Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hallo!

Vi skal to voksne og en 12-åring til Hellas i sommer. Fly til Athen pluss to-tre øyer i tillegg. Men: saken er den; å gå med ryggsekk byr meg imot. Fikk alltid vondt i nakken av å gå med sekk (jepp, forsøkt 'skikkelige' også..), og har derfor ikke eid noenting å bære på ryggen de siste 25 årene, og ingen planer å kjøpe nå. Etter endel timer på nett med øyhoppingrelatert ser jeg altså utfordringen i å reise med koffert av og på ferjer, å gå til overnattingssteder o.l. Ser også for meg karikaturen på rosa britiske ungjenter på høye hæler og hver sin 25 kg koffert opp trange ferjetrapper. Ergo trenger jeg ikke sarkastiske svar.

Mitt spørsmål går til de som evt. har gjort dette eller liknende med koffert: hvordan gikk det?

:)

Anonym poster: 0d8c691ce9a00fefb2edcf55730cadb6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Såvidt jeg husker så hadde jeg og eksen begge kofferter på øyhopping. Det er riktignok 9 år siden... Kommer jo litt an på hvilke øyer du skal på også. Vi ble i alle fall hentet på to av øyene (Naxos og Paros) og det var ikke lange biten å gå. Kan ikke huske at det var noe stress på ferjer heller.

Skrevet (endret)

En god bag som kan brukes som ryggsekk kan jo være et alternativ, jeg ville aldri brukt koffert til en slik tur, har prøvd min del av øyhopping og kunne ikke vært sekken min foruten. Men, det er ikke sånn at man går rundt å bærer på den sekken hele tiden, det er jo som regel bare et lite stykke :)

Det finnes jo bagger og sekker med hjul nå, så det er jo et fint alternativ til kofferten. Osprey har en veldig fin sekk, med hjul! Jeg har fra Osprey, men uten hjul, super sekk :)

Endret av Lumos
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har Osprey-sekk med hjul, og den kan anbefales! Kan fint trilles som en trillebag, men funker flott som ryggsekk når det er mest praktisk.

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for svar!

Flere med koffert-opplevelser på øyhopp? :)

Skrevet

Jeg har vært på øyhopping i Hellas med sekk, og skulle jeg reist igjen hadde jeg valgt en sekk som både kan trilles og has på ryggen. På ryggen fordi det enkelte steder rett og slett ikke er mulig å trille, og det er tungt å bære en koffert over lengre avstander. Trille fordi det er ekstremt varmt i Hellas på sommeren, og en varm sekk på ryggen er ... vel, varm! Det hadde vært perfekt å kunne trille den på de stedene der dette var mulig! Så jeg hadde nok gått for en Osprey eller lignende om jeg skulle reise igjen ;)

• 2 måneder senere...
Skrevet

Hallo! Tenkte jeg bare skulle fortelle hvordan det gikk - med koffert: Helt suverent! :) Og de aller aller fleste vi så på ferjene brukte det samme. Ikke noe mere pes med koffert kontra sekk med av og på båt, bagasjen kommer uansett ikke med deg inn til selve setet men blir stabla i nærheten av der du går på. Og hotelleierne står jo klare på kaia for å kjøre deg til hotellet med bil, og de svipper deg tilbake til havna når du drar videre :)

Vil også nevne at: synes det var god plass på de fleste stedene, selv om vi reiste to siste ukene av juli. God plass på strendene, restauranter med i bestefall halvfullt, rikelig med hotelleiere som står og forsøker å kapre gjester når du kommer av ferja. Altså helt max for oss som turister. Hadde lest på forhånd at turisttrykket kunne være et problem i slutten av juli, men nei. Har andre her hatt samme opplevelse som meg? Har det vært merkbart stilllere i år enn ellers?

Forøvrig en ferieform jeg veldig gjerne gjentar!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...