Gå til innhold

Barbering under haken, PCOS

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann.

Har diagnosen PCOS og det siste året har jeg fått skikkelige skjeggstubber under haken.

Har barbert meg hver morgen i sikkert 2 år nå og det blir bare verre og verre. Skal begynne med p-piller snart, og håper de hjelper! Tenker også på å prøve å få tatt laser behandling om p-pillene stopper veksten. Erfaringer med laser forresten? :)

Nå har jeg fått røde prikker/rød og sår hud under haken, noe som synes godt, men det er liksom bedre enn skjeggstubber :P Hvordan barbere riktig, slik at huden ikke blir så sår? Pleier å barbere om morgenen etter dusj. Rett på huden.

Tips til andre metoder? Tror hårene er for grove for voksing :/

Anonym poster: b61a52759eec3eb34cfefc2ecf56b288

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

God krem, og barber i dusjen :) har barbert meg daglig i ca 10 år nå, og det blir en vane.

AnonymBruker
Skrevet

Er du på en diett med lite karbohydrater?

Anonym poster: 2793637f02887849bd9d9414ead4d853

AnonymBruker
Skrevet

For tiden, ja, på en måte. Har ikke kjøkken grunnet oppussing så det er litt vanskelig, men spiser ikke søtt i ukedagene, og prøøver og begrense i helgene :) Men har ikke vært så flink det siste året, nei.

Skrevet

Min erfaring tilsier at "gammeldags" barbering med 1 bladshøvel er mye mildere mot huden enn nytt fancy barberskum og høvel med 5-6 blad. Billigere er det også i lengden.

En liten intro:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor på kroppen blir det mest hårvekst for dere som har PCOS ?

Anonym poster: 10a3fcd4a567eaa9072a8c9a49d25fd3

AnonymBruker
Skrevet

Epilerer. Dritvondt, men da slipper jeg å tenke prikker og nupper og stubber i tre uker

Legen fortalte meg at p-piller ikke hjelper fordi hårsekker som har blitt effektive er permanente, pillene gjør bare at det ikke dannes flere nye hårsekker?.

Anonym poster: 382a79a112a31d3ba4d859783024454f

AnonymBruker
Skrevet

For tiden, ja, på en måte. Har ikke kjøkken grunnet oppussing så det er litt vanskelig, men spiser ikke søtt i ukedagene, og prøøver og begrense i helgene :) Men har ikke vært så flink det siste året, nei.

Du bør komme deg tilbake i dietten igjen, for du ser jo at det bare blir mye værre når du slurver. Hårveksten blir ganske fort mye mindre når du er flink med maten.

Anonym poster: 2793637f02887849bd9d9414ead4d853

AnonymBruker
Skrevet

Epilerer. Dritvondt, men da slipper jeg å tenke prikker og nupper og stubber i tre uker

Legen fortalte meg at p-piller ikke hjelper fordi hårsekker som har blitt effektive er permanente, pillene gjør bare at det ikke dannes flere nye hårsekker?.

Anonym poster: 382a79a112a31d3ba4d859783024454f

Stemmer nok det ja. Eller dem sier så. Har lest rundt omkring på nettet om at p-piller hjelper veldig, så noe må dem da ha merket eller? Kanskje hårene vokser saktere :) Jeg har ett lite håp ihvertfall ;) Skal uansett ta laser på "skjegget". Har mørke hår mot spøkelseslys hud så håper det hjelper. Har prøvd å epilere, men hårene sitter så dypt :/ Kan kanskje prøve å kjøpe meg en bedre epilator, og ikke en 150-kroners fra europris :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...