AnonymBruker Skrevet 29. mai 2013 #1 Skrevet 29. mai 2013 Var nettopp ute for å handle meg nye klær, noe jeg alltid prøver å unngå. Jeg fikk helt angst, var ute igjen etter 20 min. Var på gråten i bilen og lot meg selv gråte når jeg kom hjem. Sløste vekk nesten en time med kjøring fram og tilbake. Jeg hater å handle klær, men jeg skal snart i bryllup og da kan jeg ikke komme i dongribukse.. Jeg sier til folk at jeg ikke bryr meg om klær for å unngå å kjøpe nye. Det går greit å dille etter andre på shoppingtur, men når jeg skal ha noe selv kjenner jeg stressnivået gå helt til tops og kjenner at jeg er i ferd med å bryte sammen... Dette er veldig flaut.. Noen som har peiling på hvilke merker som varer lenge uten å bli ødelagt? Klær jeg bestiller på nettet ender opp med å ikke å passe, og derfor heller ikke bli brukt... Anonym poster: 7554650a635f00cba8b061379b970f13
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2013 #2 Skrevet 29. mai 2013 Skaff deg bunad. Den kan du gå med i bryllup, dåp og konfirmasjon og du trenger ikke kjøpe nytt med jevne mellomrom. Anonym poster: eb94ef30371f90e69bee7edf447dafb8 1
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2013 #3 Skrevet 29. mai 2013 Har du "Beyoncesyndromet"? Du står i prøverommet og håper at kjolen skal få deg til å se ut som henne, og når den ikke gjør det så MÅ årsaken være at du er det feiteste styggeste kvinnfolket på kloden? Du vet, problemet blir ikke borte selv om du sitter bak mørke gardiner iført en svart søppelsekk resten av livet. Du er deg, og det må du lære deg å godta. Akkurat slik resten av verden godtar at du er deg. Vanskelig å gi råd om mote når du ikke sier noe om alder, høyde, vekt, fasong osv. Personlig har jeg enorm nytte av å styre unna de verste kjedebutikkene. Og bruke betjeningen aktivt, noen av dem er skikkelig dyktige på å hente frem mine peneste atributter i tøyet de selger. Ellers går det an å leie en bunad da. Alle ser ut som budeier i bunad, det er lov.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2013 #4 Skrevet 29. mai 2013 TS her: Har tenkt på bunad, men bryllupet er i juli... Er forresten 22 år og har "pæreform" :-p korte tykke bein, stor rumpe og en lang tynn overkropp... Tror nok jeg kan ha det beyoncesyndromet du snakket om, men får også mange av de samme angstfølesene når det er mange fremmede folk rundt meg... Anonym poster: 7554650a635f00cba8b061379b970f13
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2013 #5 Skrevet 29. mai 2013 Ok. Her er hva du kan gjøre: ring til f.eks B-young (synes de har mange fine klær der). Forklar damen i butikken hva du ønsker, ha målene dine klare. Spør om de har en passende kjole for bryllup, og få ei venninne til å hente kjolen som du selvsagt deponerer på. Lykke til! Kos deg i bryllupet! Anonym poster: 0f45f03be69a754206fcc07c36cf9780
Neket Skrevet 29. mai 2013 #6 Skrevet 29. mai 2013 Hva med å få noen av du dilter etter på shoppingtur til å hjelpe deg, sammen med betjeningen? 1
Lille Solstråle Skrevet 29. mai 2013 #7 Skrevet 29. mai 2013 Enig med Blånd. Hva med å få en venninne til å være med å hjelpe deg. Jeg klarer IKKE shoppe klær alene. Da blir jeg alltid for usikker på meg selv.
Samaysa Skrevet 29. mai 2013 #8 Skrevet 29. mai 2013 Girlswithcurves er bloggen for deg Denne dama har likedan kropp som du beskriver. Slik du beskriver din kropp, tror jeg at du vil se veldig fin ut i en kjole som er stram over puppene, og som går inn i hoftene. http://darlingmagazine.org/how-to-dress-for-a-bridal-shower/girl-with-curves-dress/ http://largeclothing.blogspot.no/2012/07/large-clothing-style-top-10-of-girl.html
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2013 #9 Skrevet 29. mai 2013 Kanskje litt vanskelig nå pga leveringstid, men et tips til senere. Sett av god tid, test forskjellige klær foran speilet og studér deg selv. Jeg synes disse buksene er veldig fine, men kler JEG de? Ser det bedre ut om jeg trekker toppen litt ned? Belte? Bruk god tid til å bli kjent med kroppen DIN og hva DU kler. Om du blir stresset så slutter du. Da kan du heller prøve en annen gang. Det er viktig å være uthvilt og ikke bli forstyrret, eventuelt kun av folk som er ærlige. Når du har funnet ut av hvilke snitt og farver du kler bruker du et målebånd og tar mål. Så kan du handle på nett. De aller fleste nettbutikker lar deg finne riktig størrelse ved hjelp av mål. Om noen plagg alikevel ikke skulle passe like godt kan du hos veldig mange bare returnere plaggene. Så slipper du hele den flaue greia i butikken når man leverer tilbake klær "Hvorfor vil du levere tilbake?". Anonym poster: d079294e0f74969bc45719b09fd423f0
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2013 #10 Skrevet 30. mai 2013 Girlswithcurves er bloggen for deg Denne dama har likedan kropp som du beskriver. Slik du beskriver din kropp, tror jeg at du vil se veldig fin ut i en kjole som er stram over puppene, og som går inn i hoftene. http://darlingmagazi...h-curves-dress/ http://largeclothing...10-of-girl.html Helt enig! Den var rett og slett helt nyyyydelig! Og se på Adele.. herregud for en skjønnhet. "Beyoncesyndromet" opptrer ikke bare i prøverommet, det gjelder også i forsamlinger eller andre situasjoner. Og handler om at man ikke liker seg selv fordi man ikke ser ut som Beyonce. Og at man går seriøst rundt og innbilder seg at alle andre OGSÅ hater deg fordi man ikke ser ut som henne... Det er strengt tatt et smule navlebeskuende tankesett. Å forlange av verden at den skal bry seg med hvilke fasong rumpa di har... når rumpa di er helt normal og akkurat slik den skal være for deg.. Men selvfølgelig, unge kvinner.. Jeg tror det er dette fenomenet kvinner på 40 pluss mener når de sier at de er mer fornøyde med seg selv nå, (som 45) enn når de var 22, og at de aldri vil tilbake. For da har et par tre barnefødsler, noen skillsmisser, kreft i familie/venneflokk osv gitt et litt større perspektiv. Dessuten, folk blir mer og mer like hverandre ettersom de blir eldre. Ingen er spart for grå hår og cellulitter. Og det spiller null rolle heller. Man er 22 år og planlegger å bruke de neste 20 årene som strengt tatt er de beste i livet, med å surmule og være nevrotisk fordi man ikke er en annen enn seg selv. Fasinerende. (Ja jeg er over førti og ja jeg har kjent på alle disse tingene og grått i prøverommet selv) Når jeg ser bilder av meg selv som 22 nå.. Så FATTER jeg ikke hva jeg surka over. Jeg ser ut som en million dollar! Og da velger jeg å ta med meg den følelsen, for jeg vet jeg kommer til å sitte som 80 åring og se på bilder av meg som 40, og tenke akkurat det samme! Det folk husker av deg etter festen er helt andre ting enn det du selv tror. http://www.hipsandcu...-size-lingerie/ Husk skikkelig undertøy, riktig størrelse som støtter der det skal. Viktig. Og bruk strømper, ikke strømpebukse (det gjør virkelig noe for selvfølelsen) https://www.google.n...iw=1344&bih=625 ikke få herlige kjoler som passer for nydelige formfulle kvinner. Og skaff deg andre forbilder enn Beyonce. Slutt å se på stilen til magre høner. Sjekk ut damer med mer fasong som har fått det til, det er flere enn Adele. https://www.google.n...iw=1344&bih=625 Bør de skamme seg? Neppe...
Yesterday Skrevet 30. mai 2013 #11 Skrevet 30. mai 2013 (endret) Få en av dine beste venninner til å bli med deg, ei du stoler på og føler deg trygg sammen med. Kanskje avtal på forhånd hvilken/hvilke butikker dere skal i og kun gå i noen ekstra hvis du vil. Og dra først til den dere trur du mest sannsynlig finner en kjole i. Og dra på et tidspunkt hvor det er mindre folk der, som f.eks rett etter åpning eller rett før stenging, og ikke på en lørdag. Planlegge litt rett og slett Endret 30. mai 2013 av Yesterday
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2013 #12 Skrevet 30. mai 2013 Har du "Beyoncesyndromet"? Du står i prøverommet og håper at kjolen skal få deg til å se ut som henne, og når den ikke gjør det så MÅ årsaken være at du er det feiteste styggeste kvinnfolket på kloden? Du vet, problemet blir ikke borte selv om du sitter bak mørke gardiner iført en svart søppelsekk resten av livet. Du er deg, og det må du lære deg å godta. Akkurat slik resten av verden godtar at du er deg. Vanskelig å gi råd om mote når du ikke sier noe om alder, høyde, vekt, fasong osv. Personlig har jeg enorm nytte av å styre unna de verste kjedebutikkene. Og bruke betjeningen aktivt, noen av dem er skikkelig dyktige på å hente frem mine peneste atributter i tøyet de selger. Ellers går det an å leie en bunad da. Alle ser ut som budeier i bunad, det er lov. Tror dette handler om angsten hun føler og ikke at hun trenger moteråd?? TS, er det ingen som kan bli med deg å handle? Anonym poster: f046e9ccd80dab1579d731fb2fe7031d 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2013 #13 Skrevet 30. mai 2013 Tror dette handler om angsten hun føler og ikke at hun trenger moteråd?? TS, er det ingen som kan bli med deg å handle? Anonym poster: f046e9ccd80dab1579d731fb2fe7031d Jeg tolker at spørsmålet handler om begge deler. At det er komplekser for kroppen og ingen kunnskap om klær som utløser "angsten". Derfor er det ikke dumt å vise at man faktisk ikke er stygg selv om man ikke har en modellkropp. Anonym poster: 50df2f72fe3e5a94c4a053ca81937ac7 1
Yesterday Skrevet 30. mai 2013 #14 Skrevet 30. mai 2013 (endret) Tror dette handler om angsten hun føler og ikke at hun trenger moteråd?? TS, er det ingen som kan bli med deg å handle? Anonym poster: f046e9ccd80dab1579d731fb2fe7031d Enig med du! Jeg liker heller ikke kroppen min (men hvem er egentlig fornøyd med kroppen sin?) og liker ikke mye folk på kjøpesenteret, men jeg blir bare sliten, får ikke angst. Men sleit før med mye angst, shoppet ca aldri og brukte de samme klærne i flere år, måtte ha mamma (jeg var i tenårene) eller ei venninne med meg. Selv drar jeg nå på kjøpsenter stort sett når jeg vet at det er lite folk der, er mye mer behagelig edit: jeg dro altså med mamma eller ei venninne når de tvang meg. Endret 30. mai 2013 av Yesterday
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2013 #15 Skrevet 30. mai 2013 Det er mye bedre å dra på senteret et par timer før stengetid i ukedagene enn f eks på lørdag formiddag Hadde en lignende tur for ikke så lenge siden, men det handler mer om misnøye med kroppen. Fant ikke en damn shit som så bra ut, som jeg ikke så feit ut i, som ikke var for liten eller stor... Sukk... Jaja. Prøver igjen en annen gang TS, ta med deg noen du om du får angst så er det ikke farlig. Man kan gå ut litt og lufte seg. Men ikke la angsten styre. Det er ubehagelig, og det anbefales jo at man oppsøker de situasjonene som utløser den. Tørre å kjenne på den. I sitt eget tempo så klart.. Anonym poster: f046e9ccd80dab1579d731fb2fe7031d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå