Gå til innhold

Komme i lys dress.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har kleskode mørk dress til bryllupet vårt. Men svigerfar har kjøpt seg ny, lys grå dress fordi han vil matche svigermor sin kjole. Kjenner jeg blir litt irritert, han er tross alt brudgommens far og da synes jeg han burde respektert kleskoden.

Arg.. Alt man skal tenke på en uke før bryllupet :P Er jeg helt fjern som reagerer på dette eller?

Anonym poster: 569dab236f4764fe2578e43791aeda4b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt fjern og helt fjern. Jeg kan forstå at du kan synes det er litt irriterende at han ikke overholder kleskloden, men det er jo en helt ubetydelig sak også. Det er én mann i en lys grå dress. Han vil matche sin kone (du skal vel ikke se helt bort fra at det er hun som har vært mest opptatt av at de skal "matche"), og han er uansett en såpass spesiell person i bryllupet at ingen andre vil reagere heller.

Ikke noe å bry seg om. Skader ikke bryllupet alvorlig, akkurat, hverken visuelt eller praktisk.

Anonym poster: fd35da009b9d9d1eaed97a05779da89b

• Liker 5
Skrevet

"Lys" dress ser jeg på som ikke bare lys, men også sommerlig og lett i stoffet (f.eks lin).

Er det en grå dress som er "tung" i stoffet syns jeg det er helt ok. Ville selvfølgelig oppfordret samboeren til å følge kleskoden, men hadde ikke reagert om andre kom med grå dress.

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville ha sagt det, dersom det plaget meg. Mørk dress er mørk dress.

Gjest lisha
Skrevet

dress er dress, syns jeg da!

om noen har en rutet dress, mens en annen har grå eller annen nøytral farge, istedenfor mørk blå/svart, syns jeg ikke spiller noen rolle. de har i alle fall pyntet seg, og tatt på en dress :) så jeg syns ikke det er noe å irritere seg over :)

(er kanskje ikke alle som liker å gå i ensfarget svart dress f.eks og føler seg mer komfortabel i andre farger også)

men blir det snakk om en knall rød rutede dress, eller en dress i mange farger, er det snakk om noe annet..

• Liker 1
Gjest Mariahamm
Skrevet

Begge foreldrene mine har gått utenfor kleskoden, og det gjør meg absolutt ingenting :)! De kommer til å se flotte ut, og jeg ser mer på kleskoden som et pekepinn for de som vil ha litt veiledning om hva man kan bruke. Det jeg synes er utrolig komisk, er at det er så mange jenter som har spurt: må ALLE gå med mørk dress? Haha... Trodde det var litt allmenn kunnskap at det er en kleskode, ikke at vi forventer at alle gjestene stiller opp i mørk dress, inkludert jentene ;)

Skrevet

Eg trudde mørk dress refererte til graden av formalitet, ikkje nødvendigvis fargetonen... Jaja, sånne ting er grunnen til at me ikkje har kleskode i vårt bryllup

• Liker 3
Skrevet

Ikke bruk energi på å irritere deg over det, nok av andre ting å fokusere på :)

Skrevet

Eg trudde mørk dress refererte til graden av formalitet, ikkje nødvendigvis fargetonen... Jaja, sånne ting er grunnen til at me ikkje har kleskode i vårt bryllup

Det har du helt rett i. Dressen behøver ikke være SORT men den skal være mørk, noe som klassifiseres som -finere og mer høytidelig- enn lys dress. Damene skal naturligvis ikke ha dress men det er forskjell på hva som er tillatt når kleskoden er "Dress" og når den er "Mørk Dress". Sistnevnte forteller at man ønsker en litt mer formell påkledning enn sommerkjole - noe som er akseptabelt når det kun står "Dress".

Når det står "Mørk Dress" er mørkegrå, mørkeblå og mørkebrun også helt i orden, den behøver ikke være sort. Men lys dress er altså ifølge koden ikke ok.

At brudgommens far tillater seg å pynte seg mindre enn kleskoden angir vitner om dårlig oppdragelse/ dårlig folkeskikk/ dårlige sosiale antenner.

• Liker 1
Skrevet

Jeg innser at jeg er mer avslappet enn mange når det gjelder dette, men jeg hadde syntes det var hyggelig at han har kjøpt ny dress og vil pynte seg, i stedet for å bli oppgitt over at antrekk ikke følges helt. Det er veldig mange som ikke forstår dette med antrekk i invitasjon, noen tar det som veiledning og andre tenker "dress er dress"

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette kaller jeg å lage problemer ut av ingenting.

Anonym poster: 9df5ac035735cd77b07db7821f8a499f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...