Gå til innhold

Søknad om AAP, jeg svinner hen...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her ligger jeg, i senga. Sover mest mulig.

Jeg søkte om AAP for 3 mnd siden. Jeg har purra, og purra, og purra på NAV. Hver gang jeg har kontaktet de så har den ikke vært påbegynt, men skal tas umiddelbart. Vel, nå er den i hvert fall sendt forvaltning, og skal være ferdig behandlet innen 3 uker.

Iom at retten på sykepenger gikk ut i april, måtte jeg be jobben min om forskudd på feriepenger. Jeg fikk halvparten, og mesteparten av pengene ble brukt til å betale regninger. Fikk unna det meste, så jeg slipper inkasso og gebyrer.

Jeg har en relativt høy inntekt, men grunnet sykdom kan jeg altså ikke jobbe nå. Men gudene vet at jeg skal tilbake i jobb ved den minste bedring. For dette orker jeg ikke! Alt styret med NAV har slitt på meg. Og nå ligger jeg altså her, uten penger. Uten mat, uten bensin, uten snus ( jepp, jeg snuser, og er avhengig. Dette suger).

Og minst 2 uker til med dette... Når kommer skattepengene forresten? Jeg trenger noe å se frem til. En dato, når det blir slutt på elendigheten, og jeg kan fokusere på å bli frisk. Åååå jeg er så sulten. Jeg orker ikke å forholde meg til dette, sover litt til jeg,,,

Anonym poster: 3efebb1b6af474b67ac5a99621085139

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For noen kommer skattepengene i juni og for noen kommer den i oktober. Hold ut og håp på at dine kommer i juni!

Anonym poster: f6918524167445af09defd209a5d0a4b

AnonymBruker
Skrevet

Du har krav på sosial hjelp denne perioden. Kanskje til og med bostøtte også. Og om AAP-søknaden går igjennom, så får du etterbetalt.

Anonym poster: 21de8f8fc737a47aed5d07aad58a7443

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var hos NAV i går og snakket om nettopp dette. Og hun ramset opp alt av papirarbeid, og jeg bare NEI. Og hun bare: jo, og du må dokumentere alle utgifter! Og jeg bare: nevnte jeg at jeg er syk?? Konklusjonen ble at jeg gikk hjem og la meg. Det var rett før det rekna for meg, med allerede slitte nerver.

Anonym poster: 3efebb1b6af474b67ac5a99621085139

Skrevet

Man skal være bra frisk for å klare å være syk :P

Skrevet

Har du noen som kan hjelpe deg med papirmølla?

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har du ikke spart opp en del penger om du har så god inntekt? Om du ikke har klart å planlegge litt langsiktig (det kan ofte ta tid med AAP og du visste sykepengene var over) er du jo passe dum.

Anonym poster: 996eb6d2230db4d84d6ae394902f9025

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke sååå mye jobb å søke sosial stønad at man skal bli avskrekket. Kontoutskrifter jo bare å printe ut hjemme, strømregning like så, kopi av leiekontrakt og likning kan du ta på Nav om du ikke har kopimaskin. Fort gjort!

Anonym poster: 3f1d26eed6fbec17d348909d6565795f

AnonymBruker
Skrevet

Ikke for å skremme deg, men AAP søknader kan ta jævlig lang tid... min tok feks 10 måneder. Jeg fikk etterbetalt absolutt alt samma etter 10 måneder, men likevel, det var 10 jævlig harde måneder med sosialstøtte, maks harde budsjetter, god støtte fra venner og familie osv, hadde aldri klart meg uten de.

Det var en ufattelig tung periode, NAV rotet til søknaden min og den forsvant i papirmølla, den kom jo frem etterhvert, men det var en tøff periode å vente.

Anonym poster: 3ff6f8acf5e3d9d9dbd2888b22635635

AnonymBruker
Skrevet

Men har du ikke en fastlege som hjalp til med dette da? Da jeg var sykemeldt så var det fastlegen min som hentet frem og fylte ut AAP søknaden som jeg underskrev og sendte NAV i god tid før sykemeldingen gikk ut sånn at man slapp å gå uten penger. Er det ikke det som er vanlig? At man går rett fra sykemelding over på innvilget AAP? Er jeg helt naiv?

Anonym poster: 1e0f1244eeb268f67db3bb98fc2739cd

Gjest Blomst83
Skrevet

Kontakt vedkommende som hjalp deg med søknaden til NAV.Legg bort all den unødvendige bruk av energi,og hold fokus på deg selv og helsa di. Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...