Gå til innhold

Kommer du til å ta bilder?

Smila

Anbefalte innlegg

Gjest Hulderjenta

Nei, tror ikke jeg vil ta bilder i det hele tatt. Å ta bilder og selge til VG er lavmål, spør du meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Av en eller annen grunn så tror jeg ikke alle som svarer "nei" her inne, virkelig mener det. Men la oss sette det på spissen. La oss si at det står en representant ifra en av de største tabloidbladene i skandinavia ved siden av deg, men 70,000 kroner. Det eneste du trenger å gjøre er å knipse et bilde av prinsessen som leker i barnevognen sin, og sende dem inn til tabloidbladets database. Like etter bildet er sendt, får du pengene.

Ville du fremdeles unnlatt å gjøre det? Eller ville du tenkt, nesh, har da ikke så mye å si (?)

Greit nok at det ikke er det politisk korrekte svaret å gi.

Men la oss se om noen her tørr å svare ærlig nå. :wink:

Sorry Manji, men jeg må skuffe deg. Fremdeles er svaret nei.

Ikke for 70.000 og ikke for 700.000. Faktisk ikke for noen sum i det hele tatt. Og det vet jeg, positivt.

Jeg kunne absolutt solgt et nyhetsbilde av en flom, en eksplosjon eller lignende. Men ikke tatt bilder av mennesker i en privat situasjon og så utnyttet det.

Kan hende at jeg er for lite opptatt av penger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En representant fra en av de største tabloidbladene i skandinavia som har glemt kamera? Pøh! Og nei, hadde fortsatt ikke gjort det, av prinsipp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litago, jeg tror deg, jeg. Selv om jeg ikke forstår hvordan du kan takke nei til 70,000 kroner. Men det står respekt av å si nei.

Det er bare det at det finnes ikke mange nok av sånne som deg, til at det skal være et så lite antall folk her inne som sier at de ikke ville ha gjort det. Er jo ikke som om man tafser på ungen, ved å ta et bilde. Jeg kommer som sagt til å ta mange bilder av mine egne barn, når den tid kommer.

Jeg aner med andre ord, ugler i mosen her inne. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svaret mitt er fremdeles NEI!

Selv om jeg nok kunne trengt 70.000,- så er jeg ikke så fattig at jeg ville tjent dem på den måten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge hun er et barn, absolutt nei,

men hadde Haakon eller Ari pissa på et gatehjørne og jeg hadde hatt MMS på mobilen...... :sjarmor:

DET hadde ikke kosta meg et eneste søvnløst minutt. Det var noen her som skrev om både pose og sekk. Skriver under på den, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gloria

Har faktisk akkurat fått meg kamera på mobilen, men tror likevel ikke jeg noen gang kommer til å være såpass nær nok Ingrid Alexandra til at jeg får tatt et bilde som er brukbart. Synes dessuten at den lille piken bør få ha litt privatliv mens hun enda kan... er vel ikke lenge før media dikter opp historier om henne også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du får sjansen' date=' og har MMS, vil du da ta bilder av Prinsesse Ingrid Alexandra? Og selge dem til foreksempel VG?[/quote']

Jeg hadde ikke akkurat fått dårlig samvittighet av den grunn, hvis det er det du lurer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette har fått en slags "overfokus" etterhvert - hvis de så absolutt vil være slik som "mannen i gata" så bør de heller si fra seg tronen - man kan liksom ikke få både i pose og sekk ...

Det er vel ikke snakk om at de skal være som "mannen i gata", men at de også skal få mulighet til å være privatpersoner innimellom. Det er stor forskjell på det...

På hovedspørsmålet er svaret mitt at jeg ville latt de ha litt privatliv, så nei, jeg hadde ikke knipsa bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si det er en imponerende høy moral her inne. Hadde vært artig å se om dette faktisk stemmer i tråd med virkeligheten.

Enkelte ting fungerer bedre i teori enn i praksis, antar jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Poirot
Jeg må si det er en imponerende høy moral her inne. Hadde vært artig å se om dette faktisk stemmer i tråd med virkeligheten.

Enkelte ting fungerer bedre i teori enn i praksis, antar jeg.

Er det så rart? Det blomstrer ikke akkurat over av MMS-bilder i hverken Se og Hør eller VG. Det kan tyde på at det store flertalet faktisk lar dem være i fred.

Og til dere som gladelig tar bilder: skam dere! Tenk om naboene til barnas skoler var som dere, de hadde aldri fått en dags fred eller fått gått på fotballtrening i fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så rart? Det blomstrer ikke akkurat over av MMS-bilder i hverken Se og Hør eller VG. Det kan tyde på at det store flertalet faktisk lar dem være i fred.

Jeg tror heller det skyldes at folk flest ikke tenker over det. Jeg tror ikke jeg heller hadde tenkt over det hvis jeg plutselig hadde møtt kronprinsen.

Tankene mine hadde mest sannsynligvis vært i baner som "hey, der er han" - ikke, nå har jeg endelig sjansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Esther

Anki1971 skrev:

Det er vel ikke snakk om at de skal være som "mannen i gata", men at de også skal få mulighet til å være privatpersoner innimellom. Det er stor forskjell på det...

Synes du bør få med deg at det er DIN mening - jeg skrev MIN mening og for meg virker det faktisk slik at de helst ville vært "den vanlige mann i gata" men med alle privilegier som følger med de posisjonene de innehar.

Jeg skrev ikke innlegget mitt fordi jeg ville tatt bilder av den lille prinsessen og solgt det videre til tabloid-pressen - jeg skrev innlegget rett og slett fordi jeg er lei av kronprinsens henstillinger til norsk presse.

Svaret mitt er at NEI, jeg hadde ikke tatt bilder av henne. Men det er rett og slett bare fordi jeg interesserer meg mindre enn minimalt for kongehuset og fordi jeg har penger så jeg kan leve veldig godt som jeg gjør. Hadde jeg derimot vært "fattig" og i pengenød så vet jeg ikke hva jeg hadde gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg håper jeg aldri blir så fattig eller grisk at jeg synes slikt er en god idé. Jeg tenker på situasjoner som at barn kommer til å plage henne, ta bilder i garderoben på skolen, når hun har slått kneet sitt, når noen har plaget henne og hun er lei seg, når hun er på fest som ung tenåring og har fått en øl for mye, når hun har en stor kvise på nesa, når hun er sammen med venner privat.. hun fortjener ikke så ussel behandling, hun har ikke bedt om posisjonen selv. Greit nok å ikke like monarkiet, men man må behandle de kongelige som mennesker fordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...