Gå til innhold

Slange i Norge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det lov med slanger i Norge?

Anonym poster: f6f97d5aeff53ff5d2834491e82f2c00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å holde slanger som kjæledyr er ulovlig i Norge. Det eneste stedet hvor slanger er lovlig i Norge, er i dyrehagen.

Anonym poster: 126be434c06574071ebcba59d4c19c91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Sverige da?

Anonym poster: f6f97d5aeff53ff5d2834491e82f2c00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge og Island er de eneste vestlige land med forbud. Årsaken er ifølge lovverket at de ikke hører hjemme i norsk natur. Noe ingen av norske kjæledyr gjør.....

Sannheten er at det er trynefaktor spm er avgjørende. Landbruksministeren skjøt ned forslaget om å legalisere herptiler fra mattilsynet og veterinærene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge og Island er de eneste vestlige land med forbud. Årsaken er ifølge lovverket at de ikke hører hjemme i norsk natur. Noe ingen av norske kjæledyr gjør.....

Sannheten er at det er trynefaktor spm er avgjørende. Landbruksministeren skjøt ned forslaget om å legalisere herptiler fra mattilsynet og veterinærene

Slanger setter ikke pris på menneskelig kontakt, og det er dyreplageri å plassere en slange i et glassbur!

Så det er helt på sin plass at det ikke er lov med slanger som "kjæledyr". Og så slipper vi at det blomstrer opp med at folk tar imot gratis kattunger o.l. for å fôre slangene sine med det.

En jeg snakket med en gang skulle ha kattunger til det formålet (hadde slanger ulovlig). Jeg kjente ham ikke, men skulle gi bort kattunger.

Anonym poster: b0e87f289278d04bc37c69563b8e1d7f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slanger setter ikke pris på menneskelig kontakt, og det er dyreplageri å plassere en slange i et glassbur!

Så det er helt på sin plass at det ikke er lov med slanger som "kjæledyr". Og så slipper vi at det blomstrer opp med at folk tar imot gratis kattunger o.l. for å fôre slangene sine med det.

En jeg snakket med en gang skulle ha kattunger til det formålet (hadde slanger ulovlig). Jeg kjente ham ikke, men skulle gi bort kattunger.

Anonym poster: b0e87f289278d04bc37c69563b8e1d7f

Helt enig med det første du skriver, og til det siste har jeg ikke annet å si enn herregud så fælt :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slanger setter ikke pris på menneskelig kontakt, og det er dyreplageri å plassere en slange i et glassbur!

Så det er helt på sin plass at det ikke er lov med slanger som "kjæledyr". Og så slipper vi at det blomstrer opp med at folk tar imot gratis kattunger o.l. for å fôre slangene sine med det.

En jeg snakket med en gang skulle ha kattunger til det formålet (hadde slanger ulovlig). Jeg kjente ham ikke, men skulle gi bort kattunger.

Anonym poster: b0e87f289278d04bc37c69563b8e1d7f

Slanger dør av det spise kattunger. Det du her skriver er vandrehistorier fra folk uten innsikt som bare vil forby ting de ikke liker. En slange passer mye bedre i et terrarium enn en fugl og hamster passer i et bur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slanger dør av det spise kattunger. Det du her skriver er vandrehistorier fra folk uten innsikt som bare vil forby ting de ikke liker. En slange passer mye bedre i et terrarium enn en fugl og hamster passer i et bur.

Tull. Han jeg snakket med skulle ha kattunge til det formålet ;) Jeg sa nei.

Anonym poster: b0e87f289278d04bc37c69563b8e1d7f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slanger kan så visst trives i et glassbur, og de venner seg til menneskelig kontakt. MEN, buret må være stort nok, ha rett temperatur og mennesket må kunne håndtere den på riktig måte. Samt gi den mat som er lovlig og som er naturlig for den. Frosne rotter, mus og kaniner er fin mat til slanger, når de varmes opp til kroppstemperatur.

Hvis du mener slanger ikke kan trives i bur, hva med fugler? Marsvin? Rotter??? Fisk? Det er mange mange kjæledyr som holdes på små arealer. Men slanger er absolutt ikke de verste, de har ikke noe stort behov for mye aktivitet siden de er vekselvarme. De liker å ligge å varme seg under varmelampen og spiser etter hvor varme de blir/hvor høyt stoffskiftet er. Varmblodige dyr derimot, er jeg mye mer kritisk til å ha i bur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...