Gjest Skogkar Skrevet 30. mai 2013 #41 Skrevet 30. mai 2013 Tull. Den der naive norge driten var det mest idiotiske jeg har sett i mitt liv! Han var på Holmlia, i et område som omfatter Holmlia sentrum og omegen, på Holmlia senter er det så og si bare kommunale boliger, og folk som er narkiser,alkiser og rundt der omkring. Holmlia er stort, større enn det der. Han viste ikke at vi har vår egen gård, lekeplasser på hvert tun, ungdomsskoler,barnehager og barneskoler. Mc senter nær vår egen strand Hvervenbukta. Mennesker som har bodd her siden 80 tallet og som er helt normale folk. Nei han viste bare triste Holmlia senter som er en stygg miks av betongblokker. Og han ble ikke truet av en pakistansk familie, det var en kurdisk,og jeg tror ikke akkurat så mye på at han ble truet med kneskålknusing....Uansett så har man vel fått høre slike ting før fra etnisk norske naboer, eller man får ikke høre det da, man finner bare kått mishandlet og drept på trappen dagen derpå....... Jada, det er nok et lite problem. Ikke alt er idyll, men da må folk gjøre noe med det, og med folk snakker jeg om "de"som styrer. Gi ungdommen et tilbud så de ikke vandrer rundt eller drar til sentrum. Ikke ha politi som "bare skal sjekke"dem når de vandrer i nærområdet. Samtidig må man se på problemet mellom div etniske grupper som feks Eritrere som misliker somaliere, eller arabere som misliker svarte. Finnes nok en god del vietnamesere som ikke liker sri lankere og. Stirr deg gjerne blind om du vil. Poenget er at folkegrupper med samme etniske tilhørighet og kultur trekker sammen. Noen få er åpne og tolerante mennesker som søker ut, men det vil alltid gjelde mindretallet. Intoleransen og gruppetilhørigheten forsterkes når svært mange plasseres eller bosetter seg på samme plass (noe de selvsagt vil gjøre). "Bråkere", dominerende og lite respektfulle kulturer som krever spesialbehandling og respekt, men som ikke vil gi noen respekt tilbake presser stillferdige og rolige nordmenn vekk fra disse stedene. Jada..du finner sikkert noen Ronnyer på Holmlia, og du finner noen Frøydiser som liker kunst og håndtverk, og man finner fortsatt noen helt normale norske barnefamilier. Poenget mitt, som du ikke kommer unna er at etniske nordmenn flytter vekk fra Holmlia i stor stil. Holmlia runder 50% innvandrere i sommer. For fem år siden var det 35%. Grunnen til den store veksten er ikke BARE at så mange innvandrere flytter dit, men at så mange nordmenn flytter vekk. Jeg forstår at du trives og ikke opplever det som dårlig. Det er flott for deg. Men du kan ikke ta dine egne personlige erfaringer og bruke som argumenter. Som du selv sier, Søndre Nordstrand er stort. 1
Alina X Skrevet 30. mai 2013 #42 Skrevet 30. mai 2013 Stirr deg gjerne blind om du vil. Poenget er at folkegrupper med samme etniske tilhørighet og kultur trekker sammen. Noen få er åpne og tolerante mennesker som søker ut, men det vil alltid gjelde mindretallet. Intoleransen og gruppetilhørigheten forsterkes når svært mange plasseres eller bosetter seg på samme plass (noe de selvsagt vil gjøre). "Bråkere", dominerende og lite respektfulle kulturer som krever spesialbehandling og respekt, men som ikke vil gi noen respekt tilbake presser stillferdige og rolige nordmenn vekk fra disse stedene. Jada..du finner sikkert noen Ronnyer på Holmlia, og du finner noen Frøydiser som liker kunst og håndtverk, og man finner fortsatt noen helt normale norske barnefamilier. Poenget mitt, som du ikke kommer unna er at etniske nordmenn flytter vekk fra Holmlia i stor stil. Holmlia runder 50% innvandrere i sommer. For fem år siden var det 35%. Grunnen til den store veksten er ikke BARE at så mange innvandrere flytter dit, men at så mange nordmenn flytter vekk. Jeg forstår at du trives og ikke opplever det som dårlig. Det er flott for deg. Men du kan ikke ta dine egne personlige erfaringer og bruke som argumenter. Som du selv sier, Søndre Nordstrand er stort. Det er ikke mange som flytter fra Holmlia, det er derimot mange norske barnefamilier som flytter til Holmlia. Mange har flyttet også pga veldig høye fellesgjeld/kostander pga styrene i enkelte borettslag ikke klarer jobben sin.De brukte masse penger på noe sånn kabelgreier og beboerne satt med regning, de lagde fellesplass med grill, beboerne fikk regning, samt også regning fordi mange av blokkene var oppført i hui og hast og er ikke helt i ok stand, mye problemer med vannskader på vinteren(dette gjelder det området jeg bodde i) Det er verre med feks Stovner,Smestua,Furuset og Romsås enn Holmlia,Mortensrud,Skullerud og Tveita.
Gjest Skogkar Skrevet 30. mai 2013 #43 Skrevet 30. mai 2013 Mmmmm....mulig det stemmer, men da må man igjen se på hvem som har skylden. Hvem er det som har gjort det slik at "de"kan se hva de vil, imens "vi"ikke tør å si ifra?Er det pga stempel om rasisme?Hva skjer hvis en pakkis sier til en norsk "mora di er en gris" og han sier "morra di er like hårete som faren din", hvem er det som får kjeft?Jo, den norske. Og hvorfor har det blitt slik? Det er jo folk som redde for å bli kalt rasister hvis de tar igjen. Jeg ble kalt hvit hore en gang, jeg svarte med fuck deg pakkisjævel...nå var hun visst marokkansk da, men da sa jeg bare sharmota...(hore)...hehe:) Ingen som kan kalle meg rasist av den grunn, og jeg hadde IKKE godtatt noen beskyldning om rasisme fra noen. Nå pleier jeg ikke å si pakkis da, bortsett fra noen ganger, har sagt "pakkissjappe"til grønnsaksbutikker, men det er slik jeg alltid har sagt det:) Ja, nordmenn er generelt feige. Jeg har innvandrervenner (dog født i norge) som er veldig glad for at jeg sier ting som jeg mener de er. Er det noe de ikke kan fordra så er det å diskutere med rompeslikkende sosialister på fest som bare snakker om hvor flott allting er. Kompisen min "fra" Marokko himler alltid med øynene til meg når han blir stående å snakke med disse. Alltid morsomt å se reaksjonen deres når jeg kommer med noe litt overdrevent FRP-snakk til ham. Øynene ramler jo ut hos disse Han elsker det. Men vi må forholde oss til det fundamentale i innvandringsdebatten. Den er langt forbi "du er rasist" - "nei det er jeg ikke". Den handler om hvorfor vi har kulturer og etnisitet i utgangspunktet. Hvorfor finnes det tusenvis av forskjellige kulturer? Jo, det er fordi menneskegrupper alltid har hatt et behov for gruppetilhøriget, noe som definerer oss - og dem. Dette er ikke rasisme, men menneskets natur. Vi er ikke skapt for å leve i kjempesamfunn som i dag. Mennesker er i evolusjonsbiologien "ulver". Vi er individualister i hjertet som trives i små grupper. Idiellt sett noen få hundre personer. Disse noen hundre personene er viktig at kommer overrens. Vi har allerede, uansett innvandring eller ikke, et gedigent problem, spesielt i byene, med at vi må forholde oss til så mange ukjente ansikter. Om vi også skal forholde oss til ukjente kulturer hele tiden - under tvang, så skjærer det seg for oss. Jeg bare påpeker det som skjer og vil skje. Ser du noen eksempler på land hvor integreringer fungerer bra? Nei. Frankrike=ghettoer. England=ghettoer. Danmark=ghettoer. Nederland og Belgia det samme. Sverige=ghettoer, og i Norge så nærmer vi oss også. Innvandring i liten skala har tidligere fungert bra, og det fungerer bra i de landene som har restriktiv innvandringspolitikk.
Gjest Skogkar Skrevet 30. mai 2013 #44 Skrevet 30. mai 2013 Det er ikke mange som flytter fra Holmlia, det er derimot mange norske barnefamilier som flytter til Holmlia. Mange har flyttet også pga veldig høye fellesgjeld/kostander pga styrene i enkelte borettslag ikke klarer jobben sin.De brukte masse penger på noe sånn kabelgreier og beboerne satt med regning, de lagde fellesplass med grill, beboerne fikk regning, samt også regning fordi mange av blokkene var oppført i hui og hast og er ikke helt i ok stand, mye problemer med vannskader på vinteren(dette gjelder det området jeg bodde i) Det er verre med feks Stovner,Smestua,Furuset og Romsås enn Holmlia,Mortensrud,Skullerud og Tveita. Jeg finner det vanskelig å tro at spesielt mange norske familier flytter til Holmlia når innvandringsandelen har økt med 10-15% de siste 5 årene. Da snakker vi om et fåtall. Du kan ikke bare bruke empiri på den måten. Du må forholde deg til statistikk. Etniske nordmenn flytter netto ut fra Oslo. I 2012 var tallet 675. Dvs at det flyttet 675 flere norske UT av Oslo enn det flyttet inn. Antall nye innvandrere til Oslo var imidlertid på cirka 7000. Men samme det. Vi kan ta denne diskusjonen igjen om 5 år, om du fortsatt bor på Holmlia da
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2013 #45 Skrevet 30. mai 2013 Hvorfor blir en diskusjon om Tøyen til en diskusjon om innvandring? Det er bare den samme jabbingen fra folk som ikke skjønner en dritt og som ikke er interessert i å gjøre det beste ut av ting. Ja, det er mange problemer med innvandring, men det er ikke det som er hovedproblemet på Tøyen. Det er først og fremst alle de NORSKE narkomane, kriminelle, psykiatriske tilfellene og andre med lav boevne på Tøyen, som er problemet. Tenk deg at vi hadde null innvandring. Da ville Tøyen fortsatt vært et kjipt sted å bo. Anonym poster: 13b3e05bcf2d24a4f809e2c1e6bcfedf 2
Apis Skrevet 30. mai 2013 #46 Skrevet 30. mai 2013 Det er vel gjerne sosialøkonomiske årsaker til problemene, ikke hudfargen til de som bor der 1
Alina X Skrevet 30. mai 2013 #48 Skrevet 30. mai 2013 Jeg finner det vanskelig å tro at spesielt mange norske familier flytter til Holmlia når innvandringsandelen har økt med 10-15% de siste 5 årene. Da snakker vi om et fåtall. Du kan ikke bare bruke empiri på den måten. Du må forholde deg til statistikk. Etniske nordmenn flytter netto ut fra Oslo. I 2012 var tallet 675. Dvs at det flyttet 675 flere norske UT av Oslo enn det flyttet inn. Antall nye innvandrere til Oslo var imidlertid på cirka 7000. Men samme det. Vi kan ta denne diskusjonen igjen om 5 år, om du fortsatt bor på Holmlia da Overalt på østkanten har innbyggertallet økt, og det er ikke utlendinger som står for 10-15% av veksten. De fleste innvandrerne på Holmlia er folk som har bodd i Oslo hele sitt liv, det er ikke sånn at det kom 10.000 somaliere til Norge ifjor og alle bosatte seg på Holmlia....Når jeg tenker utlendinger, tenker jeg på de nyankomne, ikke mennesker som er født her eller kom hit på begynnelsen på 90 tallet. Veksten av barnefamilier skyldes jo at disse nå er i den alderen hvor de får barn. Jeg kjenner MANGE på Holmlia, men ingen som kom ifjor og sitter i en liten leilighet sponset av NAV. Såklart så er det en ghetto tendens man ser, jeg benekter ikke det, jeg bare finner det tåpelig at en skal prøve å vri det til at utlending---negativ og som samtidig drar "jeg har også utenlandske venner"kortet sitt....nesten like ille som rasismekortet det der. Jeg bor ikke lenger på Holmlia, siden jeg flyttet hjemmefra da jeg var 18. Familien flyttet og derfra, men det var pga det ulønnsomt å bo der jeg bodde(på Åsbråten)pga fellesgjelden, så da dro de til Ski.Men jeg vet godt hva jeg prater om, da jeg faktisk har bodd der i 18år, og jevnlig er der for nettopp å besøke venniner som har flyttet tilbake til Holmlia. Selv kunne jeg tenke meg å gjøre det fordi det er et perfekt sted for barn. Faktisk er nærmere 30% av innbyggerne på Holmlia under 18 år og Søndre Nordstrand er den bydelen i Oslo med flest mennesker under 30år. Du kan mene hva du vil om Holmlia, men forskjellen er at du tror og jeg vet:) Hva det gjelder de andre bydelene har jeg ikke så mye peiling da jeg ikke bor der selv, så jeg forholder meg til det stedet jeg kjenner:)
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2013 #49 Skrevet 30. mai 2013 Angående flyttemønsteret i Oslo er det verdt å merke seg at de fleste som flytter ut av Groruddalen er folk som ikke opprinnelig kommer fra Oslo. Flyttemønsteret for innflyttere er gjerne at ungdom kommer til byen for å studere, finner seg partner og jobb her, bor her til ungene nærmer seg skolealder, og flytter så ut av byen, ofte til et sted de har tilknytning. De som er født og oppvokst i Groruddalen etablerer seg gjerne også her, og er de som i størst grad selv etablerer seg der de vokste opp, også i større grad enn de som er oppvokst på ytre vest. http://www.osloby.no/nyheter/18000-farre-etnisk-norske-i-Groruddalen-7183224.html#.Uac9YkDxqLU Anonym poster: 6fa50ed97f973ac28ebfcbedc13ced9a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå