Saeria Skrevet 3. januar 2006 #61 Del Skrevet 3. januar 2006 Her var det maaange minner som kom strømmende. Ser at ingen har nevnt bindien. Det var stort i Haugesund hvertfall. Veninna mi og jeg var "trendsetterne" der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2006 #62 Del Skrevet 3. januar 2006 For ikke å glemme sosialbunaden - adidas treningsbukse med overdel. Grøss og gru - det ble brukt nesten i enhver setting i en periode. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 3. januar 2006 #63 Del Skrevet 3. januar 2006 Starten av 90-tallet var tiden for sykkelshorts til lange dressjakker med masse rysjer bak og sånn metall-spenne-strikk til å snurpe den sammen bak med. Store messingknapper var også flott. Tilbehør - tynne strømpebukser - gjerne sorte og PUMPS. Jeg brukte også en del vide dressbukser, med hvite bluser med blonder på armene og herreslips. Noen brukte perleslips, men det var egentlig feigt Var det ikke da cowboystøvel-ligth (de med skinnremser med metallringer på og litt firkantet tupp) kom også tro? Hadde aldri slike, men det hadde alle andre. Midten av 90-tallet kom lammeullsgensere og -jakker i alle farger og fasonger. håret var fremdeles tupert, og jeg tok sol hele vinteren. Farge håret gjorde man når man ble så utgammel ( ) at det ble grått, men sprayblond ble heftig brukt. Husker jeg hadde hvit dress på meg i et jobbintervju, med stoorskjorte og vid bukse med strikk i livet. Platåskoene begynte å komme, noe som gjorde at jeg plutselig fikk lange nok busker (uten platåsko vel og merke). Skjørtene skulle fremdeles gå over kneet - alt annet var kjerring. Dressjakkene var ganske store og mannlige i snittet. Slutten av 90-tallet...? Tror jeg hadde på meg noe som lignet på jazzpants, men i tykkere bomullsstoff - VELDIG korte gensere med v-hals (lammeull gjerne) blant annet. Olabukser var plutselig mer enn Levis. Dressjakkene ble kortere og mer innsvinget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2006 #64 Del Skrevet 3. januar 2006 Doc Martens Flanellsskjorte Body "skrukkestoffskjørt" sykkelbukse rumpetaske islender collegegenser flettet skinnbelte (snurpa godt inn i livet) småblomstret "søt" kjole date-deoer hårmaskara syreluta møbler med "kuleføtter" og profiler burgunderrødt, organge, knallblått, knallgrønt, knallgult inkamønster hmmm.. bare noe jeg husker fra mitt tennåringstiår... Det var tider!! Men en ting vil jeg si.. at selv om jeg ikke akkrat påstår at moten var spesielt pen, mener jeg at vi hadde et bedre kroppsideal der inne flanellsskjortene våre.. mindre kroppsfokus, tross alt.. For meg var 90 tallet er alle tiders tiår... Jeg startet det med å få mensen og avsluttet det med å møte mannen i mitt liv på universitetet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå