Gå til innhold

Morgengaven, men fikk ingen selv? Noen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg har kjøpt morgengave til mannen fordi jeg har lyst å gi han noe. Vi har ikke snakket eller nevnt noe om morgengave. Jeg vil han skal komme på det selv og har selv lyst å gi enn at han skal føle plikt for å gi. Derfor har jeg ikke nevnt noe til han.

Jeg blir ikke skuffet vist han ikke gir, for han er litt sånn på gaver. Ikke noe flink å gi gaver, så kan ikke tenke meg han har tenkt tanken på at det er noe som heter morgengave.

Men er det noen her som har overrasket mannen med morgengave og ikke fått noe igjenn? Og hvordan han har reagert?

Jeg forventer ingen morgengave, men har lyst å glede han med en. Jeg synes det er kjekt å gi gaver.

Anonym poster: 9b9d3b424cd6a385c9b0e5d581daaaec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg hadde fått litt dårlig samvittighet om jeg hadde fått morgengave uten å ha gitt noe til henne.

For noen er det viktig å få gaver (de opplever at de blir satt pris på / er verdifulle).

For andre er det viktig å gi gaver (giverglede)

For andre er ikke gaver så viktig (andre ting er viktigere)

Du tilhører tydeligvis typen med giverglede så jeg syns du skal gi han den gaven. Og de fleste liker å få gaver så han blir sikkert glad.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville også fått dårlig samvittighet over dette, hvis jeg ikke var klar over skikken med morgengave, og så fikk noe i gave uten å ha noe å gi tilbake.

Synes du bør gjøre ham den tjenesten og nevne det med morgengave i god tid (i forbifarten, nå vet jeg hva du skal få i morgengave etter bryllupet! med et lurt smil), så du gir ham en sjanse til å finne ut hva det er, og slippe å få dårlig samvittighet. Jeg hadde aldri hørt om det selv, heller, før jeg begynte å planlegge eget bryllup.

Så får du se om han plukker opp agnet eller ikke, hvis han ikke gjør det, er det vel ikke så nøye.

Anonym poster: d71370dfcc55b89e3899ee1f3280b51e

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville også fått dårlig samvittighet over dette, hvis jeg ikke var klar over skikken med morgengave, og så fikk noe i gave uten å ha noe å gi tilbake.

Synes du bør gjøre ham den tjenesten og nevne det med morgengave i god tid (i forbifarten, nå vet jeg hva du skal få i morgengave etter bryllupet! med et lurt smil), så du gir ham en sjanse til å finne ut hva det er, og slippe å få dårlig samvittighet. Jeg hadde aldri hørt om det selv, heller, før jeg begynte å planlegge eget bryllup.

Så får du se om han plukker opp agnet eller ikke, hvis han ikke gjør det, er det vel ikke så nøye.

Anonym poster: d71370dfcc55b89e3899ee1f3280b51e

Jeg synes også han bør tipses om konseptet morgengave. Ikke for at du skal få noe men for å gi ham muligheten. Jeg hadde blitt lei meg og fått dårlig samvittighet om jeg hadde fått gave men ikke gitt noe tilbake.

Vet forøvrig om et par der kun han fikk morgengave. Bruden hadde planlagt bryllupet siden hun var 5 år, moren drev brudesalong og hun ble en fullblåst bridezilla. Brudgommen fikk en motorsykkel (!) hun fikk ingenting. Var vel nære at det ekteskapet røyk allerede første dagen ;)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes også han bør tipses om konseptet morgengave. Ikke for at du skal få noe men for å gi ham muligheten. Jeg hadde blitt lei meg og fått dårlig samvittighet om jeg hadde fått gave men ikke gitt noe tilbake.

Vet forøvrig om et par der kun han fikk morgengave. Bruden hadde planlagt bryllupet siden hun var 5 år, moren drev brudesalong og hun ble en fullblåst bridezilla. Brudgommen fikk en motorsykkel (!) hun fikk ingenting. Var vel nære at det ekteskapet røyk allerede første dagen ;)

Hahaha, nå må jeg le - for jeg fleipet med min kjære i går, om at jeg hadde tenkt å gi ham motorsykkel i morgengave :ler: (Det var ingen tvil om at jeg fleipa asså, så han går ikke nå rundt og tror at han får det)

Anonym poster: a4f47144f16b3e233b118790dab7251a

Gjest Adriane
Skrevet

Når du allerede vet at han ikke er noe flink på dette med gaver, og vet at han ikke har hørt om morgengave, så syns jeg at du skal nevne det for ham. Det kan hende han vil synes det er både pinlig og flaut at han ikke har noe til deg, når du kommer med gave til ham. Det ville iallfall plaget samboeren min veldig, om det skjedde her. Og det er vel kanskje ikke sånn man ønsker å starte sin første morgen som kone og mann, med at mannen føler seg dum fordi han ikke også har gave til kona si? ;)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg satte en dag og sa at jeg drev å så på forskjellige gaveideer til han (veldig vansklig å kjøpe gave til) Så han burde jo ant det var en gave i forbindelse med bryllupet siden det er lenge til både bursdagen og jul :P Og sa til slutt nå har jeg funnet ut hva jeg skal kjøpe til deg... Han ble jo selvsagt vedlig nysgjerrig på hva jeg hadde funnet på.. Han vet ikke jeg har kjøpt, men at jeg hadde noen ideer og funnet ut hva jeg vil kjøpe..sa ikke hva gaven skulle være til. Men som sagt det er lenge til bursdag og jul. Så rat vist han ikke skjønte det var en morgengave.

Gjest Adriane
Skrevet

Jeg satte en dag og sa at jeg drev å så på forskjellige gaveideer til han (veldig vansklig å kjøpe gave til) Så han burde jo ant det var en gave i forbindelse med bryllupet siden det er lenge til både bursdagen og jul :P Og sa til slutt nå har jeg funnet ut hva jeg skal kjøpe til deg... Han ble jo selvsagt vedlig nysgjerrig på hva jeg hadde funnet på.. Han vet ikke jeg har kjøpt, men at jeg hadde noen ideer og funnet ut hva jeg vil kjøpe..sa ikke hva gaven skulle være til. Men som sagt det er lenge til bursdag og jul. Så rat vist han ikke skjønte det var en morgengave.

Hehe, nå mener jeg ikke å være frekk eller noe, men... altså... han er mann :fnise: Menn generelt er fryktelig dårlige på å ta hint... Kanskje kobler han det ikke opp mot noe som helst, men tenker at du kanskje fikk lyst til å kjøpe noe til ham - uten at det er noen spesiell grunn eller merkedag? (Det er nå iallfall sånt vi, og flere vi kjenner, gjerne gjør)

Det er som regel sånn, at man må "stave" slikt for mannfolkene, og veldig gjerne med store bokstaver, så det ikke kan misforstås ;) Nå vet jo ikke jeg om din kommende mann er sånn; men utfra hovedinnlegget ditt høres det kanskje ut som han er av den typen som de fleste andre menn jeg kjenner er. De må ha ting inn med teskje og i klartekst ;)

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hehe, nå mener jeg ikke å være frekk eller noe, men... altså... han er mann :fnise: Menn generelt er fryktelig dårlige på å ta hint... Kanskje kobler han det ikke opp mot noe som helst, men tenker at du kanskje fikk lyst til å kjøpe noe til ham - uten at det er noen spesiell grunn eller merkedag? (Det er nå iallfall sånt vi, og flere vi kjenner, gjerne gjør)

Det er som regel sånn, at man må "stave" slikt for mannfolkene, og veldig gjerne med store bokstaver, så det ikke kan misforstås ;) Nå vet jo ikke jeg om din kommende mann er sånn; men utfra hovedinnlegget ditt høres det kanskje ut som han er av den typen som de fleste andre menn jeg kjenner er. De må ha ting inn med teskje og i klartekst ;)

Joda du har rett i det at han er en mann, og mannfolk er sånn.. men nå har ikke jeg lyst å si jeg har kjøpt noe fordi jeg har lyst det skal være en overraskelse :P

Skrevet

Jeg har igrunn samme erfaring som Adriane, så om du ikke har sagt spesifikt at det er en morgengave, så er det slettes ikke sikkert han har fattet poenget ;)

AnonymBruker
Skrevet

Joda du har rett i det at han er en mann, og mannfolk er sånn.. men nå har ikke jeg lyst å si jeg har kjøpt noe fordi jeg har lyst det skal være en overraskelse :P

Bare for å unngå stempling av alle mannfolk; min kommende mann er IKKE sånn. Han er svært glad i å gi gaver, av egen fri vilje, og han har nå forberedt morgengaven i flere måneder - uten noe som helst hint fra meg :)

Anonym poster: 9eae8b576097da9fb07be5bd15fc488e

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror ikke samboeren min var klar over konsptet "morgengave, jeg har selvsagt planlagt morgengave til ham. Jeg har ikke hintet noe om det i det hele tatt, ville at han eventuelt skulle finne ut av det selv. Men en felles god kompis som giftet seg for 2-3 år siden sa til ham (mens jeg var der) at morgengave var viktig. Så nå er han ihvertfall klar over at morgengave er ganske vanlig og hva det er. :fnise:

Gjest Adriane
Skrevet

Jeg respekterer for all del de som ikke ønsker å fortelle sin kommende ektemann at det finnes noe som heter morgengave, og at man selv har kjøpt noe - men da må man huske på to ting: Man må være forberedt på at mannen vil bli pinlig berørt over at han selv ikke har kjøpt noe og/eller ikke vet at det finnes noe som heter morgengave. Og at man da ikke har noen som helst rett til å bli skuffa eller såra over ikke å få noe. Jeg er litt spent på hvordan du mener at han skal finne ut at det finnes noe som heter morgengave egentlig, hvis han ikke får i det minste et bittelite tips av deg? :vetikke:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan du forvente at han skal gi gave når han ikke engang vet hva morgengave er? Jeg hadde ikke anelse om at det fantes før jeg leste om det på forumet her, og jeg tipper jeg kommer til å glemme det når vi skal gifte oss om noen år. Samboer har ihvertfall ikke peiling på at det er en greie.

Anonym poster: 4365fb0088e20fbf87ad205bd7b2a965

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan du forvente at han skal gi gave når han ikke engang vet hva morgengave er? Jeg hadde ikke anelse om at det fantes før jeg leste om det på forumet her, og jeg tipper jeg kommer til å glemme det når vi skal gifte oss om noen år. Samboer har ihvertfall ikke peiling på at det er en greie.

Hvor står det at hun forventer det?

Anonym poster: 971048094371154744d78936bc60c6a5

AnonymBruker
Skrevet

Hvor står det at hun forventer det?

Anonym poster: 971048094371154744d78936bc60c6a5

Mellom linjene ;)

Anonym poster: a4f47144f16b3e233b118790dab7251a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

OK. TS. Hør her.

Du kan gå rundt og håpe på at forloveden din plutselig blir en ny mann over natta og begynner å ta hint, skjønne hva du vil selv når du ikke sier det, og bry seg om ting han ikke har brydd seg om før.

...eller du kan begynne å se realistisk på tingene. Og jobbe ut fra det.

Altså, vi har sikkert alle ting vi skulle ønske var litt annerledes hos vår kjære. Ingen er perfekt og alt det der. En viktig del av det å lage et fungerende forhold er å anerkjenne at det finnes både mindre gode sider ved partneren, og at man er forskjellige mennesker. Og å leve med det, eventuelt være åpen om det man skulle ønske var annerledes, og prøve å finne en løsning sammen. Ikke gå i det skjulte og håpe at ting plutselig endrer seg (kvinner er alt for flinke til dette) - for da gjør du strengt tatt ting bare kjipt både for deg selv og for fyren din. For deg selv fordi du lager deg et falsk håp om at det kan skje ting helt sånn magisk, og vil bli skuffa hver gang det ikke gjør det. Og for ham, fordi han trolig har all interesse av å være en så super kjæreste som mulig for deg - men du gir ham ikke sjansen til det. Jeg tipper også at han ikke er så interessert i å skuffe deg for noe han ikke en gang har visst at var viktig.

Joda, det hadde vært fint om han alltid gjorde og sa de riktige tingene, og visste hva du ville. Men verden er ikke alltid sånn vi vil den skal være. DEAL WITH IT. Jobb med det du har, fremfor å vente på en utopi.

Anonym poster: 630e7230be55bbbc4c17a8bec23bfa26

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare for å unngå stempling av alle mannfolk; min kommende mann er IKKE sånn. Han er svært glad i å gi gaver, av egen fri vilje, og han har nå forberedt morgengaven i flere måneder - uten noe som helst hint fra meg :)

Anonym poster: 9eae8b576097da9fb07be5bd15fc488e

Nå mente jeg ikke at alle mannfolk ikke var flink med gaver, men å ta hint.

Skrevet

Dersom man ønsker noe av andre mennesker snakker man om det...Innlegget ditt lyser av at du vil bli skuffet dersom han ikke gir noe.

Dersom jeg vil ha en ring til bursdagen min sier jeg det, og peker til og med på den. Dersom jeg vil at vi skal finne på noe sammen lørdag kveld forteller jeg det, i stedet for å gå rundt å håpe at han skal si at han heller vil være med meg enn med kompisene. Dersom jeg synes han roter for mye setter jeg meg ned og tar en prat der vi avklarer forventninger, i stedet for å hinte, klage og sutre.

For meg er det hemmeligheten bak over 10 år sammen. Klare forventninger, og ingen hinting eller skjulte ønsker. Han viser meg på tusen måter at han er glad i meg, så jeg har ikke behov for at han skal tenke ut riktig gave helt på egen hand for å få det bekreftet.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor har jeg skrevet at jeg forventer morgengave fra han? jeg har vel heller sagt jeg ikke forventer noe, og jeg har lyst og overraske han. Og for at han ikke skal føle seg ille til mote kan jeg heller si før jeg gir den, at jeg regner med han ikke viste om hva en morgengave er og jeg forventer ingenting, men at jeg har lyst og overraske han.. trur det vil gå helt fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...