Gå til innhold

Hjelp til hårvask

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan en periode ikke løfte armene, bøye meg langt frem/bakover. Tenkte å spørre en venninne om hjelp med hårvask, men jeg skjønner bare ikke hvordan vi skal gjøre det. Hvordan gjør hjemmesykepleiere det? Vasken? Hageslange?

Anonym poster: 325e79bb0c5db173e2a64ead9431606b

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Man bruker dusjen. Du står fremoverbøyd - den som hjelper deg står foran deg.

Ja, jeg har hjulpet noen med akkurat det samme problemet før.

Husk også at det er shamponerkngen du har problemer med - etterpå kan du jo stå i dusjen og skylle det ut selv.

Men det er alfså fullt mulig å gjøre dette uten at den som hjelper blir våt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke bøye meg. Og jeg har ikke tenkt til å stå naken i dusjen og få hjelp!!!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke bøye meg. Og jeg har ikke tenkt til å stå naken i dusjen og få hjelp!!!

Så dusj med undertøy på?

Anonym poster: 2da735993648504757b9a8cb80ce2969

Gjest Blondie65
Skrevet

Badedrakt?

Sitte på en stol da.

AnonymBruker
Skrevet

Badedrakt?

Sitte på en stol da.

Hvordan kan man sitte på en stol og vaske håret?

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Hvordan kan man sitte på en stol og vaske håret?

Hva gjør du hos frisøren, står på hender?

Jeg har ikke mer å bidra med så dette blir mitt siste innlegg i denne tråden.

Skrevet

Kan du vaske håret hos frisøren? Der må du jo ikke bøye deg fremover, men legge deg bakover.

AnonymBruker
Skrevet

ta på deg badedrakt

sett en stol inn i dusjen (plast eller lignende som tåler vann)

hun vasker håret ditt, om du sitter så kan hun stå bak og slipper å bli våt.

vanskeligere enn det trenger det ikke være;)

Anonym poster: 5ed22b36289449f73fcca38e1d0e0b37

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Badedrakt/bikini og en stol ja inni dusjen (en stol som tåler vann, eks av plast), og selvsagt en person som hjelper deg. Sittende så trenger du ikke bøye deg frem eller bak.

Når jeg jobbet i hjemmetjenesten hjalp jeg folk å dusje. De var nakne i dusjen og de fleste hadde en dusjstol. Kanskje du kan høre med hjelpemiddelsentralen om å få låne en dusjstol.

Anonym poster: dc8ab7c5f2f287b69b1849d2725b3a31

AnonymBruker
Skrevet

Åja, sånn stol! Tror ikke jeg får låne hjelpemidler for jegfikk avslag om hjemmesykepleie siden det er kortvarig.

Jeg tror ikke jeg får en plasstol inn i dusjen. Men hvordan kan man vaske håret i vasken? Jeg har jo ikke sånn lang spyler som frisøren har.

Skrevet

Åja, sånn stol! Tror ikke jeg får låne hjelpemidler for jegfikk avslag om hjemmesykepleie siden det er kortvarig.

Jeg tror ikke jeg får en plasstol inn i dusjen. Men hvordan kan man vaske håret i vasken? Jeg har jo ikke sånn lang spyler som frisøren har.

Står vasken nært nok dusjen, så kan du bruke dusjhodet :)

AnonymBruker
Skrevet

Bruk f.eks en vannkanne isteden for en vannslange?

Anonym poster: dc8ab7c5f2f287b69b1849d2725b3a31

Skrevet

Jep. Du sitter på en stol og bare bøyer hodet litt fremover også får du hjelp med vannkanne og sjampo over vasken. Funker fint, når jeg jobbet som sykepleier, gjorde vi dette på ganske skrøpelige folk.

Skrevet

Jøje meg, det var da mye styr for å vaske håret. Det er jo ikke så forferdelig komplisert. Som sagt; sett deg på en stol med badedrakt i dusjen og så får venninnen vaske det. Evt. gå til frisøren.

Skrevet

Det blir mye styr med å vaske håret om hun ikke klarer å bøye seg, eller ikke har noen stol til å bruke i dusjen.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Da får hun bare sitte rett opp og ned på stolen, da, med badedrakt på, og så får hjelperen bruke en vannkanne elle bøtte og helle vann over hodet.

Gjest Gjest
Skrevet

Da får hun bare sitte rett opp og ned på stolen, da, med badedrakt på, og så får hjelperen bruke en vannkanne elle bøtte og helle vann over hodet.

Eller hun får stå i dusjen mens venninnen vasker håret. Det går an å få vasket håret uten å bøye seg.
Skrevet

Jeg tror det skal være mulig å få tak i en slags slange du kan sette på krana på vasken, kanskje det kan fungere? Og hvis du i tillegg bruker det "hårvask-fatet" noen her linket til, blir det jo omtrent som hos en frisør :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...