AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #21 Skrevet 13. juni 2013 Spiller ingen rolle, uansvarlig av ts uansett. Er det uansvarlig å avlive en hund som lider? Anonymous poster hash: 6f6f5...8e9
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #22 Skrevet 13. juni 2013 Da burde du skaffet deg en større buffer ver du. Barn og dyr er dyrt, ikke bare noe man skaffer seg uten å ha kontroll på liv og økonomi. Ja jeg har barn, men jeg snakket om hunden din, ikke tillegg meg meninger jeg ikke har. Du har ikke tatt fine firhåndsregler her med å ha nok midler når du har dyr og barn. Ta konsekvensen av det. Større buffer?! Hahaha, vi hadde en buffer på 600 000! Men hjelpemidler og medisiner osv til sønnen vår kommer til å komme på langt mer! Hva mener du at jeg skal gjøre? Enten så må jeg da la sønnen min lide, og la hunden lide eller så må jeg avlive hunden og kanskje la sønnen min lide litt mindre på daglig basis! Hva ville du valgt?Anonymous poster hash: 04977...84b 3
FantasDick Skrevet 13. juni 2013 #23 Skrevet 13. juni 2013 Kalinka85 --- TS; ta kontakt med veterinæren deres, han/hun vet jo om situasjonen med hunden og vil nok være forståelsesfull - dessuten trenger du ingen "god grunn" for å ønske avliving. Jeg synes dere gjør det rette i denne situasjonen.
Sophie-Ann Skrevet 13. juni 2013 #24 Skrevet 13. juni 2013 Tråden er ryddet for ufine innlegg Sophie-Ann, mod 1
Gjest Sirah Skrevet 13. juni 2013 #25 Skrevet 13. juni 2013 I alle dager! Vanligvis er jeg imot å avlive dyr jeg også, men her syntes jeg da absolutt ikke at TS tar et forhastet valg! Hunden er syk, det er ingen garanti for at en svindyr operasjon vil hjelpe den og den vil være avhengig av medisiner for resten av livet. Forsikringen dekker heller ikke operasjon eller behandling. Det skulle vært flere dyreeiere som deg TS! Som faktisk klarer å ta et fornuftig valg selv om det er mye følelser inne i bildet! Stor klem til deg TS! Skjønner at dette er vondt...
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #26 Skrevet 13. juni 2013 Så tankeløst ! Dette burde du tenkt på da hunden var valp, ts, å forsikre den! Men neida, istedet for å bruke et par 100-lapper i mnd på å forsikre den, så er det heller bare å avlive? Når man skaffer seg hund har man et ansvar. Et ansvar for å sørge for hundens ve og vel. Du burde tenkt på sykdom og fikset forsikring, eller skaffet deg en bufferkonto til uforutsatte utgifter! Synes det er helt forkastelig å avlive en så ung hund som i teorien kunne blitt frisk etter operasjon, bare fordi dere ikke "får endene til å møtes"! Skam deg ts. Dette har du kun deg selv å takke for. Man skal ha økonomi til å ha hund. Har du ikke forsikret den, er du i mine øyne en meget uansvarlig hundeeier og burde ikke få lov å skaffe deg hund igjen. Nei, jeg hetser deg ikke, jeg sier bare hva jeg mener om deg og ditt dyrehold! Stakkars hunden din! Edit: Skrivefeil For et tankeløst innlegg av deg. Fy!! Du er ufin og dømmende. Skam deg selv. Anonymous poster hash: bd477...b64 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #27 Skrevet 13. juni 2013 TS, Ikke ta deg nær av en anonym hetser. Du har min fulle medfølelse. Jeg ser at dere har holdt ut, søkt etter andre løsninger, håpet at det skulle gå bra men at du nå ser deg nødt til å ta grep for alle sin skyld, og ikke minst hunden. Dette var jo overhode ikke valget du ønsket å stå i og dette må være veldig leit og sårt for deg. Du har min fulle respekt for å ta riktig grep. Ingen har lyst til å ta livet av sin kjære hund, men noen ganger så er det dessverre eneste riktige løsning. Jeg måtte avlive min 13-år gamle hund i fjor, det var så vondt at jeg trodde hjertet skulle sprenges og jeg er fremdeles ikke over sorgen, om jeg noensinne... Jeg vet hvor tung veien til dyrlegen er å gå og i ditt tilfelle må det være ekstra tungt. Det står respekt av det du har prøvd og at du nå må gjøre noe av det vondeste med å være hunde-eier, så tidlig, for hundens beste. Anonymous poster hash: ec46d...6d4 1
Gjest Belle Gunnes Skrevet 13. juni 2013 #28 Skrevet 13. juni 2013 Huff så trist Men som andre sier; ring veterinæren. Hør med de om de kan komme hjem til dere om dere ønsker dette også. Vi valgte å avlive pusen hjemme i egen stue, siden hun ikke likte å reise. Det gikk veldig rolig for seg. Hunden ble avlivet ute på en eng med yndlingsballen i munnen. Hun kjente veterinæren som en god venn, og de lekte sammen og så fikk hun sprøytene. Jeg ville ikke at dyrene mine skulle føle noe frykt underveis.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #29 Skrevet 13. juni 2013 Det er ikke alltid penger det står på, noen ganger handler det også om at hunden lider av å fortsette livet. Anonymous poster hash: 6f6f5...8e9 Min hund opertert begge ørene da han var ca 4 år, Er nå snart 12 og har hatt noen fine år etterpå. Jeg hadde aldri avlivd en så ung hund uten å ha gjort alt som står i min makt for å få ham frisk først. Har også barn med astma og allergi, men hunden er et familiemedlem og høyt skattet av oss alle. Anonymous poster hash: 4e8e1...9ad 1
Elanore Skrevet 13. juni 2013 #30 Skrevet 13. juni 2013 Jeg skjønner deg, TS. Si det som det er; hunden er syk og du vil ikke at han skal lide. Er veldig trist å høre at han har blitt syk, og jeg håper at du klarer å gjennomføre dette på best mulig måte for dere begge. Til dere andre... Dere vet ikke om hunden får det vondt etterpå eller ikke, og dere vet ikke hvor vondt hunden kan ha det nå. La dette være opp til TS. Det er ikke akkurat slik at TS har tenkt til å avlive en hund som er frisk og rask, så fokuser heller på de som gjør det fordi "de er lei av hunden"... TS har det garantert vondt nok uten deres "hjelp". 1
rox Skrevet 13. juni 2013 #31 Skrevet 13. juni 2013 Så tankeløst ! Dette burde du tenkt på da hunden var valp, ts, å forsikre den! Men neida, istedet for å bruke et par 100-lapper i mnd på å forsikre den, så er det heller bare å avlive? Når man skaffer seg hund har man et ansvar. Et ansvar for å sørge for hundens ve og vel. Du burde tenkt på sykdom og fikset forsikring, eller skaffet deg en bufferkonto til uforutsatte utgifter! Synes det er helt forkastelig å avlive en så ung hund som i teorien kunne blitt frisk etter operasjon, bare fordi dere ikke "får endene til å møtes"! Skam deg ts. Dette har du kun deg selv å takke for. Man skal ha økonomi til å ha hund. Har du ikke forsikret den, er du i mine øyne en meget uansvarlig hundeeier og burde ikke få lov å skaffe deg hund igjen. Nei, jeg hetser deg ikke, jeg sier bare hva jeg mener om deg og ditt dyrehold! Stakkars hunden din! Edit: Skrivefeil Å herregud, er dette trolling? Et dyr lider ikke om det blir avlivet - og her, i dette tilfellet, vil det spare hunden (og familien) for unødvendige lidelser. Hvordan kan du sette livet til hunden opp mot sønnen deres sin helse?? MAKAN.
MockingJay Skrevet 13. juni 2013 #32 Skrevet 13. juni 2013 Nå ble jeg lei meg for at jeg ikke tilfeldigvis var rik og kunne sende ts penger til hunden:( Vi brukte engang 20 000kr på vår hund, den hadde et skikkelig komplisert brudd i flere plasser i beinet etter en påkjørsel. Da trodde jeg at vi måtte avlive, siden operasjon var så sinnsykt dyr og fordi det ikke var sikkert det gikk uansett. Vi la ut en av bilene for salg i et siste forsøk og jommen ble den ikke solgt på dagen :D Opprasjon var vellykket og nå løper han rundt med en 10 cm lang titanplate i foten:) Vil bare si at det er godt mulig det går bra selv om det er risky. Ellers ville jo ikke vetrinærene ha forsøkt engang. Dere trenger ikke være så drastisk at dere selger en bil ts, men for oss var det verd det. Kjøpte meg bare en litt billigere bil etterpå Alle historier er forskjellige, og jeg skulle ønske jeg kunne hjulpet deg ts <3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2013 #33 Skrevet 13. juni 2013 Takk for svar dette er helt grusomt for oss alle sammen, spesielt for sønnen vår som har vokst opp med og vært bestevenn med hunden i alle år! Vi har prøvd alle utveier. Hadde vi hatt penger til operasjon så hadde vi ikke nølt et sekund! Men med en syk sønn, sykemeldt meg og en samboer som nettopp mistet jobben så vet vi ikke hvor vi skal ta pengene fra vi har prøvd å se det an en liten stund nå, men guttungen blir bare verre av å være i nærheten av hunden og det er ikke noe snilt av oss å måtte holde den på et annet rom. Anonymous poster hash: 04977...84b 1
Gjest HappyWaffle Skrevet 13. juni 2013 #34 Skrevet 13. juni 2013 noen av inleggene her er jo direkte ufine! du har jo skrivd at dere har gjort alt i deres makt for å redde hunden, men så klart så velger man å hjelpe barnet sitt hvis man faktisk må ta det valget! blir rett og slett irritert på noen av dere her inne som kan komme å påstå at hun er en dårlig hundeeier. jeg ville gjort det samme om jeg også satt med kronisk sykt barn og hunden kostet så mye at det går ut over barnet. å dere skriver jo at dere har prøvd å omplassere den osv. så syns absolutt ikke dere fortjener refs som hundeeiere <3 bare en kjempestor fordi det der er så tungt at ingen burde gå igjennom det :frown: håper dere kommer dere igjennom det! alltid like vondt å miste et dyr man elsker :/
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå