altflyter Skrevet 31. mai 2013 #1 Skrevet 31. mai 2013 (endret) Jeg var inne på facebook i stad, og da fant jeg denne Du er på et mentalsykehus (De øverste på chat) 1. Personen som gjorde deg gal: xxx 2. Person som la deg inn: xxx 3. Din lege: xxx 4. Personen i hjørnet som sikler på seg selv: xxx 5. Din romkamerat: xxx 6. Personen som hjelper deg med og rømme: xxx Jeg klarer virkelig ikke å se humoren i det. Godt mulig jeg er hårsår, men jeg syntes faktisk det er usmakelig med slike posts. Det er med på å latterliggjøre psykisk syke og til å opprettholde fordommer. Vet at jeg overreagerer, men jeg ble rett og slett oppriktig sint. Hva syntes dere? Endret 31. mai 2013 av altflyter
Gjest Spils Skrevet 31. mai 2013 #2 Skrevet 31. mai 2013 Jeg syns i grunn du overreagerer, men jeg forstår godt hvor sinne ditt kommer fra. Disse kjedemeldigene er vel uansett siktet mot den litt yngre generasjon, og litt må det jo være lov å spøke om 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #3 Skrevet 31. mai 2013 Jeg syns den er gøy jeg, selv om jeg er innelåst på mentalsykehus selv innimellom Anonym poster: e95242737568365ffb2bfd0611dbd001 1
Sonaitt Skrevet 31. mai 2013 #4 Skrevet 31. mai 2013 Litt galgenhumor synes jeg er greit Jeg har selv vært innlagt på "galehus", og vi beboerne referete ofte til det som "sinnsykehuset" og at vi var "galingene", og vi spøkte mye om tilstanden vår, medisiner etc. Det var ingen som tok seg nær av det, og at vi ikke tok alt så utrolig alvorlig hele tiden gjorde egentlig tilværelsen litt enklere Mye bedre å tulle litt med sånne ting, synes jeg, enn å ikke prate om det i det hele tatt. 1
Elanore Skrevet 31. mai 2013 #5 Skrevet 31. mai 2013 Bryr meg ikke så mye om sånt selv, men skjønner at folk kan reagere på det, og mener det er all grunn til å være forsiktig. En ting er å ha galgenhumor og finne glede tross sin egen vanskelige/kjipe situasjon, en annen ting er om alle andre føler det er deres rett å spøke om andre menneskers psykiske helse. Det er sensitivt for enkelte, og det er for meg god nok grunn til at man skal være forsiktig her. 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #6 Skrevet 31. mai 2013 Du overreagerer! Anonym poster: be8732cb7c33f8727b11888e55e6d192
Gjest Blomst83 Skrevet 31. mai 2013 #7 Skrevet 31. mai 2013 Akkurat den der synes jeg var ganske harmløs,men vi har alle ulike grenes for hva vi aksepterer og ikke aksepterer.Så hvis du reagerer på den så har du din fulle rett til det uten at noen skal kritisere deg for det.
altflyter Skrevet 31. mai 2013 Forfatter #8 Skrevet 31. mai 2013 Det var vel mest det at hun som postet denne, ikke har peiling på psykiatri... Hadde det vært en jeg vet hadde slitt, eller visste hva det gikk i, hadde jeg ikke reagert sånn
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #9 Skrevet 31. mai 2013 Mennesker kommer alltid til å spøke med ulike ting, og alle har ulik humor. Du vil få det mye lettere hvis du ikke gidder å henge deg opp i sånt. Ignorer det, eller utvikle litt galgenhumoristisk sans (det er bare sunt). Anonym poster: e26a3bc5660b995b500839a6454dde16
Memoria Skrevet 31. mai 2013 #10 Skrevet 31. mai 2013 (endret) Jeg var inne på facebook i stad, og da fant jeg denne Du er på et mentalsykehus (De øverste på chat) 1. Personen som gjorde deg gal: xxx 2. Person som la deg inn: xxx 3. Din lege: xxx 4. Personen i hjørnet som sikler på seg selv: xxx 5. Din romkamerat: xxx 6. Personen som hjelper deg med og rømme: xxx Jeg klarer virkelig ikke å se humoren i det. Godt mulig jeg er hårsår, men jeg syntes faktisk det er usmakelig med slike posts. Det er med på å latterliggjøre psykisk syke og til å opprettholde fordommer. Vet at jeg overreagerer, men jeg ble rett og slett oppriktig sint. Hva syntes dere? Jeg synes det er harmløst for min egen del - dvs, jeg hadde ikke blitt fornærmet av det - men siden jeg har flere på min venneliste som faktisk har vært innlagt - og er innlagt den dag i dag - så ville jeg ikke posta noe slikt. Ikke at jeg tror de hadde brydd seg nevneverdig, men jeg vil ikke risikere å tråkke noen på tåa unødig. Dessuten har jeg ikke lyst å spamme ned feeden min med slike kjedelige greier. Endret 31. mai 2013 av Memoria
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #11 Skrevet 31. mai 2013 Jeg kjenner jeg blir provosert, fordi jeg har vært innlagt pga anoreksi tidligere. Anonym poster: 888cf876be5f48cff40f8ccdeecc4bf9
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #12 Skrevet 31. mai 2013 Mja, både og. Du overreagerer, men posten var teit og de jeg har sett poste den videre, har ingen innsikt i psykiatrien overhodet. Jeg synes man burde vite litt hva man snakker om før man spøker om det, jeg. Har vært en del i psykiatrien selv og synes humor gjør det hele veldig mye lettere - som f.eks ansiktet til damen jeg måtte spørre om veien til akuttpsykiatrisk der jeg kom sjanglende i nattbukse og med et vanvittig glis i trynet. Men det betyr ikke at jeg finner det morsomt at fjortenåringer sprer tåpelige kjedemail om ting de ikke vet noen ting om. Anonym poster: 52ecebe805114cdaab9a32a4ae0a8a54
pantora Skrevet 31. mai 2013 #13 Skrevet 31. mai 2013 Har vært innlagt selv for forskjellige ting, og synes akkurat den der bare er morsom og harmløs, både når den postes av andre som er/har vært innlagt, og når den postes av "friske" mennesker..
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #14 Skrevet 31. mai 2013 Jeg synes du overreagerer. Denne var poppis på min venneliste, både blant de som har slitt og de som ikke har det. Synes ikke den latterliggjør noen. Så er det jo greit å ha i bakhodet at folk kan ha hatt problemer du ikke vet om. Anonym poster: c4c3ba892272ec9d5b06c35eff2583b5
altflyter Skrevet 31. mai 2013 Forfatter #16 Skrevet 31. mai 2013 Helt greit at dere syntes jeg overreagerer Da er det vel bare jeg som er litt hårsår, men bare så det er sagt: Jeg bruker galgenhumor i massevis, og mine nærmeste venner spøker med meg hele tiden om at jeg har vært innlagt og diagnosene mine. Det høres kanskje rart ut, men det er helt ok at folk som kjenner meg, spøker om dette, men når en jeg så vidt kjenner, som på ingen måte har peiling, poster dette på veggen MIN, reagerer jeg litt.. Det blir vel litt samme prinsipp, som at mørkhudede kan kalle hverandre neger, mens om en hvit gjør det, er det rasisme... Alt går på hva man legger i det man sier, og hvorvidt man føler at man er i samme båt eller ei...
Gjest jente18 Skrevet 31. mai 2013 #17 Skrevet 31. mai 2013 Jeg er tvangsinnlagt. og har vært innlagt i 7 måneder og jeg lo av den. haha. den var genial. Men skjønner hvis du ble fornærmet. Det kan jo bli tolket begge veier.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå