AnonymBruker Skrevet 28. mai 2013 #1 Skrevet 28. mai 2013 Kom over denne artikkelen på Dagbladet og kjenner jeg blir oppgitt. Programmeringseksamen med penn og papir?? Artikkelen Svaret er det vanlige: vi har ikke nok pc rom til alle studentene. Hva med å kikke på andre land? Jeg studerer i Danmark, her har ingen eksamen med penn og papir med mindre det nettopp er matte - og til med der finnes det unntak! I noen emner har jeg som regel hjemme eksamen, mens andre har jeg sittet på skolen med min egen pc eller hjemme når oppgaven blir utlevert. Man har 4-6 timer på å skrive, eller 1-2 dager. Det avhenger av emnene. Ja vi har tilgang til alt av hjelpemidler, men til gjengjeld er det mye hardere å oppnå en god karakter. og man forbereder seg bedre til arbeidslivet. Jeg har begynt å revurdere å studere videre i Norge, da de tydelig sitter fast i en gammeldags undervisningsverden! Anonym poster: 6d1481ef48ea172dac867f500bac69d0
Larsern Skrevet 28. mai 2013 #2 Skrevet 28. mai 2013 Kom over denne artikkelen på Dagbladet og kjenner jeg blir oppgitt. Programmeringseksamen med penn og papir?? Artikkelen Svaret er det vanlige: vi har ikke nok pc rom til alle studentene. Hva med å kikke på andre land? Jeg studerer i Danmark, her har ingen eksamen med penn og papir med mindre det nettopp er matte - og til med der finnes det unntak! I noen emner har jeg som regel hjemme eksamen, mens andre har jeg sittet på skolen med min egen pc eller hjemme når oppgaven blir utlevert. Man har 4-6 timer på å skrive, eller 1-2 dager. Det avhenger av emnene. Ja vi har tilgang til alt av hjelpemidler, men til gjengjeld er det mye hardere å oppnå en god karakter. og man forbereder seg bedre til arbeidslivet. Jeg har begynt å revurdere å studere videre i Norge, da de tydelig sitter fast i en gammeldags undervisningsverden! Anonym poster: 6d1481ef48ea172dac867f500bac69d0 Er ikke overrasket over at man ikke har penger til tilstrekkelig undervisningsmateriell, det er jo ikke akkurat slik at vi har så himla mye inntekt i form av skatter og avgifter her i landet, eller pumper penger ut av sjøen eller noe annet villt. Men samtidig så går det vel an å utforme en slik eksamen på en slik måte at man ikke er avhengig av dataverktøy? De fleste siv.ing-studier f.eks har eksamen i fag hvor utøvelsen av faget er fullstendig avhengig av kraftig dataverktøy (simuleringer og avanserte beregningermetoder), men fortsatt basert på teori og forståelse av denne som kan testes 'manuelt'. Det forbauser meg om ikke det samme er tilfellet for programmering også. 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2013 #3 Skrevet 28. mai 2013 Synes det var greit å ha eksamen i programmering med penn og papir (dog dette var et grunnkurs). Dersom det er en liten feil i koden din vil den ikke funke, og det hadde vært stressende om dette hadde skjedd på eksamen og jeg ikke fant feilen. Med penn og papir slapp jeg dette, og sensor kunne da se om jeg hadde skjønt oppgaven. Men jeg skjønner at enkelte kunne tenke seg å bruke en enkel teksteditor isteden for penn og papir, og slippe å kjøre koden. Anonym poster: ed29f9774e51ea1cac292eaa95ca39a3 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå