Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må si jeg savner buksene fra 90-tallet. Masse sleng nederst på beinet :) Ikke lett å få tak i bukser som er litt vide nederst nå nei.

Men mye av klærne på 90-tallet var jo forferdelige :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg husker 90-tallet som et schizofrent tiår. Vi gikk fra det ene til det andre...

Jeg husker skjørt-shortsene (shorts med veeeeldig vide ben), og det motsatte - sykkelshortsene. Sammen med sykkelsjortsen hadde man lange vide t-sjorter med trykk f.eks et romantisk motiv med et kyssende par, favorittbandet, eller det som var min favoritt; teksten: "Back to basic". Husker også hettegensere, snekkerbukser, USA-sokker og det året islendere var populært. :overrasket:

I 1993 begynte folk å snakke om Woodstock igjen, og hippie-stilen kom tilbake. Lange store smykker var på moten, gjerne et peace-merke, eller en stor sol.

Favorittskoene fra begynnelsen av 90-tallet, så jeg i butikken i sommer; tøysko i rødt eller blått med hvite lisser, og hvit gummi over tærne. En annen ting som var in på 90-tallet som har kommet igjen, er sånne "skrukke-sjørt"

På ungdomsskolen, var det forbudt med noe annet enn olabukser, og det var nesten forbudt med noe annet enn Levis. Men jeg husker en periode med cordfløyelsbukser også.

Typisk 90-talls? Alt mulig!

Gjest Gjest_tine_*
Skrevet

På interiørfronten var det mye furu, og vegger i mørkerødt, mørkegrønt, gult og blått. Sterke farger!

Skrevet
På interiørfronten var det mye furu, og vegger i mørkerødt, mørkegrønt, gult og blått. Sterke farger!

Ellers husker jeg bodyene fra tidlig 90-tall. (De var med seint på 80-tallet og) Flere har skrevet om dette klesplagget på byen. Jeg kan love at de ikke var drøppen å amme i heller............. Ellers husker jeg jo strekkbuksene og de svære gensrene. Masse annet av det som er nevnt over. På håret gikk det fra svært hår, striper og hockeysveis på 80-tallet til hele lengder og litt 60-tallsinspirasjon og bob.

Skrevet

Jeg begynte ikke på ungdomsskolen før høsten 99, men jeg var en oppvakt liten pike med en storebror :) Og selvfølgelig fulgte jeg jo med på hva jentene i klassen hans hadde på seg, og av og til greide jeg få mamma til å kjøpe ett eller annet moteplagg til meg :)

- Hårmaskara

- Veeeeeeldig vide snekkerbukser som man nesten kunne snu seg i

- Korte trange topper

- Flanellsskjorter

- Kort hår med midtskill og bustete baki på jenter

- Bob til rett nedenfor ørene

- Buffalosko

- Adidas og umbro college-genser

- Levis ribbete genser-greier med knyting i brystet

- Midtskill på gutter

- Hair-extensions i sprøe farger

- Svarte jazzbukser

- Adidas-knappebukser med fotballknottsko

- Pologenser under overnevnte collegegenser (Lillehammer '94 polo)

- Skjorter under collegegensere

- Levis 501

Det var det jeg kom på i farten :)

Skrevet

:ler: Husker jeg hadde svart jazzbukse, blå hårmascara og svart singlet med hettejakke over... :ler: Prøvde meg på den håret-akkurat-bak-ørene-kort-med-midtskill-og-bustete-bakhode-sveisen, men fikk den ikke like bra til som den kuleste jenta i klassen. :ler:

Jeg begynte på ungdomsskolen i 1996.

Det verste er i grunn at jeg ikke sminket meg i løpet av hele ungdomsskolen. Begynte med det først på videregående. :overrasket: Skjønner ikke hva jeg tenkte på. Sminke som er så gøy!

Husker at særlig lyseblå øyeskygge var pop en periode. Og lipglossen kom for fullt.

Skrevet

åh.... husker noen kuskinn-moten og alle indianerfrynsene? :grine::ler::overrasket: :grine2:

Gjest ...minner på glid!
Skrevet

Jeg husker en periode der jentene med langt hår rullet det til en knott bakpå hodet, og så festet de hundrevis (tilsynelatende) sånne bittesmå plastklyper rundt hele greia.

Skrevet

.. og så husker jeg at vi kuttet ut skolesekken til fordel for skolevesker.

Skrevet

husker at vi kuttet ut skole-skinnsekken (som ble dekorert med div. tusj) til fordel for skolevesker. skolevesker var mye kulere, husker jeg.

Skrevet

For meg var 90-tallet dette: batikk-klær, tørka blomster, doc martens, midtskill og litt hippihår, metallica, brun sminke og brun lebestift, farge håret rødt med henna, inkamønster

så går vi over til 95 cirka; da ble det "spæisa" stil med t-skjorter hvor det stor "space invaders" og "pow,pow", miniskjørt i limegrønn pvc, altformye sminke med eyeliner som var sånn egyptisk,

helt mot slutten av 90-tallet var det store knitrende "industri"skjørt over bukse og med buffalosko, samt litt technofiserte topper med planeter på og sånn.

Jaja, jeg ser tilbake på det med humor :)

Skrevet (endret)

Jeg husker med skrekk en liten periode hvor veldig mange gikk med knall orange jakker! :overrasket:

Kan ihvertfall si at jeg ikke fulgte den moten siden jeg hater orange!

Endret av Miss_alexandria
Skrevet

Syltynne, nappede øyebryn og mørk lipliner. Høy lugg (med Catzy hårspray selvsagt)..

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Hihi, så bra tråd :)

Husker Guns'n'Roses, hvite sykkelshorts, rødrutete flanellskjorte og hårbånd... og grungen var jo skikkelig in en stund. Noen som husker Angela? Med det røde håret og flanellskjorte? Og han derre hva han nå het igjen som hun dreiv og kyssa på... for han var nesten ikke fin nei :sjarmor: Jordan? Var det det?

Skinnvest, hvit skjorte med rysjer, strekkbukser, svæææære olabukser, enda større adidasgensere, Marwin, Fruit of the Loom... Midtskill og langt nok til å akkurat nå ned til øra for gutta, det er den ultimate 90-tallssveisen for meg. Tenker boyband på flekken. Nå er det stort sett bare bygde-gutter og pakistanske harry-tasser med gullenker og bmw som har sånt hår. :grine2:

Hva mer, hva mer... står litt stille for meg nå, men det var jo utrolig mye bra i denne tråden!

Skrevet
Hihi, så bra tråd :)

Husker Guns'n'Roses, hvite sykkelshorts, rødrutete flanellskjorte og hårbånd... og grungen var jo skikkelig in en stund. Noen som husker Angela? Med det røde håret og flanellskjorte? Og han derre hva han nå het igjen som hun dreiv og kyssa på... for han var nesten ikke fin nei  :sjarmor: Jordan? Var det det?

Skinnvest, hvit skjorte med rysjer, strekkbukser, svæææære olabukser, enda større adidasgensere, Marwin, Fruit of the Loom... Midtskill og langt nok til å akkurat nå ned til øra for gutta, det er den ultimate 90-tallssveisen for meg. Tenker boyband på flekken. Nå er det stort sett bare bygde-gutter og pakistanske harry-tasser med gullenker og bmw som har sånt hår. :grine2:

Hva mer, hva mer... står litt stille for meg nå, men det var jo utrolig mye bra i denne tråden!

Jared Leto het han deilige i Angela serien :ler:

• 2 uker senere...
Skrevet

det meste er jo nevnt her...

men det jeg husker som best er;

- rutete skjorter, flanell) med pologenser (!) inni og skjerf (gjerne lewis-skjerf) i halsen attpåtil

- adidiasgensere, umbro, fila... (jeg var "adidas-soss"...)

- doc martin sko

- lewis 501 (selv om få egentlig passet den..)

- Fruit of the Loom

Skrevet

Koslig tråd dette :) 90-tallet må være mitt favoritt tiår ;) Gikk fra å være 5-6 år i 1990, til å være 15-16 år i 1999, så det skjedde store forandringer i livet mitt i 90-årene.

Ble moteinteressert på begynnelsen/midten av 90-tallet. Første moteplagget jeg på liv og død MÅTTE ha var slengbuksa. Og Doc Martens sko. Deretter elsket jeg, (og savner!) platåskoene som var in, er en liten jente og foretrekker sko som får meg til å se høyere ut. Husker at jeg gikk med en liten sort kjole, hvite, høye platåsko med snøring og overknees sokker. Da følte jeg meg kul :sjarmor: Var elleve år gammel.. Dette var i 1995.

Pittelitt senere var trenden på min skole virkelig gørrkjedelig, det var joggeklær folk skulle gå med. Adidas eller Umbro var et must, og jeg gikk med det selv for å passe inn, de dagene jeg ikke hadde på meg Levis 501 eller Diesel-bukse. Merket hadde stor betydning.

Det jeg husker best var slutten av 90-tallet, ungdomstiden min. Da var jeg kledd i Miss Sixty bukse og hadde buffalo sko på beina og en veldig kort og stram topp som viste magen. Skaut var helt i tiden :hjertesmil: Fine moteår, spør du meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...