AnonymBruker Skrevet 30. mai 2013 #1 Skrevet 30. mai 2013 Hei! Jeg har fått sår i munnvikene og har hatt det siden mandag nå. Føler egentlig at det blir bare verre og verre. Jeg har hatt det bare noen få ganger før, men denne gangen er det ganske ille og det har vart litt lenge. Jeg får ikke til å gape opp engang Hva kan man gjøre med sånt? Jeg har alltid brukt den tannkremen jeg bruker nå (den røde colgate) så kan ikke være det. Kjente det ble verre av lemonade så det skal jeg i alle fall holde meg unna. Men det svir sånn! Noen tips? Anonym poster: f6c5575d90ee740362148db8c7882e28
fruBeist Skrevet 30. mai 2013 #2 Skrevet 30. mai 2013 http://www.apotek1.no/produkter/prolip-3-g-salve-med-propolis-acf-903821p
Sugerøret Skrevet 30. mai 2013 #3 Skrevet 30. mai 2013 lypsyl. Enklere å få tak i og er billigere. Funker flott . Ikke slikk på sårene!
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2013 #5 Skrevet 30. mai 2013 Jeg skjønner det slik at det ikke er væskende blemmer du har (herpes) men faktiske sår? Jeg har selv slitt med sprekker som blir til sår i munnvikene. Det kalles vel angulær cheilitt. Til tider har jeg hatt det i 3 måneder uten at det gror, det er en skikkelig plage. Først og fremst ville jeg startet med å ta et slags vitamintilskudd. Sprekker i munnviken er ofte relatert jern/b-vitamin mangel. I tillegg fikk jeg anbefalt på apoteket å rense med klorhexidin eller lignende og så ha på denne sink kremen http://www.apotek1.n...me-50ml-922878p Jeg pleier å smøre på et lag om kvelden før jeg legger meg. Jeg snakket med legen min om disse sårene og han mente også at hydrocortison kunne hjelpe men det har jeg ikke prøvd da metodene over funker såpass bra for meg. Å smøre på noe mykgjørene slik som lipsyl kan også virke forebyggende for at det sprekker opp igjen. Ligg også unna ting som irriterer slik som sitrusfrukt ol. og prøv og ikke smile for mye
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå