Gå til innhold

Strømdressur


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er grusomt.Ikke lov for vanlige mann i gata heller.Skal utføres av "kyndige" og må møte Post og Teletilsynets tekniske forskrifter for dressurhalsbånd.

Piss sier jeg. Slikt skulle vært forbudt !!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Alt for mange idioter bruker strøm for quick-fix :( Virkelig ikke et bra redskap i feil hender.

Men jakthunder, som går løs, må nesten strømmes. Men da av særdeles dyktige hundetrenere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er ok å bruke strøm for å avvenne hunden fra å springe etter sau (og rein i Nord Norge). Dette fordi det i de aller aller fleste tilfellene er nok med en gang, noen ganger 2 ganger, så er det over.

Er selvsagt ikke for strømming for vanlig dressur, f.eks. på innkallingstrening, som noen faktisk bruker.

Anonym poster: 96a3a664cef5215a95eb17896894392e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er kun for stømming om eieren prøver strømmingen på seg selv først.

Pappa skulle strømme helt til han satte halsbåndet på seg selv for å teste.



Anonymous poster hash: 570f0...e40
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er greit å strømme for at hunden skal bli rein på sau/rein, men ikke ellers. Det skal da også utføres at en kyndig trener som vet han han/hun driver med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo ingen ved sine fulle fem som "vet hva de driver med" når de trener hunder på en sånn måte... Jeg forstår jo at de ikke vil at hundene skal like sauer, men de kan da holde dem i bånd og unngå steder med sau heller??



Anonymous poster hash: 98fd7...907
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle

strøm er en helt forferdelig måte å bruke i "dressur". skremmer dyret til å gjøre som du vil/ikke vil at den skal gjøre, istedet for å samarbeide med eieren. skammelig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ingen ved sine fulle fem som "vet hva de driver med" når de trener hunder på en sånn måte... Jeg forstår jo at de ikke vil at hundene skal like sauer, men de kan da holde dem i bånd og unngå steder med sau heller??

Om annen trening ikke fungerer, så ser ikke jeg så mange andre utveier enn strømming om man har en hund som er heit på sau/rein - dyr kan bli drept om hunden ikke holdes under kontroll. Hunden kan gjerne holdes i bånd, men hva som/når den kommer seg løs?

Et eksempel, i Øst-Finnmark går det rein fritt i så å si hele del-fylket. Her kan man ALDRI ha hunden løs om den ikke er rein på sau/rein da det kryr av reinflokker på vidda. Jeg synes det er utrolig trist for en hund å måtte være i bånd hele lovet sitt, med så mye flott natur å løpe fritt i. Nå har ikke jeg hatt hunder som er heite på sau, men jeg tror jeg hadde strømmet om det var det eneste alternativet.

At andre mener noe annet er selvsagt helt ok, jeg forsøker kun å forklare hvordan jeg føler det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...