Gå til innhold

20 down, 7 to go!


Pysj

Anbefalte innlegg

Jaja, da var det på tide å prøve noe nytt... Treningsdagbok!

Kort om meg: Jeg har mesteparten av livet vært aktiv og i god form, men jeg har også alltid hatt noen kilo for mye i forhold til egen "idealkropp". For 5 - 6 år siden havnet jeg plutselig i en SKIKKELIG dårlig spiral, spiste kjempedårlig og trening var ikke-eksisterende. Våknet plutselig en dag og veide 85 kg (antageligvis et par mer på det verste)! Skjønte alvoret, tok tak i meg selv og hadde en helomveltning når det gjaldt kosthold og trening, og gikk i løpet av det neste halvannet året ned drøyt 20 kg (yey!). Men så var det de siste irriterende da... Målet mitt var i utgangspunktet 65. Jeg nådde 65, men så at jeg ikke hadde hatt vondt av å miste 5 til. Tror jeg slet mer med de siste 5 enn de forrige 20 tilsammen, for der hadde kroppen min bestemt seg for å stoppe opp gitt! Jeg klarte å tvinge meg selv ned mot 63 på det letteste, men de 2 kiloene sprang på igjen sabla fort hver gang... Jeg slo meg da delvis til ro med at jeg hadde nådd et platå, bestemte meg for å gi kroppen tid til å stabilisere seg på 65, også prøve igjen når det hadde gått litt tid.

...nå har det gått "litt" tid... ;) Jeg har vært stabil i ca 3 (?) år nå, vekten har nok beveget seg med noen kilo fra nå til da, men nå SKAL JEG TA TAK!

Den nakne sannhet 30/5:

MÅLVEKT: 58 kg

MÅL: Stramme opp, mer muskler, lavere fettprosent, sterkere meg :)

Vekt: 64, 8 kg

Bryst: 93 cm

Mage: 93 cm

Under bryst: 76, 5 cm

Overarm: 31, 5 cm

Lår: 58, 5 cm

Rumpe: 99 cm

Legg: 35, 5

For de som måtte være interessert i å følge meg på veien - velkommen! Og legg gjerne igjen et tips eller to på veien hvis du vil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et noe ironisk tidspunkt har jeg jo valgt for å starte denne dagboken - pga en ryggskade har jeg ikke fått trent de siste tre ukene (til tider knapt gått), og jeg kan nok ikke regne med å få startet for fullt på en stund. Men jeg begynner å se lyset i enden av tunnelen, så det er heldigvis (bank i bordet) forhåpentligvis ikke lenge til jeg kan starte så smått.

Dagens matinntak:

Frokost: To hjemmelagde knekkebrød med spekeskinke og gulost + vann

Mellom: En neve smågodt :rodme:

Lunsj: To lavkarbo-skiver, en med gulost og en med spekeskinke + usøtet te

Middag: En halv fiskekake, en laksefilet, issalat, agurk og tyrkisk yoghurt

Dagens "trening":

Fysio-øvelser (kjernemuskulatur) og forsiktig uttøying

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...