Gjest jangu89 Skrevet 29. mai 2013 #1 Skrevet 29. mai 2013 hei! jeg er under utredning hos fastlegen, og har veldig mange rare symptomer. tatt ultralyd hos gynekolog helt fin tatt et flust av blodprøver alle helt fine tatt CT av abdomen helt fin tatt ultralyd av buken tatt MR av hodet kun med minimale endringer i stoff? eller noe men legen sa at det var ikke tegn på sykdom eller svulst symptomene mine er som følger: lydømfintlig lysømfintlig lemus over hele kroppen store skjærene brennende smerter rundt omkring i kroppen konstant stiv nakke sover helt elendig lekker urin nervesmerter rundt i hodet, nakke irritabel og sint irritabel tarm fryser og svetter omhverandre prikker, svir, rar følelse i huden muskelsvak, klarer ikke løfte ising og prikking i ansikt hode, nummen svimmel, båtfølelse indre frost i tilegg er jeg trykkømfintlig på spesielle punker på kroppen er det noen som har det lignende som meg? erfaringer? blitt henvist videre til nevrolog og ØNH spesialist begynner og tenke på fibromyalgi da jeg blir vesentlig værre i kaldt vær, værskifte, temperatur svingninger har går på lyrica mot nervesmerter, men jeg vil jo egentlig bare vite HVORFOR jeg har fått nervesmerter... takknemlig for alle svar:)
Unika Skrevet 29. mai 2013 #2 Skrevet 29. mai 2013 Regner med de har sjekket stoffskifte? Maaaange av de symptomene kan være relatert til stoffskifte.
Gjest TS Skrevet 29. mai 2013 #3 Skrevet 29. mai 2013 japp alle blodprøver som er relevante,så å si alt er sjekket i den retningen..
Gjest TS Skrevet 29. mai 2013 #5 Skrevet 29. mai 2013 ingen mangler på noe heller litt forhøyet b12 nivåer...
Gjest Tina Skrevet 30. mai 2013 #6 Skrevet 30. mai 2013 symptomene mine er som følger: lydømfintlig lysømfintlig lemus over hele kroppen store skjærene brennende smerter rundt omkring i kroppen konstant stiv nakke sover helt elendig lekker urin nervesmerter rundt i hodet, nakke irritabel og sint irritabel tarm fryser og svetter omhverandre prikker, svir, rar følelse i huden muskelsvak, klarer ikke løfte ising og prikking i ansikt hode, nummen svimmel, båtfølelse indre frost i tilegg er jeg trykkømfintlig på spesielle punker på kroppen Disse symptomene hadde jeg også før jeg fikk konstantert høyt stoffskifte. Bortsett fra lekasje av urin og nervesmerter. Tok du TSH, S-Fritt T4 og T3? Jeg hadde som sagt høyt stoffskifte og begynte med en gang på en hestedose med stoffskifte medisiner. Ble bedre nesten umiddelbart. Jeg hadde også lavt D-vitaminlager og tar nå tilskudd. Skal også på MR hode da jeg er redd jeg kanskje har MS slik som min søster nylig har fått diagnose på. Håper du finner ut av dette. Lykke til
Gjest TS Skrevet 30. mai 2013 #7 Skrevet 30. mai 2013 symptomene mine er som følger: lydømfintlig lysømfintlig lemus over hele kroppen store skjærene brennende smerter rundt omkring i kroppen konstant stiv nakke sover helt elendig lekker urin nervesmerter rundt i hodet, nakke irritabel og sint irritabel tarm fryser og svetter omhverandre prikker, svir, rar følelse i huden muskelsvak, klarer ikke løfte ising og prikking i ansikt hode, nummen svimmel, båtfølelse indre frost i tilegg er jeg trykkømfintlig på spesielle punker på kroppen Disse symptomene hadde jeg også før jeg fikk konstantert høyt stoffskifte. Bortsett fra lekasje av urin og nervesmerter. Tok du TSH, S-Fritt T4 og T3? Jeg hadde som sagt høyt stoffskifte og begynte med en gang på en hestedose med stoffskifte medisiner. Ble bedre nesten umiddelbart. Jeg hadde også lavt D-vitaminlager og tar nå tilskudd. Skal også på MR hode da jeg er redd jeg kanskje har MS slik som min søster nylig har fått diagnose på. Håper du finner ut av dette. Lykke til TS her. har tatt TSH og T4 ialfall, fikk beskjed om at det var helt normalt og ingen tegn til verken for høyt eller lavt stoffskifte, har også fått beskjed av legen at nå har jeg gått igjennom omtrent alle blodprøver som er så jeg får ikke flere
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2013 #8 Skrevet 30. mai 2013 Ble blodprøvene tatt ordentlig? Jeg fikk beskjed av spesialist at svært mange prøver blir tatt feil, pga at de ikke blir tatt fastende, eller folk har tatt vitamintilskudd rett opp til prøven blir tatt. Noe av det du lister opp kan og høres ut som bivirkninger av hormonprevensjon.
Gjest TS Skrevet 30. mai 2013 #9 Skrevet 30. mai 2013 ja alle blodprøver er tatt fastende pg jeg går ikke på hermonprevensjon ...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå