Gå til innhold

Labb-hunden 2013


daemonia

Anbefalte innlegg

http://labbhunden.labb.no/

I utgangspunktet var det en 13 år gammel AmStaff som vant konkurransen og skulle da vært avbildet på forsekkene og fått ett års forbruk av mat i premie. Felleskjøpet og Labb har likevel vurdert det slik at siden AmStaff har vært ulovlig i 7-8 år så ville de ikke bruke bildet av denne hunden.

Burde de ikke informert om at de hadde akkurat det som et kriterie i konkurransen?

Denne hunden er jo lovlig, ettersom den var født, registrert, og voksen før forbudet kom. Burde ikke den da få være avbildet?

Hva tenker dere?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

enig med deg.

Anonym poster: f46bbc096ab34f86de53423d3669e9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at dette hadde vært en gylden anledning for FK å ta et standpunkt i forhold til hundeloven, men at de ikke tør, fordi de er redd for å tape kunder på det. Men så skjønner de ikke at det å diske amstaffen også er et standpunkt, som de potensielt kan tape på. De fleste hundefolk synes hundeloven fungerer dårlig, og det er de som er målgruppa til Labb.

Anonym poster: 91ac10d79e22c40fe9838e77ca65d3c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en følelse av at hunden vant fordi den var en am.staff og ikke fordi den var den peneste/flotteste hunden. At det har vært en massiv kampanje bak dette å velge akkurat denne hunden. Og dette har satt FK i en lei knipe. Rasen er ulovlig selv om akkurat denne hunden er lovlig.

Om loven bør endres eller ikke, er jeg usikker på. Ja det er superflotte hunder, men jeg personlig har sett for mange møkkafolk med slike hunder. Har sett hunder, som ingen andre får se på gata, da de er rene kamphunder. Har også sett rester etter en hundekamp, der en eller annen uskyldig hund var brukt som teaser. Ikke noe hyggelig. Så det er ikke pga rasen i seg selv den er ulovlig, men pga hva slags folk som vil ha slike hunder :( trist og urettferdig for en flott hunderase :(

Anonym poster: 1815ae8a6a7fd677cddc85d6519244dc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg forstår på en måte argumentet til Labb... Men samtidig kjenner jeg også at jeg blir litt irritert. For folk som kun har lært at dette er en farlig hunderase, så vil det jo se ut som det er nettopp det derfor de diskvalifiserte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

er ikke forbudet mot amstaffer ganske rasistisk?

Endret av Herr Heftig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lolita8

Jeg synes det er dårlig å endre reglene når konkurransen er over. Sara var klar vinner, og bør derfor få det de har reklamert med at vinneren skulle få også! Selv om Sara er Amstaff, så er hun like lovlig i Norge som både nummer to og nummer tre, dette er ingen rasekonkurranse, men om å gjøre å velge et individ.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en følelse av at hunden vant fordi den var en am.staff og ikke fordi den var den peneste/flotteste hunden. At det har vært en massiv kampanje bak dette å velge akkurat denne hunden. Og dette har satt FK i en lei knipe. Rasen er ulovlig selv om akkurat denne hunden er lovlig.

Om loven bør endres eller ikke, er jeg usikker på. Ja det er superflotte hunder, men jeg personlig har sett for mange møkkafolk med slike hunder. Har sett hunder, som ingen andre får se på gata, da de er rene kamphunder. Har også sett rester etter en hundekamp, der en eller annen uskyldig hund var brukt som teaser. Ikke noe hyggelig. Så det er ikke pga rasen i seg selv den er ulovlig, men pga hva slags folk som vil ha slike hunder :( trist og urettferdig for en flott hunderase :(

Anonym poster: 1815ae8a6a7fd677cddc85d6519244dc

Helt enig med deg. Hundekamper er grusomt, og jeg kan se for meg hvordan det ser ut etter dette har foregått.

Men de som var interessert i slikt gikk vel i stor grad bort fra å bruke AmStaffen til dette fordi de ikke var "farlige" nok for dem? Det er i hvert fall hva jeg har hørt om miljøet.

Faktisk har jeg sett og opplevd mer farlige Schäfere og andre "uskyldige" terriere enn farlige AmStaffer. Jeg har personlig sett fantastiske eksemplarer av rasen.

Men det finnes selvfølgelig individer av begge typer i alle raser. Det er jeg fullt klar over. Men at dette skal være et fornuftig standpunkt fra FK... Nei, det er bar tull.

Jeg synes det er dårlig å endre reglene når konkurransen er over. Sara var klar vinner, og bør derfor få det de har reklamert med at vinneren skulle få også! Selv om Sara er Amstaff, så er hun like lovlig i Norge som både nummer to og nummer tre, dette er ingen rasekonkurranse, men om å gjøre å velge et individ.

Nettop, det er ikke akkurat BIS-finale på , det her. Det er snakk om hvem folk har stemt frem. Hvilke kriterier de legger til grunn er vanskelig å si, men det er like fullt gjennomsnittlige folk som har stemt og som har valgt hvem de vil se.

Forbudet mot AmStaff er svært upopulært blant mange, og det har selvfølgelig påvirket konkurransen. Men det er da virkelig ikke grunn nok til å diske en soleklar førsteplass mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Lolita8, det er jo et individ som har blitt valgt. Ikke ''hvilken rase er den mest populære''. Jeg tror også at FK bekymrer seg unødvendig. Å ha bilde av Sara, som er folkevalgt, er ikke det samme som å promotere en ulovlig rase. Det er nok langt flere som reagerer på det de har gjort nå, enn folk som hadde reagert på at de lot den faktiske vinneren få premien som er lovet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hundeloven har gjort et merkelig skille når de har gjort noen raser ulovlig. Ja, disse rasene har muligens blitt brukt til hundekamper, men det er ikke verre enn at de som drev med dette enten har ulovlige amstaffer, eller har funnet seg en annen lovlig rase å drive hundekamper med.

Og at FK nå gjør dette, tiltross for at den aktuelle hunden er lovlig i Norge, fremstår svært merkelig for meg. Og argumentet om at man har stemt frem denne hunden av en grunn, synes jeg også er merkelig. Folk med interesse for min rase har også prøvd å skape entusiasme og stemt frem eksemplarer av den rasen. Og det er jo nettopp slik konkurransen var lagt opp. For hvem gidder å gå inn på 500 dueller, og plukke ut den de liker best så mange ganger? Konkurransen får jo ikke vært om hvem som er finest generelt sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er dårlig å endre reglene når konkurransen er over. Sara var klar vinner, og bør derfor få det de har reklamert med at vinneren skulle få også! Selv om Sara er Amstaff, så er hun like lovlig i Norge som både nummer to og nummer tre, dette er ingen rasekonkurranse, men om å gjøre å velge et individ.

De har ikke endret reglene. Vinneren skulle kåres av fagjuryen uansett.

Det hadde sikkert blitt veldig mange avisoppslag om FK hadde godkjent bildet av amstaffen på hundematen også. Tap-tap for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg tror det hele har en politisk agenda. At en kupert amstaff skulle være den hunden som ble "folkevalgt" synes jeg er snodig.

Anonym poster: edf8f381c7d3ca7c8ce12288984cf65c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lolita8

Hadde de skrevet på forhånd at ulovlige hunderaser ikke kom til å bli avbildet hadde det vært helt greit.

Så jo, de har endret reglene med å plutselig nekte Sara og Kjell det de har blitt lovet, som vinner av konkurransen. Sara vant med flest stemmer, Sara er en hund, og det har ikke blitt funnet noe juks. Da har Sara blitt kåret som vinner, og hun skal ha førsteplass. Blir alt for dumt å gi førsteplass til nummer to, når hunden er 100% lovlig i Norge!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror også det har vært en massiv kampanje bak denne vinneren, kanskje har ikke engang avstemmingen foregått korrekt. Det er neppe Norges mest attraktive hund, for å være ærlig, selv om Sara har rikelig med sjarm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror også det har vært en massiv kampanje bak denne vinneren, kanskje har ikke engang avstemmingen foregått korrekt. Det er neppe Norges mest attraktive hund, for å være ærlig, selv om Sara har rikelig med sjarm.

Sånn er det da alltid med sånne avstemninger. Det er de som har best pr-apparat som vinner, se feks lano-ungen og tilsvarende. Er det flere enn 10-20 kandidater er det få som går inn og blar gjennom alle, og stemmer på det de faktisk liker best.

Anonym poster: 91ac10d79e22c40fe9838e77ca65d3c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Det må ha vært en kampanje bak for å stemme på Sara, for en kupert hund er IKKE et pent syn.

Så jeg skjønner at Labb valgte en annen hund. Kuppering er dyreplageri og ikke noe de vil relatere seg til.

Jeg er også enig i at det er mange værre raser en Am.staff. Veldig mange "familiehunder" er farlige pga dårlige eiere og dårlig ihjelavla psyke. Staffer er fine hunder det. Men å kupere den gir den bare et dårligere utseende, som uvitende lar seg skremme av.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har en haug med venner som har stemt på Sara! Både pga rase, fordi de kjenner henne, fordi de liker slike hunder og sikkert tusen andre grunner. Og jo, eier har brukt mye tid for å få stemt fram hunden sin, men det har garantert de andre og! Selv ble jeg "spammet" på flere av gruppene for min rase flere ganger daglig og på veggen, dette ble også delt videre til andre land!

Det er jo lanoungen og alt dette hysteriet bare i hundeform! :-)

TIl info har Sara fått tilbud om forbruk av vom og hunat som trøst, og det er vel strengt tatt en bedre premie ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fleecejakke

Jeg må innrømme at jeg synes eieren er en stor unge som sutrer. Klart de ikke kan ha en ulovlig hunderase på posene, det skjønner da alle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg synes eieren er en stor unge som sutrer. Klart de ikke kan ha en ulovlig hunderase på posene, det skjønner da alle.

Hvor har eiern sutra? Eneste uttalelse jeg har sett fra eier er når aviser o.l har spurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...