Gå til innhold

Soleksem?

Fremhevede innlegg

Gjest Lolita8
Skrevet

Ja, jeg har aldri vært plaget, så jeg må spørre her.

Har vært ute i sola i hele dag, og så nå nylig at jeg har noen flotte prikker(ligner på røde små fregner) på leggene, og et par på lårene.

Kan dette være soleksem, og hva kan jeg gjøre med det eventuelt?

Det klør ikke eller noe sånt, men det har ikke vært der før, så jeg blir litt skeptisk, i og med at jeg ikke vil forverre det noe særlig heller.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Garantert ikke soleksem, da hadde du ikke vært i tvil for det klør noe helt forjævlig. Pluss at det danner seg kviselignende blemmer - ikke prikker som ligner på fregner.

Det som du beskriver høres ut som noe jeg også får når jeg er i sola eller blir varm av f.eks. trening, bare små blodutredelser i huden og de forsvinner av seg selv. Men om du er usikker spør legen din.

Anonym poster: 06158d0b328a7a716d0992fae219e9b4

Gjest avocadoen
Skrevet

Jeg har soleksem (legen så det for noen år siden da jeg skulle ta blodprøve, så jeg vet at jeg har det) og det er ikke blemmer, for de er jo ikke fylt med noe. Men man kan kjenne dem med fingrene som klumper. Det klør også litt, men er mest vondt.

Men soleksem er ikke noe man kan gjøre noe med og det går over på noen få dager.

Gjest Lolita8
Skrevet

Tusen takk, AB! :-) Da vet jeg ihvertfall at det ikke er soleksem :-)

Gjest Lolita8
Skrevet

Jeg har soleksem (legen så det for noen år siden da jeg skulle ta blodprøve, så jeg vet at jeg har det) og det er ikke blemmer, for de er jo ikke fylt med noe. Men man kan kjenne dem med fingrene som klumper. Det klør også litt, men er mest vondt.

Men soleksem er ikke noe man kan gjøre noe med og det går over på noen få dager.

Okei, jeg kjenner ingenting unormalt når jeg stryker over huden ihvertfall:-) og jeg kjenner ingenting til dem, hadde jeg ikke sett det hadde jeg ikke vist at det var der!

AnonymBruker
Skrevet

Prigmentflekker? Men de er jo som regel ikke røde, men brune/mørkere i forhold til huden..

Anonym poster: 5d2ac50446949581b4414050dd0d0c1c

Gjest Lolita8
Skrevet

Dette er.... Vel, det er et lite området oppå leggen, men en del fregnelignende, røde flekker. Tror da ikke det er pigmentflekker?

Skrevet

Nei det er ikke pigmentflekker, er sikkert sprengte blodkar i huden :) Helt ufarlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...