Gå til innhold

Lakkere hakekors på bil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vurdert å få lakkert ett hakekors på enten panser eller taket på bilen min og i den sammenheng så lurte jeg på ett par spørsmål:

Er det ulovlig mtp hva dets betydning her i Norge er i forhold til WWII og nazistene, og er det moralskt forkastelig mtp samme årsak som ovenfor?

Min begrunnelse for å få det gjort er at jeg tenker på det indiske navnet Svastika som betyr lykkebringer på Sanskrift

Anonym poster: bbce93d96f04300292dc79147cef83ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Murica

Om det er ulovlig vet jeg ikke, men ikke bli sjokkert om du en dag finner bilen din opp-ripet og knuste vinduer.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo i alle fall noe som gjør at du blir lagt merke til hvis du søker ny jobb.

Anonym poster: a2e96805a6d686deb16f1c51f80ef71c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er teit hvordan noen hendelser knytt opp mot symboler som i utgangspunktet ikke har noen relevant betydning for det (evt. en fjern tolkning) skal ødelegge for fremtidig bruk av symbolet, men samtidig skjønner jeg det litt, særlig når det er noe så stort og vondt som 2. verdenskrig.

Men ulovlig tror jeg ikke det er, ei heller moralsk forkastelig.

Anonym poster: 2ee69b5e38dbce760e282a6963e39a53

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er ulovlig vet jeg ikke, men ikke bli sjokkert om du en dag finner bilen din opp-ripet og knuste vinduer.

Har balltre så værsegod å prøv deg :), men hvorfor folk skulle ønske å gjøre det fordi jeg har et tegn som betyr lykke og kjærlighet på bilen min kan jeg ikke fatte og begripe, da burde de myrde de finske presidenter også da

Endret av Bjørn88
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo i alle fall noe som gjør at du blir lagt merke til hvis du søker ny jobb.

Anonym poster: a2e96805a6d686deb16f1c51f80ef71c

Blir et like dumt argument som at du er blond, ABB er blond ergo blir du lagt merke til i negativ forstand ved et jobbintervju

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor gidder du overhodet spørre? Du ser jo ut til å ha bestemt deg allerede.

Anonym poster: 40655af259f8f232a62a92823eac91bc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gidder du overhodet spørre? Du ser jo ut til å ha bestemt deg allerede.

Anonym poster: 40655af259f8f232a62a92823eac91bc

Hvorfor gidder du å poste her når du ikke har noe fornuftig å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir et like dumt argument som at du er blond, ABB er blond ergo blir du lagt merke til i negativ forstand ved et jobbintervju

Vil nå si det er en forskjell på å ha blondt hår og å lakkere noe de fleste assosierer med Hitler på bilen sin.

Men for all del, om du vil er det ingen som stopper deg. Vi lever tross alt i Norge hvor de eneste stedene vi får utløp for aggresjon er VGs kommentarfelt og Kvinneguiden.

Anonym poster: 2ee69b5e38dbce760e282a6963e39a53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke ulovlig å bruke hakekors symbolet i Norge. Du vil nok få godt med oppmerksomhet, men jeg regner med at det er hele poenget...

Svastika som et gammelt symbol, vil så og si for alltid bli koblet til nazismen.

Selv har jeg sett svastika fresker på byggninger og brukt på den måten er det pen dekorasjon

Endret av Kim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

den bilen blir herpet med en gang. Garantert.

Anonym poster: 898f6c03276ac1732333def4b1ed9527

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri ansatt, blitt venner med, omgitt meg med eller noe med noen som hadde hakekors på bilen. Det er i mine øyne ekstremt nazisitisk, og det er jo også en grunn til at nynazister tatoverer det på kroppen.

Du kunne forklart at det betyr noe annet for deg akkurat så mange ganger du vil, men det hadde ikke hatt noe å si. Man maler ikke et hakekors på bilen for å måtte forklare til alle at det har en annen betydning for deg.

Makan til oppmerksomhets rop med understreking av hipster stil.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

den bilen blir herpet med en gang. Garantert.

Anonym poster: 898f6c03276ac1732333def4b1ed9527

Får invistere i ett par Go-Pro kameraer og en saftig alarm da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er trist, bare trist og du er en trist person TS....men det skjønner du vel sjøl...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke tatovere det på brystet (og barbere hodet) i samme slengen.

Anonym poster: bca25bdebdfd6d6c5f372ff32298761d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre du brifer skikkelig med det og opptrer provoserende, holder neppe bilen (eller deg, for den saks skyld) lenge. Men om det ikke er så jævlig påtrengende og det ikke er en kopi av hakekorset de brukte under WW2 ser jeg ikke problemet.

Husker en kompis av meg lakket et omvendt pentagram på panseret og omvendte kors på dørene på bilen sin, og parkerte den foran en kirke. Var dog i forbindelse med undertrykking fra kirka sin side, men likevel. Folk ble forbanna, men de gjorde ikke noe med det.

Anonym poster: 2ee69b5e38dbce760e282a6963e39a53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Folie er nok enklere og penere. Og er bilen din svart, hvit eller rød blir nok resultatet best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke tatovere det på brystet (og barbere hodet) i samme slengen.

Anonym poster: bca25bdebdfd6d6c5f372ff32298761d

Fordi tatoveringer er stålharry :) og jeg kler ikke shava hode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folie er nok enklere og penere. Og er bilen din svart, hvit eller rød blir nok resultatet best.

Er mørk grå pdd men vurderer å lakke panser tak og bakluke sort, evnt foliere som du sier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi tatoveringer er stålharry :) og jeg kler ikke shava hode

Og mønsterlakkering på bilen er stålclassy eller? Jeg tror hakekors er mer enn et par hakk over å ha sørstatsflagget lakkert.

Anonym poster: bca25bdebdfd6d6c5f372ff32298761d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...