Gå til innhold

Svimmel hele tiden

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg er gravid i 13 uke, og er svimmel stort sett hele tiden. Men det har jeg også vært før jeg ble gravid, bare at da gikk det over i noen måneder, og nå har det kommet tilbake? jeg har aldri i mitt liv besvimt, dermed blir jeg ekstra redd for å besvime. Begynner å prikke på øyelokkene, osv, å det skjer nermest hver gang jeg reiser meg opp fra sengen, eller skal dusje. av og til må jeg bare gå ut av dusjen for å ikke besvime. jeg har hørt at det er normalt å være svimmel når man er gravid, men jeg begynner å tenke litt når det skjedde før dette også. :(:( det jeg lurer på er om det er noen som har noen erfaring med dette og vet hva det kan være?

Anonym poster: 22ae6c97240d0ff228ee8378e1a0190f

Videoannonse
Annonse
Gjest wahaj
Skrevet

Blodtrykksfall.

Drikk mye vann, og reis deg sakte opp. Når du skal stå i ro, så beveg litt på beina, for å pumpe blodet opp til hjertet.

(sliter med dette selv, og fikk disse tipsene av legen. Ikke farlig, men veldig ubehagelig)

Skrevet

Det er helt sikkert lavt blodtrykk, jeg har hatt mye lavt blodtrykk i mitt liv og blodtrykksfall (hver gang jeg har mensen, når jeg var i puberteten, tilfeldig og som bivirkning av div. medisiner) Når du blir ekstra dårlig og trur at du besvimer så har du et blodtrykksfall, da er det viktig å sette seg ned så man faktisk ikke besvimer, for da kan man slå hodet i noe og bli skadet, men i seg selv er det ikke farlig å besvime av et blodtrykksfall.

Mange gravide får lavt blodtrykk, jeg hadde det forrige gang (men var bare gravid i 7 uker pga en SA) og har hatt litt nå men ikke så mye.

Er lurt å drikke mye vann ja og reise seg sakte opp. Dusjen kan du ikke gjøre noe så mye med, man kan bli ekstra dårlig i den fordi blodårene blir utvidet pga varmen av vannet, jeg har selv gått ut av dusjen noen ganger for å sette med ned og har måttet vente ca 30 min før jeg har klart å dusje igjen. Ikke stå lenge i ro, lager du f.eks middag så gå litt rundt, heller for mye enn for lite. Jeg syns og at å drikke noe med sukker kan hjelpe, fordi da får jeg mer energi så kan bevege mer på meg, får jo opp blodsukkeret av det. Jeg blir veldig slapp av lavt blodtrykk.

Legene kan ikke gjøre noe for lavt blodtrykk, det er ikke farlig, bare veldig ubehagelig i blant :( Vær glad du ikke har høyt blodtrykk fordi det er farlig i lengden. Fikk du ikke vite dette forrige gang du var gravid av legen eller jordmor? Er lurt å fortelle det til de selv om de ikke kan gjøre noe, kanskje de har andre tips :)

Skrevet (endret)

Min redning i dusjen:

http://www.ikea.com/...ducts/64613210/

Er periodevis ekstremt svimmel og slapp, og med den der slipper jeg kjempe for å holde meg på bena.

Lurt, men vet ikke om det hadde hjulpet meg i dusjen :) Blir så ekstremt dårlig når jeg først blir dårlig i dusjen (skjer ikke hver gang jeg dusjer). Må som regel legge meg ned på sengen, selv med shampoo/balsam i håret. Har uansett ikke ikea her jeg bor.

Endret av Yesterday
Gjest Gjest
Skrevet

Lurt, men vet ikke om det hadde hjulpet meg i dusjen :) Blir så ekstremt dårlig når jeg først blir dårlig i dusjen (skjer ikke hver gang jeg dusjer). Må som regel legge meg ned på sengen, selv med shampoo/balsam i håret. Har uansett ikke ikea her jeg bor.

De sender i posten :) Slengte litt andre ting oppi i samme slengen, så ble portoen til å leve med :)

Det som det virker som skjer for min del er at svimmelheten aldri helt får tak når jeg sitter, så jeg sitter der og ruger som en full høne på de verste dagene, men det "topper" seg ikke.

Skrevet

Jo jeg tenkte at det kanskje kan forebygge anfallene :) Skulle hatt en slik når jeg slet med svimmelhet pga låsninger i nakken, har vært mye svimmel i mitt liv!! :fnise: Da var det et mareritt å dusje, hver eneste gang i flere uker.

Skal tenke på å kjøpe en sånn ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...