AnonymBruker Skrevet 29. mai 2013 #1 Skrevet 29. mai 2013 Jeg har nettopp startet på minipiller. Har verken brukt p-piller eller minipiller før. Startet 2. menstruasjonsdag, som var på torsdag. I pakningsvedlegget står det at man skal da vente en uke før man har sex. Jeg hadde imidlertid sex i går, altså 6 dager etter jeg begynte på minipillene. Kan det være fare for at jeg kan ha blitt gravid da? Burde jeg ta en angrepille? Kjæresten min sier at de bare skriver 7 dager i pakningsvedlegget, for å ha et tall å sikte mot, og at det er liten sannsynlighet for at jeg har blitt gravid, men hva vet vel han... Hehe Anonym poster: b3a72fe9cd306b329195035068c941c3
Gjest Blubberella Skrevet 29. mai 2013 #2 Skrevet 29. mai 2013 Hvis du ikke ønsker å bli gravid, tar du en angrepille snarest. Så enkelt er det. Hvis du er villig til å ta sjansen på å bli gravid (uansett hvor liten eller stor sjanse det er) trenger du ikke gjøre noe.
Nina002 Skrevet 30. mai 2013 #3 Skrevet 30. mai 2013 Men så tok jeg en angrepille for 2 uker siden, kan vel ikke ta en på nytt nå da? Vil jo bli litt kaos i syklusen min... og blir det ikke mindre effekt av den?
Gjest Allergikeren Skrevet 30. mai 2013 #4 Skrevet 30. mai 2013 Det blir ikke mindre effekt for hver gang du tar angrepillen, nei. Kluss i syklusen er det større sjanse for. Men på den annen side har man jo ikke blødningskontroll på minipilla, slik man har med p-piller. Da får du blødning når kroppen bestemmer det. Jeg hadde kanskje to blødninger i året, mens andre har blødninger stadig vekk. At de skriver syv dager for å ha noe å sikte mot, er tull. Det tar ca en uke å stoppe eggløsningsprosessene, som starter omtrent med en gang du får mensen. Derfor er det slik at oppstart på første mensdag gir full effekt fra dag en, men ikke senere. Med andre ord, hvis en graviditet er krise for dere nå, så tar du en angrepille nå, og så en graviditetstest om et par-tre uker. Hvis ikke er det jo bare å vente og se hva som skjer.
Nina002 Skrevet 30. mai 2013 #5 Skrevet 30. mai 2013 Jeg var innom apoteket nå og spurte. Og da jeg sa at jeg begynte på pillen 2. menstruasjonsdag, sa hun at jeg ikke trengte å bekymre meg angående graviditet. Så får stole på henne...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå