sirilin Skrevet 28. mai 2013 #1 Skrevet 28. mai 2013 Hei. Er innkalt på sykehuset etter påvist L-CIL, men påvist HPV for å ta biopsi av livmorhalsen. Kan noen som har gjort dette fortelle meg litt om hvordan dette foregår? Har lest litt (forsøker å ikke lese for mye) og noen skriver at de får bedøvelse, mens andre ikke får. Tok undersøkelsen lang tid osv? Var det vondt? Har også litt mistanke om at jeg kan få mensen i den tiden jeg er innkalt, men har ganske uregelmessig menstrasjon for tiden pga stress. Kan man dra selv om man har mensen? Takk for svar
spinnwild Skrevet 30. mai 2013 #2 Skrevet 30. mai 2013 For meg tok hele legetimen under 20 min tror jeg, men inngrepet var ganske kjapt. Fikk lokal bedøvelse, som gjorde litt vondt, men det var tålelig nok. Bedøvelsen er bare en liten sprøyte i livmorhalsen (kanskje ikke alle som legger merke til det...? Selv om det var den jeg syntes var verst med hele prosedyren). Det var ikke akkurat behagelig å ligge der i stolen med bena i været, og vente på bedøvelsen, men det tok ikke lang tid. Heldigvis har jeg en veldig avslappet og humoristisk tone med gynekologen min (innimellom alvoret iallfall). Så skal legen inn og klippe ut en liten bit av livmorhalsen med "klippe-tangen" sin. Den ser kanskje ut som et torturredskap, men det gjør ikke vondt. Jeg syntes mer det var ekkelt og ubehagelig å både kjenne og vite at legen klipper av en bit av/inni kroppen min :omg: Det er ikke noe problem å ha mensen, tror faktisk jeg hadde det selv. Egentlig ganske praktisk, for da er det ikke så unaturlig med bind i trusa resten av dagen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå