Gjest Wei Wei Skrevet 31. mai 2013 #21 Skrevet 31. mai 2013 - Vasker gulv annen hver uke. Støvsuger hver uke, oftere ved behov. Tørker støv av overflater flere ganger i uken. - starter vaskemaskin når jeg har ca nok tøy. Det vil si ca 1+2 ganger i uka. - Skifter sengetøy annehver uke.
Singha Skrevet 31. mai 2013 #22 Skrevet 31. mai 2013 - hvor ofte vasker dere hus/leiligheten dere bor i? - hvor ofte vasker dere klær, handklær, sengetøy osv? - hvor ofte skifter dere laken, sengetøy, osv? - andre ting dere vil nevne? Vasker leiligheten når det trengs. Jeg hater å vaske bad, så om jeg ikke venter gjester e.l. tar jeg gjerne det en stund etter det trengs. Vasker klær, håndkler osv når jeg har en full vask med samme type. Bruker håndklær 3-4 ganger. Har jeg hatt håndkle med på trening og det har ligget med svette treningsklær vaskes det med en gang. Prøver å bytte sengetøy annenhver uke, men jeg er ikke sånn overhyper på det så lenge det ser og lukter ok ut.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #23 Skrevet 31. mai 2013 - hvor ofte vasker dere hus/leiligheten dere bor i? Helst èn gang i uka, ellers 2-3 ganger pr. mnd. Det varierer etter hvor travel jeg er. - hvor ofte vasker dere klær, handklær, sengetøy osv? Jeg vasker klærne som er inntil kroppen etter èn gangs bruk, som undertøy, sokker gensre osv. Bukser litt sjeldnere. Håndklær kanskje en gang i uka. - hvor ofte skifter dere laken, sengetøy, osv? Helst èn gang i uka. - andre ting dere vil nevne? Nop! Jeg skifter sengetøy og laken hver uke, vasker 1-2 ganger i uka, vasker og tørker støv nøye. Vasker klær og sengetøy og handklær ca 1 gang i uka, dvs det går to vaskemaskiner på ei uke ca. Noen ganger vasker jeg klær bare hver 14 dag, har mye klær. Ursvett treningstøy legges fort i eddikbad før det henges litt bort for å tørke også legges det i kurven med resten. Hva med deg? Anonym poster: a35b29f396f7159d665f209ad7ba5972 Anonym poster: 2036920ebb00a1edfc66c363f5a36331
Elanore Skrevet 31. mai 2013 #24 Skrevet 31. mai 2013 Flinke folk er med husarbeid, da... Kan ikke akkurat skryte på meg det samme, dessverre. - hvor ofte vasker dere hus/leiligheten dere bor i? Blir veldig sporadisk... Kjøkkenet tar jeg gjerne litt underveis og i forbindelse med matlaging, mens badet tar jeg når jeg ser skitt som plager meg, hvilket kan ta alt fra en dag til en uke. Er UTROLIG glad i lukten av skuregreia jeg bruker til badet... Støvsuging gidder jeg ikke spesielt ofte, men hvis jeg ser at det er mye rusk, hundehår eller støv rundt meg, så tar jeg en skikkelig runde med støvsuger'n. - hvor ofte vasker dere klær, handklær, sengetøy osv? 2-3 ganger i uken. Har gjerne ekstra vask for treningstøy, ull og andre spesielle ting, men det prøver jeg å samle opp litt fremfor å vaske ofte. - hvor ofte skifter dere laken, sengetøy, osv? Altfor sjelden... Kan fint gå en måned eller to før jeg i det hele tatt kommer på det... bør vel skjerpe meg. Pleier å henge pute og dyne ut litt for å få den gode og luftige følelsen i det, men det er liksom dét tiltaket jeg tenker over ofte nok. - andre ting dere vil nevne? Håndvasker mye undertøy og klær jeg er spesielt redd for å ødelegge, så blir en del ekstraarbeid der... I tillegg har jeg medisinsk utstyr som krever daglig sterilisering, noe jeg ikke alltid gidder å praktisere.
Kjempeliten Skrevet 1. juni 2013 #25 Skrevet 1. juni 2013 Er litt dårlig på å vaske gitt. Vasker overflater, toalett og sånn ganske jevnlig. Gulvet går det verre med, men jeg har ørten tepper så det er alltid en "god" grunn til å ikke orke Sengetøy, skiftes ca en gang i måneden. Klær og sånn vasker jeg når kurva er full. Annenhver uke eller noe sånt kanskje?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå