Gå til innhold

Sjefen favoritiserer - Greit?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sjefen min deler ut stillinger (prosenter) og gode helt etter smak og behag. Noe som fører til at de som har ventet lengst/jobbet der lengst ofte blir forbigått.

Hvis h*n liker deg: Hversågod! Liker deg ikke: Nei, du kan ikke få det pga *svada*.

Ingen har noen form for forutsigbarhet.

Vil ikke si for mye om hva slags arbeidsplass det er, men vi snakker her om en undersjef.

Ville du synes dette er greit om det gjalt deg?

Kjenner litt på at det kan være fint med en ny jobb snart.... :sjenert:

Anonym poster: 487ef9ee9d9595aceb562e26c1a814ee

Anonym poster: 487ef9ee9d9595aceb562e26c1a814ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Inggolf

Nei, dette er langt ifra greit!

Ikke nesten litt greit en gang synes jeg..

Er du organisert?

Hvis du ikke er det, kanskje du bør kontakte arbeidstilsynet for

å spørre dem om hva du bør gjøre eller til en organisasjon som

jobber med arbeidsrett og diskrimineringssaker for å få råd og veiledning?

Endret av NozMonster
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar NozMonster.

Er ganske sårt å oppleve dette gang etter gang. Har klart å bite det i meg, men kjenner at motivasjonen for å fortsette å jobbe der svikter.

Forbundet klarer ikke å gjøre noe med det desverre.... Dette mennesket styrer arbeidsplassen som en enehersker, og alle forsøk på å få hjelp fra annet hold har strandet hver gang.

Det er ikke noe som bare jeg opplever, og folk har til tider sluttet i hopetall.

Det er synd for jeg trives godt der så lenge jeg slipper å forholde meg for mye til dette mennesket.

Så er det den snikende følelsen av at det sikkert er greit, og at jeg bare er for sårbar...

Tar gjerne imot tanker fra dere om hva en bør kunne leve med fra arbeidsgiver.

Anonym poster: 487ef9ee9d9595aceb562e26c1a814ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Jeg forstår veldig godt at dette her går på helsa løs... Og trives på arbeidsplassen sin er

veldig viktig! bare tenk på hvor mye tid vi tilbringer på jobben.. Det er veldig kjipt å "la han vinne"

men kanskje du skal se deg om etter en ny jobb? Om du ikke tørr å samle sammen alle ansatte som føler dette og gå sammen mot han for å prøve å få han til å forstå? Eller er det kanskje nyttestløst...? :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for et svar, det lindrer å høre at jeg ikke bare må ta meg sammen og bite det i meg.

Det er vel ikke noe sunnhetstegn når jeg blir opplagt ved tanken på å prøve en annen jobb. Må bare tørre å bryte vanen med å jobbe på et sted der jeg kan gjøre jobben i halvsøvne.

Flere har prøvd å gå sjefen imot, og har endt opp med usynlige sanksjoner - ingen kan si at det skjer, men den det gjelder får kjenne det "på kroppen".

Har ventet på at trenden skal snu i flere år, men jeg må bare akseptere at h*n aldri vil like meg, eller i det minste gi meg rettferdig behandling. Det snodige er at jeg aldri har prøvd å provosere dette mennesket - men heller har vært for rund i kanten til alle krav og innfall. Ikke at jeg har smisket, men jeg har aldri protestert mot innfallene fra den kanten. Men likevel har jeg visst blitt en torn i siden (har opplevd mye verre ting, dette er bare toppen av isfjellet). Trodde jeg skulle holde ut, men nå blir jeg sliten av det.

Takk snille Noz som orker å lese!!

Anonym poster: 487ef9ee9d9595aceb562e26c1a814ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

selvfølgelig skal du verken akseptere, godta, bite tenna sammen eller ta deg sammen! Diskriminering og forskjellsbehandling på arbeidsplassen er strengt forbund i følge arbeidsmiljøloven!

Nok ER nok TS! Ta kontakt med Likestillings- og diskrimineringsombudet (om du ikke har et verneombud på jobben å kontakte først? ... verneombudet på jobben din er kanskje sjefens gullunger!?)

Vær så snill å ikke la dette her gå lenger TS..Du kommer bare til å kjenne det enda mer og mer på kroppen og desuten så fortjener sjefen å få en lærepenge synes jeg!

Det er ingenting å takke for TS, forumet er jo til for å hjelpe andre blant annet :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjefen min deler ut stillinger (prosenter) og gode helt etter smak og behag. Noe som fører til at de som har ventet lengst/jobbet der lengst ofte blir forbigått.

Hvis h*n liker deg: Hversågod! Liker deg ikke: Nei, du kan ikke få det pga *svada*.

Ingen har noen form for forutsigbarhet.

Vil ikke si for mye om hva slags arbeidsplass det er, men vi snakker her om en undersjef.

Ville du synes dette er greit om det gjalt deg?

Kjenner litt på at det kan være fint med en ny jobb snart.... :sjenert:

Anonym poster: 487ef9ee9d9595aceb562e26c1a814ee

Anonym poster: 487ef9ee9d9595aceb562e26c1a814ee

har du overtatt min gamle sjef? jeg syns ikke det var greitt. Hun gjorde akkurat slik, delte ut etter trynefaktoren.

Anonym poster: 288c6858eaf6762be82f75f21dffd3b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du overtatt min gamle sjef? jeg syns ikke det var greitt. Hun gjorde akkurat slik, delte ut etter trynefaktoren.

Anonym poster: 288c6858eaf6762be82f75f21dffd3b3

Hørtes kjent ut. Men jeg stygt redd det er flere sånne i sjefsstoler rundt omkring. :(

Nozmonster: Verneombudet kommer til kort. Har gått en runde med en personalsak tidligere, og tror rett og slett ikke jeg makter det en gang til. Det holdt på å ta knekken på meg. Den gangen var det mye grovere overtramp, og det har vært en lang vei å komme tilbake. Følte at det gikk bedre, og jeg har virkelig lagt godsiden til - selv om det ikke var jeg som gjorde feil den gangen. Det var et helvete for å si det rent ut. Så gikk det faktisk bedre en periode, før det er tilbake til gamle vaner igjen.

Jeg elsker jobben min, men når dette mennesket fortsetter i samme sporet som før ser jeg snart ikke at jeg klarer mer,,,

Anonym poster: 487ef9ee9d9595aceb562e26c1a814ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Hørtes kjent ut. Men jeg stygt redd det er flere sånne i sjefsstoler rundt omkring. :(

Nozmonster: Verneombudet kommer til kort. Har gått en runde med en personalsak tidligere, og tror rett og slett ikke jeg makter det en gang til. Det holdt på å ta knekken på meg. Den gangen var det mye grovere overtramp, og det har vært en lang vei å komme tilbake. Følte at det gikk bedre, og jeg har virkelig lagt godsiden til - selv om det ikke var jeg som gjorde feil den gangen. Det var et helvete for å si det rent ut. Så gikk det faktisk bedre en periode, før det er tilbake til gamle vaner igjen.

Jeg elsker jobben min, men når dette mennesket fortsetter i samme sporet som før ser jeg snart ikke at jeg klarer mer,,,

Anonym poster: 487ef9ee9d9595aceb562e26c1a814ee

jeg er så redd for at du veldig snart og plutselig skal "knekke sammen" jeg TS... Ut fra det du skriver så virker det som at dette her har gått for langt inn på psyken din allerede.. noe som er helt forstårlig!

Jeg forstår om motivasjonen til å prøve å forbedre ting dør i og med at du har prøvd etter beste evne, men ikke gi opp! Jeg tror det er lurt om du enten kontakter noen høyere opp i systemet (nevnte forlag over her) eller at du takker for deg (men det ville ha vært synd i og med at du elsker jobben din...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler at jeg kjemper en håpløs kamp i dette tilfellet. Håper å få en jobb som er rimelig lik der jeg kan bruke erfaringen min. Jeg har endelig klart å begynne å tenke på at jeg kan ta med meg min kunnskap videre til en plass hvor jeg føler meg mer velkommen.

Takk for at du støttet meg, var redd for at jeg burde takle det bedre enn jeg gjør. Det er stor trøst i å få støtte når det er tungt.

Håper jeg snart kan oppdatere tråden fra en ny arbeidsplass.

Og Nozmonster: Jeg sender deg en stor klem!

Anonym poster: 487ef9ee9d9595aceb562e26c1a814ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Føler at jeg kjemper en håpløs kamp i dette tilfellet. Håper å få en jobb som er rimelig lik der jeg kan bruke erfaringen min. Jeg har endelig klart å begynne å tenke på at jeg kan ta med meg min kunnskap videre til en plass hvor jeg føler meg mer velkommen.

Takk for at du støttet meg, var redd for at jeg burde takle det bedre enn jeg gjør. Det er stor trøst i å få støtte når det er tungt.

Håper jeg snart kan oppdatere tråden fra en ny arbeidsplass.

Og Nozmonster: Jeg sender deg en stor klem!

Anonym poster: 487ef9ee9d9595aceb562e26c1a814ee

Dette er jo sjefens feil, det er kun han/hun som sørget for å skape så dårlig stemning blant mange ansatte, så du må ikke tro at dette er noe du burde takle. Det er sjefen som skal takle alle sine ansatte på samme nivå og være en god leder. Det er åpenbart sjefen som gjør en møkkajobb her, så du må ikke klandre deg selv for å føle slikt nederlag, eller hva jeg skal si. Du elsker jobben din og har prøvd ditt beste for å få det til å fungere. Jeg ser helt tydelig at du fortjener langt bedre og mer rettferdige arbeidsvilkår! Sjefen fortjener ikke å ha slike gode ansatte som deg for å si det sånn...

Jeg håper også at du kan komme med oppløftende oppdateringer snart, om en ny jobb og at du har en bedre psyke :klemmer: Selv om det går litt tid så glemmer jeg ikke denne tråden eller deg TS, så bare oppdater når det er noe å oppdatere eller send meg en PM om du trenger å lufte noen tanker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er IKKE greit at en sjef favoriserer. Dessverre finnes dette flere steder -også der jeg jobber.. Så jeg føler med deg.

Jeg krysser fingrene for at du snart får en ny jobb! :)

Anonym poster: c11d8654f32d9666852eaa93313e8afa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...