Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har vært der og kan fortelle litt?

Priser, severdigheter, shopping, mat - restauranter, hotell?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skuffende by egentlig.. Skikkelig dårlig shopping, noe de hotelansatte selv sa også, de anbefalte heller å dra til Antwerpen for shopping.. Mye gode ølsjapper og sjokoladebutikker der da:) Og ikke minst VAFFELsjapper, himmelsk!

Anonym poster: 6a26e632992043ad4950f2c85455714e

AnonymBruker
Skrevet

antwerpen er også mye mye vakrere!!! ta flyet til brussels flyplass og derfra tar du flybussen til antwerpen, tar en snau time og koster 10 euro, og går hver hele time. stopper rett ved togstasjonen. ikke ta toget fra flyplassen til antwerpen, mye enklere med buss og slipper bytte.

Anonym poster: 2ce0f69d4b7852a187d67cca3770641b

AnonymBruker
Skrevet

Kan også anbefale togtur til Brügge, nydelig by.

Anonym poster: ed7dba489f356f6a15da3c632553946a

Skrevet

Takk for tips og meninger! :)

Ser ut til at vi kun skal være i Brussel - vi blir ganske mange og vanskelig å forflytte alle...

Tips til steder å spise, gå ut, shoppe? :)

Skrevet

Tja, eneste jeg kan komme på av severdigheter i farten er Atomium. Har ikke vært der selv, men en kollega anbefalte det. Og så er jo Manneken Pis en kjent severdighet. Siden sjokolade er det helt store i Belgia, så anbefales også et besøk innom et Chocolaterie der de både lager og selger sjokolade. Liker du tegneserier så kan det også være bryet verdt å ta en tur innom Tintin museet.

Må ellers medgi at Brussel ikke gjorde noe stort inntrykk på meg. Jeg er vanligvis ikke så dårlig på å ta meg fram i fremmede byer, men Brussel synes jeg var direkte rotete. Jeg måtte rett og slett ha bykartet tilgjengelig hele tiden. Pluss for at det går tog fra flyplassen og rett inn til sentralstasjonen.

Skrevet

Takk, Cata :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bodd i nærheten av Brussel, og selv om det ikke er min favorittby (skittent, rotete) så har det sine lyspunkter:

Drikk masse øl eller andre forfriskninger. Det blir en masete by å gå mye rundt i, men det er flott å nyte det fantastiske ølet på utekafé, for eksempel på Grant Place midt i sentrum. Fantastiske bygninger.

Kom dere til Heysel/Atomiumet. Der er det grønt og fint, og åpent og luftig.

Husker det var det store da jeg var 16 og bodde der - de har en stor kino (hva heter det igjen, IMAC? sånn gigantisk storskjerm) og mange andre kinosaler. Og det ligger i det flamske området, så filmene er stort sett ikke dubbet. Der er det en koselig oase med kafeer og slikt - altså rett utenfor kinoen. Så er det noe som heter Minieuropa, eller noe slikt der, jeg har ikke vært der, men det var små kopier av mange kjente europeiske bygg som man kunne rusle og se på. Anbefaler veldig en halv dag i Heyzel. Tror det går trikk dit nå, ca en halv time tar det vel. Men nå er det 20 år siden jeg bodde der, altså...

Det skjer ofte mye spennende på kulturfronten i Brussel. Konserter og slikt. Kan være verdt å sjekke ut!

Shopping gjør man gjerne i Nieuwstraat/Rue Neuve. Der er alle de store kjedebutikkene med mer. Midt i sentrum, lett å finne. Selv om det sikkert finnes mer spennende områder også, med små nisjebutikker.

Anonym poster: ff7475a765d52d28bbd257c4527fdbce

AnonymBruker
Skrevet

Besøk Smurfemuseet ;)

Anonym poster: ed7dba489f356f6a15da3c632553946a

• 4 måneder senere...
Skrevet

Er ingenting åpent på søndager?

Skrevet

Er ingenting åpent på søndager?

Nei, det var helt dødt i byen den søndagen vi var der. Eneste som var åpent var restauranter og puber.

Anonymous poster hash: 6a26e...14e

Skrevet (endret)

Dytter denne tråden jeg, da jeg reiser til Brussel på mandag :) Hvilke steder anbefales når det kommer til Moules frites, belgiske vafler og sjokolade? Og har dere noen tips til gode utesteder?

Endret av Fashionistaen
Skrevet

Jeg reiser til Brussel neste torsdag og blir til søndag.

Siden butikkene ikke er åpne på søndag så skal vi ta tog til Brugge. Det er visstnok en fantastisk middelalderby som alle anbefaler. Tar ca 1 time med tog.

Hvis man vil ha blåskjell og pommes frites så har jeg lest at Chez Leon skal være bra, populær og billig. Er litt usikker på om det er et slags "fast food"-sted, men kan være verdt å sjekke ut. Restauranten ligger i rue De Bouchers 18.

Skrevet (endret)

H

Endret av Fashionistaen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...