i Romania, og den kan absolutt anbefales. Romania var mye mer interessant enn Bulgaria. Utflukten var en dagstur i minibuss med en engelsktalende guide. I Bulgaria anbefaler jeg å dra vekk fra Sunny Beach hvis du vil oppleve det virkelige Bulgaria. Sunny Beach er bare et typisk sydensted som ligner på alle andre sydensteder. Ta bussen til Varna f.eks. Anonym poster: 6400de3bbdb3a97e19cffdc8045236bd 2
Syden Skrevet 2. juni 2013 Forfatter #4 Skrevet 2. juni 2013 Jeg var på en utflukt til Constanta i Romania, og den kan absolutt anbefales. Romania var mye mer interessant enn Bulgaria. Utflukten var en dagstur i minibuss med en engelsktalende guide. I Bulgaria anbefaler jeg å dra vekk fra Sunny Beach hvis du vil oppleve det virkelige Bulgaria. Sunny Beach er bare et typisk sydensted som ligner på alle andre sydensteder. Ta bussen til Varna f.eks. Anonym poster: 6400de3bbdb3a97e19cffdc8045236bd Takk for svar!: ) Haha, nå er ikke jeg god på dette, men ligger romania i bulgaria?
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2013 #5 Skrevet 2. juni 2013 Romania er nabolandet. Det er bare en kort tur over grensen, og når du har krysset grensen får du se esler med kjerrer langs veien og jordbruk som får det til å føles som du har reist bakover i tiden. Hvis bading er det du er mest interessert i så har Sunny Beach veldig fine strender. Jeg tilbragte lite tid i selve Sunny Beach så jeg vet ikke noe om spisesteder o.l. Anonym poster: 6400de3bbdb3a97e19cffdc8045236bd
Syden Skrevet 2. juni 2013 Forfatter #6 Skrevet 2. juni 2013 Romania er nabolandet. Det er bare en kort tur over grensen, og når du har krysset grensen får du se esler med kjerrer langs veien og jordbruk som får det til å føles som du har reist bakover i tiden. Hvis bading er det du er mest interessert i så har Sunny Beach veldig fine strender. Jeg tilbragte lite tid i selve Sunny Beach så jeg vet ikke noe om spisesteder o.l. Anonym poster: 6400de3bbdb3a97e19cffdc8045236bd Vi tenker jo selgølgelig på bading og soling på strendene også men to uker er jo lang tid, så vi tenker jo og å bruke tiden på å oppleve litt også
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2013 #9 Skrevet 4. juni 2013 Sunny Beach er det verste stedet jeg har vært, beklager å måtte si det. Anonym poster: 91a23e25330ac5867e62f18cd00d1e00
Syden Skrevet 4. juni 2013 Forfatter #10 Skrevet 4. juni 2013 Sunny Beach er det verste stedet jeg har vært, beklager å måtte si det. Anonym poster: 91a23e25330ac5867e62f18cd00d1e00 okei. Kanskje du kan utdype det litt? hva var det som var så ille?
Bluegreen Skrevet 4. juni 2013 #11 Skrevet 4. juni 2013 flere med tips? Nå har jeg ikke vært på Sunny Beach, men i Golden Sands - som skal være det familievennlige alternativ. Etter å ha vært der: Aldri drikk noe som ikke kommer fra en forseglet flaske, ALDRI gå alene, ikke ligg med noen av det "innfødte" samme hvor kjekke de er, og for all del, ikke stopp hvis noen prøver å snakke til deg utenfor restauranter eller strandboder. De har også "scandinavian night" hvor basically svensker, norsker og dansker går i tog og drikker billig. Blir du med der er det relativt stooor sjanse for å bli ranet, for de samler oss "rike" for en grunn. Men ellers, så var det.. Eh, varmt? (Beklager, prøver egentlig ikke å ødelegge feriegleden, og det kan jo hende at Sunny Beach er noe helt annet...)
Syden Skrevet 4. juni 2013 Forfatter #12 Skrevet 4. juni 2013 hehe, ingen som kan ødelegge feriegleden min artig og høre andre manns erfaringer, jeg kan jo få en annen erfaring enn dere igjen Varmt ja? høres bra ut! for jeg ELSKER varme og sol! )
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2013 #13 Skrevet 4. juni 2013 Jeg likte ingen ting der. Det er bare en provisorisk plass som er bygd for turister. På stranda måtte vi vasse gjennom et flere meter bredt belte med tang for å komme ut i vannet. Restaurantene var ikke bra og hele stedet var dominert av ekle russere med gull i tenna og rundt halsen. Hvis du liker det varmt er det bra, for da vi var der var det 40 grader, veldig fuktig og helt vindstille. Ikke aircondition på rommet. Alle ble dårlige i magen og det var fulle ungdommer over alt til alle døgnets tider. Anonym poster: 91a23e25330ac5867e62f18cd00d1e00
Syden Skrevet 4. juni 2013 Forfatter #14 Skrevet 4. juni 2013 jeg har lest opp til flere plasser at det ikke er noe tang og diverse på strendene, at det er kjempefin sanstrender der?
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2013 #15 Skrevet 4. juni 2013 jeg har lest opp til flere plasser at det ikke er noe tang og diverse på strendene, at det er kjempefin sanstrender der? Ja vel, det var det da jeg var der. Anonym poster: 91a23e25330ac5867e62f18cd00d1e00
Serafina. Skrevet 4. juni 2013 #16 Skrevet 4. juni 2013 Jeg likte ingen ting der. Det er bare en provisorisk plass som er bygd for turister. På stranda måtte vi vasse gjennom et flere meter bredt belte med tang for å komme ut i vannet. Restaurantene var ikke bra og hele stedet var dominert av ekle russere med gull i tenna og rundt halsen. Hvis du liker det varmt er det bra, for da vi var der var det 40 grader, veldig fuktig og helt vindstille. Ikke aircondition på rommet. Alle ble dårlige i magen og det var fulle ungdommer over alt til alle døgnets tider. Anonym poster: 91a23e25330ac5867e62f18cd00d1e00 Enig i dette, bort sett fra at stranden var fin. Ikke noe tang som jeg fikk med meg. Jeg synes det er et kjedelig sted fullstendig uten personlighet, men som sol og strand funker det.
Syden Skrevet 4. juni 2013 Forfatter #17 Skrevet 4. juni 2013 Ja vel, det var det da jeg var der. Anonym poster: 91a23e25330ac5867e62f18cd00d1e00 Okei, kanskje de har fikset det problemet etter du var der da
Karmosin Skrevet 5. juni 2013 #18 Skrevet 5. juni 2013 Tang kommer og går, det er slik natur dere vet. Hvis man vil ha aircondition bestiller man hotellrom eller leilighet som har det, og sjekker Tripadvisor før man slår til, så å ikke ha det er ikke noe man kan klage noe særlig over. Ellers er Sunny Beach et støyende høl fullt av turister som er der for å drikke for mye og andre som er der for å tjene penger på de fulle turistene. Restaurantene kjenner jeg ikke til, men det mangler virkelig ikke barer der. Kjempefint hvis man liker bråk og fyll og sol og saltvann, kjedelig og slitsomt hvis man liker kultur, god mat, godt drikke og avslapning i tillegg til sol og saltvann. Jeg var innom én dag på en Bulgariatur og fikk hakeslepp over hvor ille det var. Klisjésyden ganget med ti. Det er mer normale tilstander helt i nord og helt i sør av Sunny Beach. Gamle Nessebar, rett i nærheten av Sunny Beach, er et verdensarvområde og har noen gode restauranter (og noen veldig dårlige) og masse vakker arkitektur. Det er best der om kvelden når de fleste sightseeingbussene har reist. Shopping kan man gjøre i nye Nessebar, som er en helt vanlig by, også rett i nærheten. Bulgarere flest er som folk flest; helt ålreite. De som ikke er helt ålreite samler seg entusiastisk der det er fulle og/eller dumme turister i store mengder, som for eksempel Sunny Beach. Det er flere tråder her med tips og forholdsregler på tur, det kan være greit å lese seg opp på slikt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå