Lulubo Skrevet 2. juni 2013 #1 Skrevet 2. juni 2013 Hei! Vi er et par som planlegger en tur til Paris i sommer, men vi har aldri vært der før, og ønsker derfor noen tips. Først og fremst, i hvilket område bør vi bo? Gjerne et koselig sted som ligger så sentralt at det er lett å komme seg rundt. Håper på svar
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2013 #2 Skrevet 2. juni 2013 Montmartre Anonym poster: fa7c60e10d24d7e6832415d224878cfa 1
rox Skrevet 2. juni 2013 #3 Skrevet 2. juni 2013 Skriver under på Montmartre! Det er så utrolig nydelig der
Lumos Skrevet 2. juni 2013 #4 Skrevet 2. juni 2013 Jeg har bodd ved Opera Garniér, og Champs-Élysees, likte meg best ved operaen. Det er en stor metrostasjon sekunder fra operaen og der er flere store varehus like ved. Kjempelett å komme seg rundt om i byen, man kan også gå til en del av de største severdighetene, selv om det er et lite stykke å gå. Vi bodde i en sidegate så det var ganske stille og rolig også, selv om det er like ved store avenyer
stine43 Skrevet 3. juni 2013 #6 Skrevet 3. juni 2013 Latinerkvarteret er jo ikke å forakte heller Litt turistifisert, men utrolig trivlig. Perfekt for første besøk. http://parisferie.no/omrader/latinerkvarteret/ Ellers er jeg enig med Elissima, jeg pleier å bo i St Germain når jeg er i Paris. Stine 1
CathFoto Skrevet 3. juni 2013 #7 Skrevet 3. juni 2013 Latinerkvartalet eller Montmartre er mine favoritter
Gjest SweetSunshine Skrevet 3. juni 2013 #8 Skrevet 3. juni 2013 St Germain,definitivt! Sier meg enig i denne! Utrolig hyggelig område:)
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2013 #9 Skrevet 3. juni 2013 Latinerkvartalet, helt klart. Øst for "gryta" som turistene holder seg til. Jeg har bodd både der og nær Montmartre, som tross popularitet er det et turistinfisert strøk fullt av gateselgere og de mest tvilsomme typer. Og så helsikkes folksomt! Og en god metrotur unna alt bortsett fra nettopp Montmartre.. Latinerkvartalet er rolig og fredelig, en liten spasertur fra Notre Dame, en litt lengre til Eifeltårnet og Louvre. Pass på å bo utenfor det turister flest omtaler som latinerkvartalet: litt lengre øst nær Sorbonne er det ideelt, og nært irrgangene med turistsjapper og restauranter, om dere har lyst til å rusle litt der. Anonym poster: 095b550785713064807d3bcea74cbcdc 1
Lulubo Skrevet 5. juni 2013 Forfatter #10 Skrevet 5. juni 2013 Takk for svar! Skal sjekke ut alle tipsene deres
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #11 Skrevet 10. juni 2013 Jeg har vært i Paris flere ganger og har bodd både i Latinerkvarteret, St. Germain og Montmartre og foretrekker helt klart Latinerkvarteret, særlig for en førstegangstur hvor det kan være fint å gå mye for å få sett mest mulig. Støtter forslaget om å finne et sted nær Sorbonne. Anonymous poster hash: 00038...fdc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå