Gå til innhold

Kviser, p-piller og andre behandlinger

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en del kviser på øvre del av ryggen, på brystet, hodebunn og i ansiktet. Til enhver tid. Jeg er 21 år, og synes kanskje at alle disse kvisene bør forsvinne snart. Jeg har gått på cerazette i ca 2 år, og jeg mistenker at kvisene dukket opp etter jeg begynte på de. Ellers så er cerazette grei, for jeg har ikke hatt mensen siden jeg begynte på de. Jeg har prøvd forskjellige kremer på resept mot kvisene, men synes ikke det funker. Har også gått på en kur, Tetrasyclin (?). Det ble mindre i en periode, men ikke helt bra. Nå som den kuren er ferdig, er kvisene tilbake for fullt.

I hodebunnen har jeg mange vonde kviser, mens i ansiktet er de forholdsvis små, men veldig mange, og noen færre store. Huden min er ikke særlig fet, den er heller tørr i noen områder. I tillegg til rød i deler av ansiktet.

Spørmålet mitt er om en annen p-pille kanskje vil hjelpe på kvisepoblemet mitt? Cerazette er vel en mini-pille egentlig, og inneholder mindre hormoner. Vil Yasmin, yasminelle osv være et bedre alternativ? Skal selvfølgelig ta opp dette med legen igjen, men må spare det litt. Det begynner i tillegg å bli flaut å gå til legen med dette kviseproblemet mitt, for jeg tror nok han har sett mye verre og ikke synes jeg har noe å klage på. Hjelper ikke at huden har vært på sitt beste de gangene jeg er hos han. Uansett så er dette et problem for meg, og jeg synes det er ekkelt og flaut å gå på butikken osv når det er på sitt verste.

Håper noen har noen synspunkter, eller har byttet p-piller og fått bedre hud!

Anonym poster: c64f7202027a2fbd61e8152c43275490

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var litt plaget med kviser før, og tok dette opp med helsesøster samtidig som da jeg skulle begynne på p-piller. Fikk anbefalt mercilon p-piller og valgte de. Siden den gang, som nå er 5 år siden har jeg ikke vært plaget med kviser lengre. Så mercilon er absolutt å anbefale :)

Skrevet

Jeg går på Loette, har fått merkbar finere hud =)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk på yasmin og fikk perfekt hud, bare synd jeg også fikk blodpropp.

Jeg kan ikke gå på hormonprevansjon i det hele tatt og går ikke på p-piller nå.

Har smurt meg med skinoren og dalacim eller hva det heter 3 ganger for dagen i 1 måned, endelig holder det på å bli bedre. Dessverre får jeg ikke smurt meg på ryggen.

Anonym poster: 67a2c3c920b283cc26a712badf9458c2

AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger har man kviser lenge. Samboer har hatt kviseutrudd siden han var 17 (er nå 24). Har prøvd masse rart, men det fungerer ikke. Hans mor slet med kviser til hun ble gravid, men det hjelper liksom ikke kviseprøblemet til hennes sønn ;)

Anonym poster: dcba0cd04b0f5dd000033e538cae59bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...