Gå til innhold

Hva er konsekvensen for hasjsmugling?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kort fortalt: noen venner av meg var på interrail i fjor sommer, og kjøpte hasj som de ville ta med seg hjem til Norge. Da de kom til Norge var det smuglekontroll med hunder osv, og en mann som sto litt foran vennene mine i køen ble tatt. Dersom han ikke hadde blitt tatt, hadde trolig vennene mine det.

Dermed lurer jeg på: hva ville konsekvensen for å ha smuglet med seg en liten mengde hasj til Norge ha vært? Jeg tenker altså ikke på å gjøre det selv, er bare nysgjerrig på hva som hadde hendt dem hvis de hadde blitt tatt. Bot? Fengsel? Samfunnsstraff?

Anonym poster: 82bfff17a11a7907cb1342e965b25fcb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er mengden helt sentral for straffeutmålingen, mtp. forelegg, samfunnstaff eller fengsel. Står nærmere bestemt i lov-data. "En liten mengde" er ikke presist nok til å kunne avgjøre noen ting.

Hvis vedkommende har rent rulleblad kan dette virke formidlende. Har vedkommende rulleblad kan dette også gi utslag på straffen.

AnonymBruker
Skrevet

Her er mengden helt sentral for straffeutmålingen, mtp. forelegg, samfunnstaff eller fengsel. Står nærmere bestemt i lov-data. "En liten mengde" er ikke presist nok til å kunne avgjøre noen ting.

Hvis vedkommende har rent rulleblad kan dette virke formidlende. Har vedkommende rulleblad kan dette også gi utslag på straffen.

Okei, så la oss si at en gutt på 18/19 hadde hatt helt rent rulleblad og hadde smuglet 2 gram hasj. Hva ville muligens konsekvensene vært?

Anonym poster: 0e1c765509dfd34317d4a5f9ebde3a7f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...