Gå til innhold

Hva slags anfall er dette, epilepsi?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en jente på 26 år, frisk, ingen medisiner.

Når jeg var 14 år hadde jeg en periode der jeg fikk en type "anfall" med skjelvinger, svimmelhet og det kjentes ut som om jeg skulle besvime. Klarte ikke å sitte/ligge, måtte helst stå eller gå og røre på meg. Fikk dette ukentlig en periode, men så gikk det over etterhvert.

For 2 år siden fikk jeg anfall igjen, men mye kraftigere. Da med rykninger i kroppen, armer og bein stivnet og gikk i forskjellige retninger og jeg frådet rundt munnen. Hørte folk snakke til meg, men klarte ikke å svare selv om jeg ville. Hadde da drukket alkohol, hadde 0,8 i promille. Ble ikke utredet videre.

I fjor hadde jeg et nytt anfall, litt mildere denne gangen. Samme regla med skjelvinger, høyre fot begynte å riste, fikk kramper i begge hendene (smertefullt!!), ble tungpustet (få, men dype åndedrag) og det kjentes som om jeg skulle besvime. Ble trøtt og sov tungt i mange timer etterpå, midt på dagen.

I går hadde jeg nok et anfall, men et ganske mildt et. Skjelvinger, armer og bein ristet og det føltes som om jeg skulle besvime (ør i hodet, svimmel), Jeg var bevisst hele tiden.

Er livredd for at dette kan være epilepsi!? Bør jeg dra til legen? Vil førerkortet mitt bli inndratt mens jeg evt er under utredning? Noen som vet?

Anonym poster: 671142ca9b70f38477886571fedf0bb0

Videoannonse
Annonse
Gjest Allergikeren
Skrevet

Det kan høres slik ut, men jeg er ikke noen lege ... Det virker også sannsynlig at førerkortet kan bli dratt inn i mellomtiden. Og ja, du bør gå til legen. Jeg skjønner veldig godt at du ikke liker tanken på å miste førerkortet, men hvis det du opplever _er_ epilepsi, vil der _alltid_ være en fare for anfall under kjøring, det er det som er så skummelt. En barndomsvenn av meg døde for noen år siden av nettopp dette. Han hadde akkurat fått igjen førerkortet sitt også, etter å ha hatt den påkrevde "karantene"tiden uten anfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...