AnonymBruker Skrevet 2. juni 2013 #21 Skrevet 2. juni 2013 Vi har en på ett år og en på tre. Både jeg og mannen jobber fulltid. Vi fikk rett og slett ikke tid, anledning eller ork til å vaske hus. Så vi har fått en hyggelig vaskehjelp, annenhver uke. Støvsuger innimellom utenom det. Et vennepar av oss har løst det på en annen måte. Der jobbet en av dem redusert, har fri hver fredag. Fredagen brukes da i stedet til husvask og matinnkjøp. Anonym poster: b32cddee9b1aef3297fb7672d3f6d70b 1
Gjest Riskjeks Skrevet 2. juni 2013 #22 Skrevet 2. juni 2013 Jeg har aldri hatt noe problem med å få unna husarbeid. Men så er jeg nok heller ikke den som er mest nøye på det heller Nå som barna er større, kan jeg gjøre alt mulig mens de er våkne og leker. Da de var mindre, ble gjerne det verste rotet tatt med baby i bæretøy, og resten når ungene sov. Rydder alltid opp etter mat osv, og prøver å vaske klær jevnlig, så det ikke hoper seg opp.
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2013 #23 Skrevet 3. juni 2013 Mine barn har måttet venne seg til at foreldrene ikke bare kan leke, men også gjøre andre ting. Eldstemann på fire har hjulpet til med vasking og matlaging de siste par årene. Det blir fortsatt mer rot enn hjelp, men det er nå så. Gode vaner må vi starte tidlig med Yngstemann på ett "hjelper" til med støvsuging, resten må han se på.
Kardinal Skrevet 3. juni 2013 Forfatter #24 Skrevet 3. juni 2013 Jeg må være rar... For jeg fikk aldri "til" det bæregreiene. Armer og beina til ungen er jo i veien og en må jo passe på i døråpninger, når en skal bøye seg etc Leier akkurat nå, så da gidder jeg ikke vaskehjelp. Men når vi får bygget huset vårt, så har jeg sagt til mannen at enten får han bidra litt eller så ringer jeg til en vaskehjelp. Ikke søren om jeg står for 300 kvm alene nei. Men "godt" å se at andre og ikke får det helt til. For meg virker det som om folk har det noelunde på stell, men det er kanskje fordi jeg kommer på besøk? Så noen hadde skrevet at de vasket før de fikk besøk, og de skulle egentlig hatt besøk litt oftere pga det Et tips jeg iallefall har lært meg: Er å sette på en maskin med klær med det samme vi skifter bleie/morgenstell etc. Gjelder selvsagt for dem med vaskemaskin på badet
Gjest Lypcha Skrevet 3. juni 2013 #25 Skrevet 3. juni 2013 Jeg må være rar... For jeg fikk aldri "til" det bæregreiene. Armer og beina til ungen er jo i veien og en må jo passe på i døråpninger, når en skal bøye seg etc Leier akkurat nå, så da gidder jeg ikke vaskehjelp. Men når vi får bygget huset vårt, så har jeg sagt til mannen at enten får han bidra litt eller så ringer jeg til en vaskehjelp. Ikke søren om jeg står for 300 kvm alene nei. Men "godt" å se at andre og ikke får det helt til. For meg virker det som om folk har det noelunde på stell, men det er kanskje fordi jeg kommer på besøk? Så noen hadde skrevet at de vasket før de fikk besøk, og de skulle egentlig hatt besøk litt oftere pga det Et tips jeg iallefall har lært meg: Er å sette på en maskin med klær med det samme vi skifter bleie/morgenstell etc. Gjelder selvsagt for dem med vaskemaskin på badet Tror nok at det fremstår som alle har det på stell pga besøk ja Og det med å sette på vaskemaskinen når man tar morgenstellet er også en god ide. Har man først satt den på så man henge det opp ti slutt så det ikke "råtner". Da kommer man hvertfall ikke helt ut av det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå