AnonymBruker Skrevet 1. juni 2013 #1 Skrevet 1. juni 2013 Hei, Det ser ut som at jeg ikke kommer inn på drømmestudiet mitt til høsten, og at jeg er nødt til å ta ett år fri for å samle alderspoeng. Jeg vurderer derfor å ta noen måneder der jeg reiser og opplever verden. Jeg har prøvd å lage meg en liten plan, og lurer på hva dere tror om å reise til disse stedene. Kanskje noen av dere har vært disse stedene? Jeg er en jente på 22 år, og har planer om å reise alene. - Thailand - 1 måned - Malaysia - 1-2 uker - Singapore - 1-2 uker - Indonesia - 1 måned - Australia - 2 uker - Fiji - 2 uker - New Zealand - 2 uker - Hawaii - 2 uker - Peru – Machu Picchu og Ecuador - Galapagos - Gruppereise Jeg har også vurdert følgende steder, men er syns de virker litt skummel: - Costa Rica - Panama - India, Goa - Cuba - Jamaica - Mexico Anonym poster: 52cfd32360c96af60c816a208ebc6d4c
Gjest Inggolf Skrevet 1. juni 2013 #2 Skrevet 1. juni 2013 (endret) Jeg vil absolutt råde deg til å holde deg til det første alternative! Å dra på backpacking alene har jeg også lyst til, og tror så absolutt det kan bli en stor suksess, men jeg synes at det virker for lenge å være borte i ca 4 mnd? Jeg tenker på siden du tross alt skal reise alene og at det er den første gangen din.... edit: eller... du mener kanskje ikke å dra innom alle disse stedene i det første alternativet, men å velge en av dem? eller? Endret 1. juni 2013 av NozMonster
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2013 #3 Skrevet 1. juni 2013 Litt off topic, men hvordan finansierer man noe slikt? Må jo koste en formue å reise så lenge? Anonym poster: f86ede0a59e1fc772f22749301f1fcd2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2013 #4 Skrevet 1. juni 2013 Hei, er jeg som startet tråden. Tenkte å reise innom alle stedene, ja. Jeg tenkte også at det var litt lenge, men samtidig så går sikkert tiden kjapt når man reiser fra sted til sted. Jeg tenkte å jobbe og spare penger fra juli-februar og reise i tiden etter Anonym poster: 52cfd32360c96af60c816a208ebc6d4c
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2013 #5 Skrevet 1. juni 2013 hei, jeg er oxo uten studieplass. gutt på 22. kan vi reise sammen. jeg like jenter. Anonym poster: 446cc00e559065d4c5604c6484ebf9f1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2013 #6 Skrevet 1. juni 2013 Har dessverre ikke noen erfaring med verken steder eller backpacking. Men det høres fantastisk ut og stedene du har sett deg ut er greie ut ifra hva jeg har hørt, lykke til og kos deg masse! Anonym poster: 8c71c83428f8e47de2aaf608d8571ffa
Gjest Inggolf Skrevet 1. juni 2013 #7 Skrevet 1. juni 2013 Hei, er jeg som startet tråden. Tenkte å reise innom alle stedene, ja. Jeg tenkte også at det var litt lenge, men samtidig så går sikkert tiden kjapt når man reiser fra sted til sted. Jeg tenkte å jobbe og spare penger fra juli-februar og reise i tiden etter Anonym poster: 52cfd32360c96af60c816a208ebc6d4c denne nettsiden er veldig nyttig ihvertfall http://www.backpacker.no/ Pluss at det finnes mange forum for backpackere som spesielt benyttes av dem som reiser alene. kjenner til en del som har vært å reist alene og møtt en annen gruppe fra disse forumene (hvor da alle reiser alene). Det er sikkert lurt av deg å suge til deg informasjon og tips!
Thesec Skrevet 1. juni 2013 #8 Skrevet 1. juni 2013 Hørtes utrolig kjekt ut. Har også alltid hatt lyst til å reise å oppleve mye. Men det har dessverre aldri blitt av. Tror ihvertfall ikke du kommer til angre på å bruke friåret på reiser. I og med at du reiser alene ville jeg holdt meg til første alternativ. Litt tryggere enn alternativ to:)
The Kitten Skrevet 1. juni 2013 #9 Skrevet 1. juni 2013 Hei, Det ser ut som at jeg ikke kommer inn på drømmestudiet mitt til høsten, og at jeg er nødt til å ta ett år fri for å samle alderspoeng. Jeg vurderer derfor å ta noen måneder der jeg reiser og opplever verden. Jeg har prøvd å lage meg en liten plan, og lurer på hva dere tror om å reise til disse stedene. Kanskje noen av dere har vært disse stedene? Jeg er en jente på 22 år, og har planer om å reise alene. - Thailand - 1 måned - Malaysia - 1-2 uker - Singapore - 1-2 uker - Indonesia - 1 måned - Australia - 2 uker - Fiji - 2 uker - New Zealand - 2 uker - Hawaii - 2 uker - Peru – Machu Picchu og Ecuador - Galapagos - Gruppereise Jeg har også vurdert følgende steder, men er syns de virker litt skummel: - Costa Rica - Panama - India, Goa - Cuba - Jamaica - Mexico Anonym poster: 52cfd32360c96af60c816a208ebc6d4c Malaysia er mye finere enn Thailand, så jeg ville kuttet ned på Thailandsoppholdet til fordel for Malaysia. To uker i Australia høres litt lite ut, så der ville jeg kuttet en uke fra Singapore. Singapore er veldig fint, men jeg tror en uke holder. Hvor i Indonesia tenker du å dra? Hvis det er til Bali, så er det et av de mest oppskrytte stedene jeg har vært. Men alle andre ser jo ut til å like det da...
karomilie Skrevet 1. juni 2013 #10 Skrevet 1. juni 2013 Jeg er egentlig åpen for det meste! Jeg tenkte å dra innom Bali, men jeg har hørt at Kuta(?) også er fint? Er det noen andre steder jeg burde vært innom? Jeg tørr ikke reise så veldig utenfor allfarvei, da jeg er alene.
Fandenivoldsk Skrevet 1. juni 2013 #11 Skrevet 1. juni 2013 (endret) Om du skal til Bali, så dropp Kuta. Perfekt eksempel på et sted som virkelig er ødelagt av turisme. Endret 1. juni 2013 av Fnisu
Gjest SweetSunshine Skrevet 1. juni 2013 #12 Skrevet 1. juni 2013 Kuta er nesten bare turisme ja, inkl. en hel del brautende australienere som er på heisanntur. Masse fint å se på Bali likevel, og mange hyggelige folk. Det skal sies at et par dager i Kuta kan være kjempemorsomt, jeg har selv noen uforglemmelige minner derfra:)
CathFoto Skrevet 2. juni 2013 #13 Skrevet 2. juni 2013 Goa er forøvrig et fantastisk sted, men vet ikke om jeg hadde reist til India alene. Forumet på Lonely planet er ypperlig for inspirasjon.
Wolfmoon Skrevet 2. juni 2013 #14 Skrevet 2. juni 2013 2 uker i Australia, da tror jeg nesten du må spesifisere litt nærmere. Det samme med NZ Jeg var 8 md i Australia, og 2 uker i NZ, skulle gjerne ha vært mye lengre begge steder Hvis du spesifisierer litt mer nøyaktig når du har tenkt å reise ditt, så kan jeg muligens komme med noen gode råd om hvor du bør dra. For sommer/vinter/regnsesong kan være en utfordring i Australia, og NZ kan være veldig kaldt!
Sophia. Skrevet 2. juni 2013 #15 Skrevet 2. juni 2013 Jeg har ikke så mange innspill å komme med, men vil anbefale deg å sjekke ut bloggen supermarie.net. For ikke lenge siden kom hun hjem etter et år (?) med backpacking, og hun reiste alene. Hun blogget gjennom oppholdet, og svarer sikkert gledelig på spørsmål hvis du sender henne en mail
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå