Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Meg og min kommende arbeider for livet med å komme i land med bryllupsreise. Hans evige drøm har vært å ha bryllupsreisen sin til maldivene. Problemene er at det er så mye å velge imellom. Til deres som allerede har bestilt, eller vært på Maldivene. Hvor reiser dere, hvor mye betaler dere, og hvor bestiller dere?

Vi er takknemlig for all informasjon.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå kan jeg ikke svare deg på dine spørsmål, men jeg kan informere om at det er dyrt på Maldivene. Vi var på Mauritius og syntes det var dyrt. Men enda dyrere sa "alle" at det var på Maldivene.

Og: husk at de har vinter når vi ha sommer. Vinter "der nede" innebærer en middels norsk sommer med svært vekslende vær.

Skrevet

Vi var på Maldivene, på Vakarufalhi. Vi var der i juli, og det anbefales på det varmeste! For et fantastisk sted! En bitteliten øy, men utrolig flotte snorkle- og dykkemuligheter, god og variert mat og en fantastisk service.

Været var varmt og fint, det regnet et kveld (etter at det var mørkt likevel) og var overskyet en ettermiddag av ti dager.

Når det gjelder pris: det var ganske norske priser på drikke og aktiviteter. En drink kostet vel ca 60 kroner, 1 1/2 l vann var ganske rimelig. En spa-behandling lå vel på 400? Husker ikke helt. Dykking tror jeg lå på omtrent 400 pr dykk. Det går også ann å ta dykkerlappen der, eller å kjøpe dykkerpakker hvis du allerede har dykkerlappen. Det er ProDivers som driver dykkerskole der. Jeg som var helt uerfaren tok et prøvedykk og to enkeltdykk. Jeg husker ikke prisenen helt, men så veldig langt unna dette er det nok ikke.

Vi bestilte gjennom Marco Polo. For fly, bungalow og alle måltider om dagen betalte vi ca 15000.- pr pers. I tillegg kommer evt transport fra hovedflyplassen på Maldivene til stedet dere vil bo. Vi betalte vel 1800.- pr pers for sjøflyl tur-retur hovedflyplassen. Vi trodde at det ville bli billigere å feriere i Karibien, men faktisk var det ikke store forskjellen! Det vi måtte betale for på stedet var drikke og de aktiviteter som vi villle være med på.

Og for all del: ikke bo på hovedøya Male!! Det er noen hoteller der, men det er ikke så veldig eksotiskt. Øya er stappfull av byhus.

Her er link til "vårt" sted

Skrevet

Tusen takk for foreløpig informasjon. Jeg tror at vi godt kan takle en vaklende norsk sommer(tenker på været).

Jeg venter spent på andre som har dette reisemålet i tankene...

Skrevet

Vi har og Maldivene i tankene som et eventuellt reisemål for bryllupsreisen. Har alltid drøm om det. Men etter litt utsjekking synest vi det var veldig dyrt. Holder i utgangspunktet med en uke, men det er jo langt å reise og da bruker en gjerne en dag ned og en dag opp igjen. Da har en 5 dager igjen. Det er litt lite! Men to uker blir så utrolig dyrt. Har bare sjekket med noen få altså.... Hvilken pris er du kommet opp i ??

Skrevet

Jeg har funnet priser rundt 14000 og oppover. Det er ikke en fraskrekkende pris med 14000 når en tar i betraktning at alt er inkludert (utenom drikke). Dette tror jeg var 10 eller 12 dager.

Imorgen starter ringingen til de forskjellige reiseselskapene, jeg er fremdeles interessert i andres erfaringer...

Skrevet

Vi har bestilt to uker på Kuredu.

Hele turen kommer på 40.000,- Vi har bestilt Water Villa, bungalow på styler i vannet, og all mat og drikke er inkludert. Og det er også fly til og fra Male.

Tror faktisk ikke denne turen blir så veldig mye dyrere enn alternativene, siden vi ikke får brukt så mye penger utenom.

De kostnadene vi får i tillegg er aktiviteter som dykking, kite-kurs og Robinsontur.

Sjekk hjemmesiden deres her

Vi har bestilt via Manta-reiser og er så langt veldig fornøyd med servicen der.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...