AnonymBruker Skrevet 30. mai 2013 #1 Skrevet 30. mai 2013 Hei! Jeg har de siste par månedene slitt med magesmerter og store smerter i forhold til menstruasjon, så legen tror jeg har endometriose og skal derfor til gynekolog. Problemet nå er at jeg egentlig har mye vondt også utenom menstruasjon og har derfor utrolig dårlig matlyst. Det hjelper litt mot smertene å trene, men det er litt skummelt at jeg skal brenne mye kcal når jeg ikke spiser så mye kcal. I dag f.eks så fikk jeg ikke i meg middag, så derfor spiste jeg noen blåbær og jordbær. Har også spist en pose med tørkede aprikoser (de inneholder faktisk 254 kcal, så det ble i alle fall litt da). Ellers har jeg prøvd å drukket litt lemonade siden jeg ikke får i meg noe særlig med vann. Prøvde meg på smoothie, men det gikk ikke så bra. Jeg vet at dette er utrolig dårlig, og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Når jeg er i butikken så tenker jeg at jeg kan bare velge hva jeg vil, men jeg har egentlig ikke lyst på noe.. Hva mener dere jeg skal gjøre? Kontakte legen og fremskynde timen hos gynekolog, eller hva annet kan jeg egentlig gjøre? Jeg kan da ikke bli syltynn heller, og jeg kan ikke fortsette å spise så lite som jeg gjør nå. Jeg har vel spist sånn som dette i over 2 uker nå. Jeg har bare så syke smerter at jeg ikke vil gjøre annet enn å ligge i sengen og grine. Hjelp Anonym poster: b59db2101b06c83c07bae298b2027dc2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2013 #2 Skrevet 30. mai 2013 kan og legge til at jeg har prøvd de drikkene man kjøper på apoteket og andre shakes osv, men det slår ikke helt an for å si det sånn. -TS Anonym poster: b59db2101b06c83c07bae298b2027dc2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2013 #3 Skrevet 30. mai 2013 Jeg tror du må prøve å tvinge ned noe, så du ikke blir innlagt med underernæring. Drikk masse i alle fall, og prøv med noen andre shakes. Mulig Nokas med sjokolade er god? Anonym poster: 2f87c24075e8e75d247b59214287b9f3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2013 #4 Skrevet 30. mai 2013 Jeg tror du må prøve å tvinge ned noe, så du ikke blir innlagt med underernæring. Drikk masse i alle fall, og prøv med noen andre shakes. Mulig Nokas med sjokolade er god? Anonym poster: 2f87c24075e8e75d247b59214287b9f3 Jeg vet. Jeg har prøvd en som heter Allevo, og den var bare helt fæl, men kanskje jeg skal prøve Nokas da. Kjøper man også den på apoteket eller? Legen min har tidligere sagt at jeg må prøve å få i meg smoothie og sånn om jeg får i meg det siden det inneholder en del sukker og sånn, men jeg vet jeg kommer til å få problemer om jeg går ned mer enn 2-3 kilo i vekt. Jeg har ikke akkurat så mye fett å gå på så derfor er det litt krise. Og jeg skal jobbe mye i sommer så jeg bare MÅ få i meg mat, men akkurat nå ser det ikke så lyst ut. Anonym poster: b59db2101b06c83c07bae298b2027dc2
Gjest Blomst83 Skrevet 30. mai 2013 #5 Skrevet 30. mai 2013 Du får ernæringsdrikker på apoteket i type nøytral som du f.eks kan blande i en en blender med frukt og yoghurt så får du en ernæringstett smoothie?
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2013 #6 Skrevet 30. mai 2013 Du får ernæringsdrikker på apoteket i type nøytral som du f.eks kan blande i en en blender med frukt og yoghurt så får du en ernæringstett smoothie? Det skal jeg sjekke ut. Takk! -TS Anonym poster: b59db2101b06c83c07bae298b2027dc2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2013 #7 Skrevet 30. mai 2013 Eggerøre med cottage cheese glir lett ned og har høyt næringsinnhold. Varme bær + cottage cheese også. Hiv gjerne oppi noen knuste mandler og litt havregryn for ekstra næring! Om du klarer noe lett varmmat kan du blande en boks bønner, hakkede tomater, linser og evt mer om du føler for det. Håper det går bra for deg : ) Anonym poster: aa64826df2e970cf7d623d681acf39c8
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2013 #8 Skrevet 30. mai 2013 Eggerøre med cottage cheese glir lett ned og har høyt næringsinnhold. Varme bær + cottage cheese også. Hiv gjerne oppi noen knuste mandler og litt havregryn for ekstra næring! Om du klarer noe lett varmmat kan du blande en boks bønner, hakkede tomater, linser og evt mer om du føler for det. Håper det går bra for deg : ) Anonym poster: aa64826df2e970cf7d623d681acf39c8 Tusen takk! Kanskje jeg skal prøve meg på en kyllinggryte med hakkede tomater og bønner osv. Skal heldigvis hjem til mamma ( ) i helga, så da får jeg spørre om ikke hun skal lage det til meg. Faktisk noe jeg kunne tenkt meg å spise. Tusen takk igjen -TS Anonym poster: b59db2101b06c83c07bae298b2027dc2
Gjest Blomst83 Skrevet 30. mai 2013 #9 Skrevet 30. mai 2013 Men hvordan drikker på apoteket har du prøvd? For hvis du kjøper ernæringsdrikker,altså ikke de for slaking men typen nutri eller fresubin har de faktisk en del som smaker godt. Har diagnosen anoreksi så har disse på vedtak(de koster jo en del,men det er jo bare for en periode i ditt tilfelle så det er vel overlevbart) så har smakt meg gjennom en del,og kan sikker anbefale noen av de. De har jo et relativt høyt ernæringsvivå.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2013 #10 Skrevet 30. mai 2013 Men hvordan drikker på apoteket har du prøvd? For hvis du kjøper ernæringsdrikker,altså ikke de for slaking men typen nutri eller fresubin har de faktisk en del som smaker godt. Har diagnosen anoreksi så har disse på vedtak(de koster jo en del,men det er jo bare for en periode i ditt tilfelle så det er vel overlevbart) så har smakt meg gjennom en del,og kan sikker anbefale noen av de. De har jo et relativt høyt ernæringsvivå. Jeg har prøvd nutridrink flere ganger, og for min del ble jeg bare enda kvalmere av de. Men om det er noen du kan anbefale, så vil jeg gjerne prøve det igjen. Kanskje jeg bare har smakt på feil sort. -TS Anonym poster: b59db2101b06c83c07bae298b2027dc2
Gjest Blomst83 Skrevet 31. mai 2013 #11 Skrevet 31. mai 2013 Nutridrink har nå bl.a kommet med en smoothievariant (har ikke smakt den selv,men kanskje det er noe) Hos meg ser lista over de jeg går for slik ut: fresubin cappiccino/nutri mokka Nutridrink karamell Nutridrink yoghurt style bringebær Nutridrink skogsbær Ellers går både sjokolade og vanilije ned,mne jeg styrer langt unna jordbær.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #12 Skrevet 31. mai 2013 Nutridrink har nå bl.a kommet med en smoothievariant (har ikke smakt den selv,men kanskje det er noe) Hos meg ser lista over de jeg går for slik ut: fresubin cappiccino/nutri mokka Nutridrink karamell Nutridrink yoghurt style bringebær Nutridrink skogsbær Ellers går både sjokolade og vanilije ned,mne jeg styrer langt unna jordbær. Takk! Jeg kjøpte en med smak av tropisk frukt i dag for hun apotekerdama sa de solgte mye av den, men den var helt fæl. Har uansett fått i meg litt mat i dag, så det er ikke krise -TS Anonym poster: b59db2101b06c83c07bae298b2027dc2
Gjest Blomst83 Skrevet 31. mai 2013 #13 Skrevet 31. mai 2013 Den har ikke jeg smakt pga allergi,men jeg har bare hørt grufulle ting om den. Bra du får i deg noe mat da
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #14 Skrevet 31. mai 2013 Hva med å kjøpe frukt, hvis du liker frukt? Ananas, melon, banan osv. Det spørs litt om det har pågått i lang tid, og ikke vil bli bedre med en gang - eller om det er bare "forbipasserende". Anonym poster: ce40ecf1037d9f49db5e681c1b58ec81
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå