AnonymBruker Skrevet 27. mai 2013 #1 Skrevet 27. mai 2013 Har en tidligere venn som lider av depresjoner(går til psykiater og får medisiner), men synes ikke lenger han har sosiale antenner, kan det være depresjonene? Og skal jeg si ifra i såfall hvordan? Begge er menn og studenter, han begynte studiene i høst og klarte å gjøre seg upopulær blant alle medstudentene og henger nå mest med meg. Tidligere var han ganske flink sosialt og hadde mange venner, nå blir jeg ringt hver dag, så tror han er ensom. Anonym poster: 980af61aea476728297d91ce6880454b
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2013 #2 Skrevet 27. mai 2013 Du kaller ham en tidligere venn? Eller var det feil formulering? Depresjoner kan gjøre at folk endrer litt personlighet ja. Man blir ofte ganske selvsentrerte når man er deprimert. Ikke fordi man er blitt et egoistisk menneske, men fordi man sliter med så mye vondt at man ikke klarer å ta inn over seg andres liv og følelser. Om han gjør seg til uvenns med folk og er i ferd med å skyve deg vekk fordi du går lei så er det lurt å si noe ja. Men gjør det forsiktig, vei ordene dine på gullvekt. Ha fokus på å hjelpe ham til en bedre tilværelse, men samtidig skal ikke du trenge å drive veldedighet. Bare prøv å ikke være sint/ubehagelig, for han er nok i en ekstremt sårbar posisjon. Anonym poster: 9a9ba7d022cb9898b9be7b7a80d6d47f 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2013 #3 Skrevet 27. mai 2013 jeg har ikke klart å være sosial på samme måte når jeg har vert deprimert. jeg er enig i at depresjon kan være en veldig egoistisk sykdom, jeg klarer ikke helt å ta inn andres problemer og følelser, ikke fordi jeg ikke bryr meg om andre, men fordi jeg har mer en nok med mitt eget. Anonym poster: 555b22d4ad9f4c8c7c74c65ea1b4a37d
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2013 #4 Skrevet 28. mai 2013 takk, det med tidligere venn var fordi vi var venner tidligere, så flytta jeg og vi mistet kontakten og møttes først nå igjen på universitetet, det var ikke det at vi ble uvenner eller at jeg gikk lei han pga depresjonene. TS Anonym poster: 980af61aea476728297d91ce6880454b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå